Toch maar even voorstellen, na heimelijk maanden meelezen als accountloze šŸ™ˆ

Welkom!

1 like

En geabonneerd! :joy:

2 likes

Ja, bevalt het?

Best grappig, ik heb zowaar al een paar filmpjes van hem bekeken, nav achtergrond info en specs dat ik zocht over bepaalde modellen.

1 like

Welkom op het Horloge Forum! Bij Tissot vind ja vast wel iets mechanisch moois.
Soms ook bij andere merken zoals Hamilton als er ergens een leuke aanbieding is.
Veel plezier hier!

1 like

Dank u, dank u!

Ik zal eens kijken wat Tissot aan collectie heeft.

1 like

@HansT

Bedankt he, weer een toegevoegd aan mā€™n longlist!

2 likes

Erg mooi die Seastar!

1 like

Ik ben bijna in staat om een lening af te sluiten en alleen maar horloges te kopen :joy::joy:. Ik blijf filmpjes kijken :see_no_evil:

3 likes

Welkom. Nu hoor je erbij. Straks ga je echte doelen stellen.

1 like

OkĆ©, mā€™n handen jeuken, mā€™n ogen tranen en mā€™n geld fikt zowat uit mā€™n portemonnee.

As we speak krijg ik steeds meer de neiging om nu nu nu een klok aan te schaffen, maar ik twijfel.

Ik heb nog bijna een jaar, maar denk er al bijna zeker van te zijn welke het gaat worden. Nu kan ik natuurlijk heel hebberig zijn en hem gewoon nu bestellen. Of ik wacht totdat er een keer een mooie occasion van dit exemplaar opduikt, wat zou betekenen dat mā€™n geld nog steeds bijna uit mā€™n portemonnee fikt en ik voor nu kijk naar een mooie seiko mod, of deze laat samen stellen.

Dilemmaā€™s dilemmaā€™sā€¦

Overigens is dit het klokje waar mā€™n rikketik sneller van gaat kloppen.

Welkom! Haha, ja, bereid je maar alvast voor op grootste moeite om je portemonnee dicht te houden.

Ik zou sowieso tweedehands zeker niet overslaan, in veel gevallen scheelt het de helft t.o.v. retailprijs, en dat maakt dat je gewoon meer horloge kan kopen voor je geld.

Verder: Verdiep je een beetje in de verschillende soorten en merken uurwerken. Ik merk dat ik bepaalde uurwerken gewoon echt prettiger vind dan andere.

Zelfs dan hoef je duikers niet uit te sluiten - Hamilton had de Jazzmaster ā€œDiverā€!
Jazzmaster Seaview heet ie geloof ik eigenlijk. Geen conventionele diver, wel een zeer functionele (stevig, de mijne heeft ondanks een paar lompe interacties met muur en gereedschap geen schade) en in mijn ogen zeker een schoonheid (mooier dan op fotoā€™s), zelfs op rubber.

Bedankt voor het ontvangst.

Ik ben bang dat ik stiekem mā€™n keuze al heb gemaakt. Het gaat ā€œsowiesoā€ een Steinhart ocean one 500 titanium premium.

Nu is het inderdaad de keuze maken of ik de komende 10 maanden wacht op een leuke occasion danwel tegen die tijd een nieuwe koop
en voor nu een zoethoudertje neem. :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Uiteraard heb je gelijk. Had zelf alleen nooit de gedachte om duikers te zoeken bij Hamilton. Die Jazzmaster duikers zien er nog vrij sophisticated uit, mooi! In de khaki lijn hebben ze ook duikers.

Maar zie dat de keuze van SRT al is gevallen op een Steinhart :+1:

2 likes

Ik lees nu pas voor het eerst je draadje.

Welkom om uit de kast te komen :wink:

Heb je de gelegenheid gehad om de Sumo te proberen ?

2 likes

Als je elk draadje moet lezen, dan kun je je werk wel gaan opzeggen :joy:.

Het is wel gelijk overweldigend om uit de kast te komen.

Nee, ik moet eerlijkheidshalve zeggen dat ik deze nog niet heb gepast.

Hoi SRT, alsnog welkom hier! Omdat @BATMAN erop reageerde kwam deze draad weer bovendrijvenā€¦

Je hebt al veel mooie adviezen gehad lees ik, zowel qua horloges als ook over de aanpak/strategie. Voor zover ik kan beoordelen ben je helemaal verloren door het virus, je loopt bijna te ijlen man! :wink:

Ik wilde je inderdaad ook beetje wijzen op seikomodellen als de turtle en de sumo (kijken even op monsterwatch.nl of solo japan op FB :grimacing::grimacing::scream:) maar ik had je sowieso op steinhart willen attenderen. Hele draad gelezen en toen was je er zelf al bij aanbeland! :+1:t2::+1:t2:

Verder had @GiveMeYourDough een voorsteltopic met een vergelijkbare vraag en hebben we ook een paar echte duikers hier rondā€™lopenā€™ā€¦ (@ScubaPeerke en @MotoSkooly)ā€¦ Oh, TWCO heeft een vette duiker in een oranje koffer en precistaā€¦citizenā€¦sorry, ik zal je niet verder in verwarring brengenā€¦

En als dit de klapper wordt voor een speciale gelegenheid volgend jaar zou ik hem nog niet kopen nu (of wegleggen) maar kijken of je er tegen die tijd nog zo over denktā€¦ (trust me, smaak doet rare dingen in een paar maanden tijd) :roll_eyes::roll_eyes:

PS als je Ć©cht niet houdt, koop ā€˜effeā€™ een skx-je hier of op eglobal, creation watches of watch2day om stoom af te blazen. Een skx hoort sowieso een beetje bij de Forum-PSUā€¦ :wink:

5 likes

Hoi @SRT, ook welkom op het forum. Net als ik nieuw hier.
Ik heb niet de hele draad gelezen maar ik zou je als tip willen meegeven om een lijstje te maken met alle mooie horloges die je de komende tijd tegenkomt en daar dan een top 5 van te maken. Die zou je dan in het echt moeten proberen te passen, al dan niet met hulp van wat forumleden misschien.
Zelf heb ik gisteren de Squale 1545 in het blauw binnengekregen. Erg mooi horloge. Misschien is een Steinhart GMT Pepsi iets als je op zoek bent naar een duiker.
Veel plezier in ieder geval op het forum en succes met je zoektocht. Ben benieuwd wat het gaat worden.

1 like

Dank voor het ontvangst! Het is inderdaad nu de vraag of ik mā€™n drang naar een zoethoudertje ga voeden. En ik heb volgens mij de sites van mister Limited en monsterwatches de afgelopen 14 dagen meedere keren binnenstebuiten gekeerd. Sterker nog, ik heb zoveel op monsterwatches en modellen gegoogled, dat ik op paginaā€™s van monsterwatches kwam, die niet meer in het menu staan en eigenlijk al offline hadden moeten staan :see_no_evil:.

Het is misschien beter om inderdaad te wachten totdat de speciale gelegenheid zich bijna aanbiedt. Misschien heb ik dan inderdaad een ander exemplaar dat ik persƩ wil hebben voor ogen. Echter denk ik wel dat die ocean 500 er sowieso gaat komen (ik denk dat dat de heb is).

Ook jij bedankt voor het ontvangst.

Ik heb inderdaad de Squale ook op mā€™n longlist gezet, maar stiekem ook de 1521ā€‹:see_no_evil::stuck_out_tongue_winking_eye::joy:

Beide heren, bedankt voor de adviezen, ik ga ff een nieuw schrijfblok halen :+1:t5:

2 likes

How right were thou?

Ik was al door jullie gewaarschuwd! Zo ziekelijk verslavend en dan heb ik het alleen nog maar over het lezen over verschillende horloges, materialen, uurwerken, de technieken erachter en de esthetica.

De vrouw heeft ook al gesproken, ik ben alleen nog maar bezig met lezen op het forum (in 23 dagen 2 dagen leestijd lijkt me best aanzienlijk), YouTube en het web aan het afspeuren. Chrono24 en ebay op mā€™n smartphone geĆÆnstalleerd en moet hem meerdere malen per dag bijladen.

Het lijkt wel een drugsverslaving, een beetje horloges kopen om je niet ziek te voelen en te kunnen functioneren. Tussendoor ook weer wat horloges verkopen om zelf een goeie hit (lees horloge) te kunnen scoren. Zo goed dat je hoopt dat je dan voorlopig kan blijven functioneren. Maar ook dat zie ik hier op het forum mislukken.

Verslaafden die denken hun heilige graal te hebben gevonden, vervolgens in de periode hier opvolgend toch weer een terugval krijgen en weer iets kopen of verkopen om zo toch nog weer een keer zelf een goeie hit te kunnen scoren.

En wat had je gelijk!

Een paar maanden?? 4 dagen!! :joy::see_no_evil:

Ik zei heel stellig dat die steinhart ocean 500 er gaat komen. Misschien wel, maar niet voor nu. Ik heb zelfs besloten, voorlopig helemaal geen horloge te kopen, maar mā€™n budget voor volgend jaar, mā€™n 40ste verjaardag, te verhogen naar +/- 1000 euries en sta dus open voor suggesties waar ik naar zou kunnen kijken in dit segment.

Dat betekent dus dat ik nu een 2e longlist moet makenā€¦ Ow ja en nog 11 maanden moet kwijlen, lezen en dealen met mā€™n verlangen naar Le moment suprĆØme!

Omg (jaja, ik heb kinderen in en net uit de pubertijd), ik besef me net dat ik (als verslaafde) met bovenstaand verhaal, niet alleen jullie, maar vooral mezelf aan het voorliegen benā€¦ Denk ik nou werkelijk dat ik het aankan om zolang te wachten??

We gaan het zien hoe goed ik er tegen bestand benā€¦ Ik vrees datā€¦

1 like