NA: Farer Lander GMT Automatic

Sinds kort mag ik me tot het selecte groepje Farer eigenaren op het forum rekenen :grin: Hoewel @Zengineer eerder al een uitgebreide review heeft geschreven van dit horloge, denk ik dat een leuk NA topic hier zeker wel op zijn plaats is. Dit merk verdient namelijk wat meer aandacht.

Want wat is dit een lekker horloge zeg. De eigen smoel van Farer met het “gedurfde” kleurgebruik viel me een jaar geleden al op. 1300+ euro was me wat te veel maar nu voor een aantal honderden euro’s minder toch een mooi exemplaar op zijn kop kunnen tikken:

Het horloge komt binnen in een grote zwarte houten doos, wat er gewoon netjes uit ziet zonder al teveel extra poespas waar sommige micromerken zich schuldig aan maken. Hoewel de meegeleverde band van goede kwaliteit is, spreekt hij me niet aan en heb ik het horloge snel op een bruine Rios vintage band gezet.

De wijzerplaat is sunburst blauw tot groen en alles ertussenin. Dit is direct het meest in het oog springende van het horloge, en erg moeilijk in beeld te brengen (bovenstaande foto’s doen een vergeefse poging).
Naast de wijzerplaat heeft dit horloge nog veel meer te bieden:

-Een ETA 2893-2 Top grade met uitgebreide decoratie
-hooggebold ontspiegeld saffier
-3-staps wijzerplaat met funky secondewijzer (oranje) en GMT-wijzer (rood)
-Een erg prettige maatvoering met een diameter van 39,5mm, een lug2lug van 45,5 en een dikte van 11mm waarvan het gebolde saffier een groot deel uitmaakt. Met 20mm lugs is het ook een echte bandenkiller.
-Voor de avonduurlijke types heeft het horloge ook een 100m waterdichtheid en verassend goede lume

Hier nog wat foto’s van de slanke en simpele kast, met ook een mooie afgrenzing tussen gepolijste en geborstelde delen:

De bronzen kroon is net zoals het opvallende kleurgebruik iets wat terug te vinden is bij veel Farers. Daarnaast is ook een erg goed gedecoreerd uurwerk zoals deze veel terug te vinden bij Farer modellen:

Hoewel het moeilijk te fotograferen is is er gebruik gemaakt van perlage, geblauwde schroeven, een erg mooie Farer rotor en nog wat andere decoratietechnieken, die vast interessant zijn en een moeilijke naam hebben, maar mijn kennis te boven gaan.

Er is nog veel meer te vertellen over dit horloge, maar daarvoor is ook dit topic aan te raden: Review: Farer Lander GMT

Wel houden jullie nog foto’s met een betere camera, andere banden en een lumeshot tegoed :slight_smile:
Niet vergeten op de foto’s te klikken voor een (iets) betere kwaliteit!

67 likes

Gaaf! :+1:

1 like

Zeker gaaf !

1 like

Mooi horloge, leuk merk! Veel draagplezier en dank je wel voor deze mooie NA (foto)beschrijving… :+1:

1 like

Een leuk horloge! Vaak naar gekeken in het verleden. En zeker als je hem kan kopen met de kop er al af een leuke koop! Dit Britse merk maakt mooie dingen!

1 like

Zooo mooi deze!:star_struck: Heb er al vaak gedacht om een Farer quartz aan te schaffen. Vind de kleuren en die bronzen kroon heel gaaf.
Geniet ervan man :+1:t2:

1 like

Veel plezier gewenst met de aanwinst.

1 like

Schitterend!:heart_eyes:
Gave kleur, geniet evan!:+1:

1 like

Die sunburst, die kroon. Wat gaat dat briljant mooi samen. Gefeliciteerd met deze aanwinst!

1 like

Heel erg gaaf!

1 like

Wow! Prachtig! Die kleur. Echt heel mooi! :ok_hand: Heel veel plezier ervan.

1 like

Heel erg mooi, prachtige kleur wijzerplaat. Veel draagplezier!

1 like

Helemaal top :+1:

1 like

Proficiat met je NA, hij oogt wel iets groter dan 39,5mm.
Trouwens ook een mooie combi met je bruine Rios band👍

1 like

Mooi mooi! Vooral de kleurstelling veel plezier ervan!

1 like

Originele aanwinst, mooie kleur en eigen smoel. Top!!

1 like

Heel veel plezier met dit mooie horloge; zelf heb ik ook een Lander en het blijft een bijzonder ding. Ik heb er ook nog geen een keer over gedacht om hem weg te doen.

1 like

Komt waarschijnlijk ook doordat de foto’s op mijn pols van dichtbij zijn ingeschoten en ik vrij slanke polsen heb (17cm). In werkelijkheid vind ik dit horloge juist kleiner dragen dan verwacht, met name vanwege de dunne kast en vrij korte lug2lug.

1 like

Foto’s willen inderdaad wel eens wat vertekenen. Trouwens ook een prachtige kleur wijzerplaat.

1 like

Wauw. Die kleur is bijzonder.
Mooie aanwinst. Proficiat.

1 like