Sinds kort mag ik me tot het selecte groepje Farer eigenaren op het forum rekenen Hoewel @Zengineer eerder al een uitgebreide review heeft geschreven van dit horloge, denk ik dat een leuk NA topic hier zeker wel op zijn plaats is. Dit merk verdient namelijk wat meer aandacht.
Want wat is dit een lekker horloge zeg. De eigen smoel van Farer met het “gedurfde” kleurgebruik viel me een jaar geleden al op. 1300+ euro was me wat te veel maar nu voor een aantal honderden euro’s minder toch een mooi exemplaar op zijn kop kunnen tikken:
Het horloge komt binnen in een grote zwarte houten doos, wat er gewoon netjes uit ziet zonder al teveel extra poespas waar sommige micromerken zich schuldig aan maken. Hoewel de meegeleverde band van goede kwaliteit is, spreekt hij me niet aan en heb ik het horloge snel op een bruine Rios vintage band gezet.
De wijzerplaat is sunburst blauw tot groen en alles ertussenin. Dit is direct het meest in het oog springende van het horloge, en erg moeilijk in beeld te brengen (bovenstaande foto’s doen een vergeefse poging).
Naast de wijzerplaat heeft dit horloge nog veel meer te bieden:
-Een ETA 2893-2 Top grade met uitgebreide decoratie
-hooggebold ontspiegeld saffier
-3-staps wijzerplaat met funky secondewijzer (oranje) en GMT-wijzer (rood)
-Een erg prettige maatvoering met een diameter van 39,5mm, een lug2lug van 45,5 en een dikte van 11mm waarvan het gebolde saffier een groot deel uitmaakt. Met 20mm lugs is het ook een echte bandenkiller.
-Voor de avonduurlijke types heeft het horloge ook een 100m waterdichtheid en verassend goede lume
Hier nog wat foto’s van de slanke en simpele kast, met ook een mooie afgrenzing tussen gepolijste en geborstelde delen:
De bronzen kroon is net zoals het opvallende kleurgebruik iets wat terug te vinden is bij veel Farers. Daarnaast is ook een erg goed gedecoreerd uurwerk zoals deze veel terug te vinden bij Farer modellen:
Hoewel het moeilijk te fotograferen is is er gebruik gemaakt van perlage, geblauwde schroeven, een erg mooie Farer rotor en nog wat andere decoratietechnieken, die vast interessant zijn en een moeilijke naam hebben, maar mijn kennis te boven gaan.
Er is nog veel meer te vertellen over dit horloge, maar daarvoor is ook dit topic aan te raden: Review: Farer Lander GMT
Wel houden jullie nog foto’s met een betere camera, andere banden en een lumeshot tegoed
Niet vergeten op de foto’s te klikken voor een (iets) betere kwaliteit!