NA: Grail! Speedmaster 105.003

Vanaf het moment dat ik geïnteresseerd begon te raken in horloges, circa 2.5 jaar terug, was de Speedmaster voor mij het absolute summum. Zo kocht ik na een half jaar eerst een Speedmaster Reduced en leek een Professional voor mij echt een absolute grail.

Een half jaar later kwam de Professional, 145.022 uit 1982, er en vanaf dat moment was ik compleet om, vintage was wat ik wilde. De Pro kocht ik van @Emilio en ik was verliefd op zijn “Ed White”, maar de prijzen van de 105.003 waren zo extreem gestegen dat ik nooit had verwacht zoiets zelf te kunnen kopen.

De laatste anderhalf jaar is mijn budget redelijk gestegen en recentelijk door een gelukje kwam ik op een mooi bedrag en moest de 105.003 er komen.

En dit weekend kon ik hem eindelijk kopen, samen met mijn vriendin een weekendje Bremen gedaan, een weekend lang rondgelopen met mijn hele spaarrekening in mijn binnenzak zowat. Zaterdagmiddag afgesproken in de bar van het Marriott en eindelijk kon ik na zo lang wachten de deal afronden.

Zo blij als een kind natuurlijk, zal jullie niet langer vervelen en wat snel geschoten plaatjes laten zien, betere foto’s zien jullie de komende tijd wel voorbij komen.

69 likes

Supermooi, van harte. Gewoon erg gaaf om zo’n originele vintage Speedy te dragen😃

1 like

Wow…prachtig! :thumbsup:

1 like

Gefeliciteerd met deze beauty!

1 like

Mooi hoor! Wat kan de horlogehobby dan iets magisch zijn heh? :slight_smile:
Geniet ervan en draag 'm met trots :+1:

Deze referentie doet mij altijd een beetje pijn (maar is amusant voor de neutrale toehoorder): toen ik net begonnen was met de horlogehobby en echt nog een broekie op dat gebied was (een Hamilton X-Wind was net mijn 1e automaat) liep langs de plaatselijke juwelier. Ik zag een Speedmaster liggen voor een redelijk maar zeker niet gekke prijs. Maar ik vond 'm maar raar: de band was wat hoekig, de lugs veel te recht en erger: Professional ontbrak op de dial. Dat was helemaal geen echte Speedmaster dacht ik. Zo, had ik er even goed verstand van en doorgelopen. Dag later ben ik gaan googlen: slik, het was een 105.003! Ik terug naar de winkel: helaas, gisteren verkocht. En de juwelier keek me aan van: jaja, nog zo een die meer weet dan ik…

4 likes

Verschrikkelijk mooi aanwinst! Goed gedaan.
En wel gaan dragen en niet in een kluis stoppen, dat zou zonde zijn voor heel horlogeminnend Nederland.

1 like

Schitterend!!

1 like

Heel erg mooi! Veel plezier ermee.

1 like

Errug cool!!! Geniet van je prachtige aanwinst!

1 like

Bestaat er iets mooiers? :slight_smile:
Proficiat! Nu volop dragen en genieten van die klok.

1 like

Van harte!
Dan toch niet het hele paypal-debacle moeten doorstaan? :stuck_out_tongue:

1 like

Nee de PayPal klantenservice vertelde me dat ze het geld als gift soms dagen vastzetten om te controleren, dus maar niet gedaan haha.

Toch even een ‘big-baller’ gevoel om met zo een bak cash rond te lopen toch?
En terwijl zo een stemmetje in je achterhoofd ‘wat als’…

(Of je wordt tegengehouden op Antwerpen-Berchem in een drugscontrole met zo een bom geld op zak, was ook een leuke uitleg aan de politie-agent :stuck_out_tongue: )

1 like

oh oh oh wat mooi!
Eerst wil ik mijn tag heuer bij elkaar sprokkelen, en dan ga ik over op de Speedmaster!

Jij nu al veel plezier gewenst.

1 like

Voelde me een aardige drugsdealer ja :wink:

De bank had het nog uitgekeerd in 50’jes ook, dus het paste allemaal maar net.

2 likes

Wat een fantastische aanwinst! Heel erg mooi.

1 like

Werkelijk prachtig zo’n pre-moon, veel en lang plezier er mee.
Als ik de tweede foto zie, is een schoonmaak beurtje dan nodig of lijkt het erger door de extreme vergroting?

1 like

Mijn beste,

Proficiat met deze uitmuntende verworvenheid!!
Een fantastisch horloge van een befaamd horlogehuis!!
Fraaie band ook!!
Ik wens je er dan ook vele aangename momenten mee.:+1:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

2 likes

Zal deels de vergroting zijn, maar ook deels gewoon hoe het tritium verkleurd is over de jaren.

Prachtig horloge, heel veel draag plezier gewenst!

1 like