NA: ik lust echt geen champagne maar deze is verdomd lekker!!!

Ik ben in de afgelopen maanden in de huid gekropen van Rupsje nooitgenoeg!

Een Maurice Lacroix Pontos Day date
Seiko Cocktail time Starlight Limited (plus een Strapcode Angus jubilee)
Seiko Sarb033
Seiko Cocktail blue moon
Seiko Sarb017 (plus een Strapcode TT Angus jubilee)
Diverse vintage leren bandjes
Diverse Bergeon en andere horloge tools!

Vrijwel alle genoemde horloges als verrassing van mijn vrouw gekregen by the way (:joy: niet lullig bedoeld overigens voor degenen die creatief moeten boekhouden om de werkelijke waarde van een horloge te verbergen).

Terwijl ik wat topics aan het lezen was op HF hoorde ik mijn vrouw zeggen, moet je dit eens zien! Een advertentie van een in september 2018 aangeschafte en ongedragen horloge (productiejaar van het horloge = 2016). En dan gaat het kriebelen, kriebelen wordt uiteindelijk jeuk en dan kan je geen rust meer vinden. Maar wacht even, ik heb in de afgelopen maanden best al wat binnen gekregen, pffff.

Na wat heen en weer gebabbel met de verkoper, hebben we afgesproken om het horloge te bezichtigen om te bezien of het horloge inderdaad niet was gedragen en of alles klopte wat de verkoper over het horloge had verteld. Het gaat hier immers niet over een paar tientjes! Maar alles klopte en het horloge heeft zelfs nog garantie tot september 2021 bij de AD.

Het gaat hier over een prachtige Grand Seiko Spring drive de SBGA083 G, met een 9R65 uurwerk.

Het horloge is in onberispelijke staat, gewoon 100/100!

Een korte review.

Het klopt wat men zegt over de Spring drive:

“Een horlogetechnologie die het fenomeen tijd op een ‘onmogelijke’ manier zichtbaar maakt. Een door een veer aangedreven horloge dat de 1 seconde per dag accuratesse heeft. Het enige horloge dat de tijd Ă©cht laat verglijden, de beweging is zowel ononderbroken als stil.”

De wijzers glijden geluidloos in een ononderbroken beweging boven de wijzerplaat. Ik kan er naar blijven kijken, fascinerend gewoon :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:. Zowel de prachtige indexen en de fenomenale wijzers hebben de Zaratsu Katana blade finish. De wijzers schitteren zelf in het donker en zien er zo scherp uit als een scheermes. Het glas ‘sapphire crystal’ heeft een dual curved anti-reflecterende coating. En dan de met de hand gepolijste kast alsmede de satijn finish op de stalen Oyster type band. Tja dat is bij alle horlogeliefhebbers wel bekend denk ik zo!

Met zijn 39 mm is het draagcomfort ondanks mijn 19,5-20 cm pols uitmuntend te noemen. Van lug naar lug is de afmeting 46.8 mm, en met zijn dikte van 12.3 mm een toppertje voor elke gelegenheid. Het uurwerk heeft een power reserve van 72 uur.

De GS heeft een prachtige champagne kleurige wijzerplaat en een sun ray finish

Uitleg hoe de prachtige wijzerplaat is gemaakt, weliswaar in Engels!

“The champagne dial is the most elaborate to manufacture in the GS line up. The subtle characteristics of this dial take 12 steps to manufacture, starting with the base metal plate. The plate is then cut, smoothed, and mirror polished. After those steps are complete, a thick silver plating is applied. The special sun ray finish labeled as “F-17” is then executed, followed by a light color gold plating and clear coating. After the clear coat, the dial is then polished again, then cut for the date, and finally another mirror polish is applied. From there, the print is done for text, seconds and power reserve display in both black and clue colors, followed by applying the indexes. As you can see, a lot of work goes into the dial, it has a beautiful spectrum of color ranging from silver to gold, and its beauty can only be justified in person.”

Best een lapje tekst zo! Ben ik er blij mee? Duh!

Dan nu de foto’s van deze schoonheid, heb behoorlijk wat foto’s geschoten, ik heb echter geen aanleg als fotograaf :stuck_out_tongue_winking_eye:

113 likes

Prachtig en stijlvol horloge. Geniet ervan.

1 like

Wat een fantastische mooie aanwinst.
Enjoy !

1 like

Prachtig!

1 like

damn, ziet er goed uit!

1 like

Wat een pracht

1 like

Schitterende aanwinst! :sunglasses::+1:

1 like

Prachtig! Prachtig. Ik heb dezelfde kleur wijzerplaat, maar de kast van titanium, de SBGA 279. Ook een beauty.
HĂ©, veel plezier ermee!

1 like

Lekker hoor, en welkom bij de GS club :facepunch:

2 likes

Mijn beste,

Proficiat met deze robuuste schoonheid!!
Wat een fascinerende wijzerplaat, straalt rust en elegantie uit!!
Ik wens je er dan ook een gelukkige tijd mee!!

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Fantastisch ding!!!

Ik denk dat ik me heb beziggehouden met dezelfde.
Uiteindelijk getwijfeld en besloten te wachten op een andere met zwarte of blauwe dial. Maar wat is deze ook prachtig :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:.

Geniet er van!

1 like

Prachtig! Genieten van deze horlogekunst!

Zoals @Zulu zegt: welcome to the GS-club.

2 likes

Fantastisch. Het spat hier van het scherm af. Gefeliciteerd

1 like

Wauw! Schitterende aanwinst! Geniet ervan! :smile: :+1:

1 like

Heel gaaf!

1 like

:stuck_out_tongue_winking_eye::facepunch::facepunch:

1 like

A Beauty :ok_hand::star_struck:

1 like

Heel mooie aanwinst. Veel plezier ermee gewenst. Persoonlijk knap ik af op de gangreserve, of hoe noemen ze die subdial? In ieder geval dat kleine metertje in de dial. Stom hù? Dat je op zo’n gering detail kan afknappen.
Verder natuurlijk een topper in je collectie! Nogmaals: Gefeliciteerd!

2 likes

:heart_eyes::star_struck::heart_eyes::star_struck:

1 like

Ik heb helemaal niks met Seiko, maar moet toegeven dat het een prachtig horloge is. Gefelicteerd!

1 like