NA: Luch one hand

Zojuist kwam de postbode met een pakketje.

De inhoud een mooie one-hand Luch, waar mijn aandacht door werd gegrepen door de NA van @Opperhoofd.
@Mas zag mijn enthousiasme en bood mijn zijn exemplaar aan, en het bleek een bekend horloge met wat meer HF geschiedenis omdat de originele eigenaar @Dao bleek te zijn (de modmaster die mijn eeuwigdurende respect al veel eerder had verdiend met zijn boeiende topics op dit fijne forum).

Zo kon ik in 1 klap eigenaar worden van weer een leuke rus, die ook nog eens in het bezit is geweest bij een zeer respectabel forumlid.
An offer I could not refuse, en zie hier op deze prachtige zaterdag net voor de paasdagen mag ik mij de trotse eigenaar noemen van deze prachtige Luch one Hand voorzien van het 1801.1 uurwerk.

28 likes

Hij is leuk hè. Veel plezier ermee :+1:t2::+1:t2:

1 like

Gefeliciteerd met deze NA met verhaal !

1 like

Ontzettend leuk verhaal over een eenvoudig horloge, maar wat een feest, hè!

1 like

Mooie aanwinst met HF-geschiedenis, een blijvertje :+1:

2 likes

Blijft een leuk ding. Heb al diverse malen op het punt gestaan er zelf één te kopen maar heb de Subdelta Quattro al onderweg. Denk dat ie dan geen draagtijd meer krijgt en één einzeiger is denk ik wel genoeg.
Veel plezier ermee!

3 likes

Dat is leuk om te zien! :smiley: Heel veel plezier gewenst met dit eigenzinnige klokje!

En de groetjes van de mijne:

Toch perfect voor zo’n lui weekend in de zon?

1 like

Leuk al die reacties dank ! Draagt echt bij aan de feestvreugde !

@Mas ja hij is zeker leuk blijf er maar naar kijken de hele middag al !

@SybrenAnne / @Omanido ja leuk he het verhaal er ook bij maakt het zoals @Harpoen echt een blijvertje hoewel ik eigenlijk helemaal verliefd werd op de witte dial zoals die van Opperhoofd maar gezien die op nabestelling staat en ik echt een super mooie deal mocht maken met Mas toch voor de zwarte dial gegaan en die bevalt ook erg goed !

Die russen weten op de een of andere manier wel echt een hele leuke prijs/kwaliteit gehalte te bereiken, en dan te bedenken dat ik 3 maanden geleden nog nooit überhaupt een Russisch horloge zou hebben overwogen.
Dank je wel HF :slight_smile: soms een vloek (voor mijn portemonnee) maar op dagen zoals deze ook een zegen !

6 likes

Mijn beste,

Dat is een mooie binnenkomer!!
Ik wens je dan ook een sprankelende tijd met deze eigenzinnige tijdgeest!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Leuk om die weer voorbij te zien komen! Dan moet ik toch even bedenken of ik geen spijt heb :joy: leuke dingen alleen ik droeg ze echt te weinig.

Heel veel plezier ervan :+1:t2::+1:t2::+1:t2:

2 likes

Ik zoek er ook één. Liever één van een HF lid dan een eBay apparaat.
Wie oh wie?

1 like

Ik heb hem zojuist nog maar weer eens om de pols geslagen, draag hem niet heel vaak, wordt weggedrukt door al het andere geweld in de collectie.
Nevertheless blijft het een aanrader !

2 likes

Uit dezelfde fabriek maar ook onder de naam Rode Ster verkocht: de Solo White FIFfer van @marnixmoed:

Bevat hetzelfde uurwerkje. Nu bijna een week zo goed als non-stop om de pols en ik kan nog geen afwijking waarnemen. Nu is dat natuurlijk lastig te zien zonder secondenwijzer maar turend met een loepje zie ik dat ie nog precies op de index staat dus het moet secondenwerk zijn. (Wel wennen, die ene wijzer, ben al een paar keer op het verkeerde been gezet…)

Nieuw breekt ie ook de bank niet zag ik in de gauwigheid…

2 likes

Netjes

Proficiat!!

Leuke aanwinst