NA maar niet echt een aankoop.

Beste,

Vanmiddag ging ik eens op bezoek bij moeders en die zei dat ze flink had opgeruimd. Daarbij kwam ze een horloge tegen van mijn opa die al enige tijd geleden overleden is. Hartstikke enthousiast nam ik een kijkje en zag ik het volgende:


Na een beetje spelen met het klokje kwam ik er achter dat het een mechanisch horloge is, na een paar keer opwinden begon de secondewijzer al weer te lopen. De datum lijkt niet los versteld te kunnen worden maar gaat zowel vooruit als achteruit wel met de uren mee. En het bandje lijkt mij niet echt origineel, maar dat was een inkoppertje. Geen idee wanneer mijn opa dit gekocht heeft al herkende ik het direct toen ik het zag, hij droeg het al heel erg lang. Als dit in ‘Vintage’ thuis hoort dan bij deze alvast mijn excuus.

Nou ben ik thuis wat gaan rondneuzen op het internet maar ik kan vrij weinig vinden over het merk ‘Vito’. Krijg voornamelijk de Mercedes busjes te zien. Is er iemand die mij wat meer over het merk kan vertellen? Wellicht zelfs over dit model?

Bedankt!

6 likes

Leuk ding👍 verder geen idee, datum kan je proberen door van 9 naar 12 heen en weer te draaien.

1 like

Ik vond wel dit :

Inderdaad dat doet ie ook, zowel voor als achteruit.

1 like

Die website zal ik ook eens bekijken

1 like

Ik heb toevallig onlangs ook een Vito(magic) geërfd :ok_hand: kon er ook niet veel over vinden, enkele forumleden hebben mij toen ook wat info verstrekt maar volgens mij niet heel bekend…

Edit; Wellicht heb je er wat aan :point_right: Zoldervondst.... Huh? Bij mij?

1 like

Op Mikrolisk.de staat dat Vito door Robert Hoffmann werd gemaakt in Neuchâtel, Schweiz; registriert am 19.3.1962.

Misschien kun je daar verder mee rechercheren?