Erfstukje

Hallo kenners,

Uit de erfenis van mijn oma heb ik een heel oud en klein horloge gekregen. Ze heeft het altijd gedragen, het uurwerk loopt nog maar wel wat te langzaam. De band is elastisch (daar is vast mooi jargon voor) en werkt nog fantastisch.
Het merk lijkt VITO te zijn, verder staat er 17 RUBIS INCABLOC op.
Op de achterkant staat STAINLESS STEEL BACK.

Ik ben natuurlijk erg benieuwd of iemand meer over dit horloge kan vertellen, prijs interesseert me niet, een stukje geschiedenis wel! Alvast hartelijk dank!

2 likes

Op de site Mikrolisk is het volgende te lezen. Mij lijkt de 3e regel het meest voor de hand liggend

1 like

Mikrolisk geeft dit: Vito Robert Hoffmann Neuchâtel, Schweiz; registriert am 19.3.1962
wat Scudo ook al aangeeft. Horloge is een eenvoudig dames horloge met een fixoflex bandje.

Als je het horloge het waard vind zou je het een service beurtje kunnen laten geven, de kosten
zijn waarschijnlijk hoger dan de geld waarde van het horloge maar dan kun je het wel als aandenken dragen.

2 likes

Hartelijk dank Frans53, leuk te ontdekken dat het uit '62 komt en dat zo’n bandje fixoflex heet.

Hartelijk dank Scudo, zou ik ergens afbeeldingen van vergelijkbare modellen kunnen vinden?

Dag Luus,

Of het horloge uit 1962 komt durf ik niet te zeggen.
In dat jaar is het merk Vito in Neuchâtel geregistreerd, het horloge zal van latere datum zijn.
Een vergelijkbaar model zul je denk ik niet zo gauw vinden daar de interesse voor dames horloges
zeer gering is en derhalve weinig wordt verzameld, misschien een enkel topmerk uitgezonderd…
Onder de naam vintage Vito Watch of montres Vito zou je bv. kunnen zoeken in Google (afbeeldingen).

Succes!

Okay, zo word ik steeds wat wijzer, dank je!