Omdat ik er even geen genoeg van kan krijgen
…hier nog even een korte eerste indruk van een paar uur ‘om de pols’, van de stalen band (ref. WW005005CA).
De eerste indrukken!
Zo op de foto ziet het er allemaal erg ‘dik’ en zwaar uit maar in het echte leven valt dat reuze mee. De band is uiteraard zwaarder dan de standaard rubberen band maar dit is qua gewicht en comfort echt prima te dragen. Het hangt er denk ik wel vanaf wat je gewend bent.
De middenlinks van de band zijn best wel een beetje ‘raar’ van (pas)vorm, ze lopen een soort van schuin af waardoor het in eerste instantie lijkt alsof ze verkeerd om gemonteerd zijn. Op bovenstaande foto zie je dat de middenlinks aan één kant hoger liggen dan de rest van de band. Ze komen dus boven de band uit, by design. Geinig.
Mijn polsomtrek is plm. 17,5cm, ik heb 3 schakels (van de 14) uit de band moeten verwijderen om hem goed op maat te krijgen. De 5-gaatjes fijnafstelling in de sluiting had ik exact in het midden zitten, maar die heb ik inmiddels iets strakker gezet. Zit helemaal prima.
De endlinks sluiten niet helemaal netjes aan op de kast en er zit ook een tikje speling in. Ik heb het vermoeden dat het met de dikte van de bandpennen te maken heeft, die zijn 1.8mm. Komen uit eigen voorraad, er zaten namelijk geen pennen bij de band. Dat vond ik trouwens wel een klein minpuntje, niet in de minste plaats omdat de pennen uit de rubberen band niet heel makkelijk te verwijderen zijn. Je mag dus zelf voor bandpennen zorgen. Gemiste kans.
Maar goed, de band zit nu prima. Kan altijd nog even naar Marathon mailen om te vragen welke bandpennen zij standaard gebruiken. Goed idee? Ja, eigenlijk wel! 
Wanneer komt de eerste kras? Op de sluiting…
De fliplock van de sluiting is glad in tegenstelling tot de rest van de (‘brushed’) band. Zal wel een designdingetje zijn. Had van mij niet per se gehoeven, ik denk een krassenmagneet. Over het algemeen ben ik erg zûnig met mijn horloges daarom doet die eerste kras altijd pijn. Maar goed, het blijft wel een gebruiksvoorwerp dus tja.
De duikextensie maakt de band zo’n 2 schakels langer. Ik zal hem zelf nooit gebruiken, maar toch erg leuk dat het er op zit. Het voelt overigens allemaal erg solide en netjes afgewerkt aan. Maakt dit ook geen goedkoop bandje. Blij mee.
That’s all for now!