NA: Omega Seamaster Professional 300m (+ een paar vragen)

Beste liefhebbers,

Vandaag een nieuw horloge ontvangen, en aangezien ik nog wat informatie wil, heb ik gelijk maar dit topic aangemaakt. Ik vind het dan ook leuk als jullie reageren met tips, informatie of kritiek, want daar leer ik van. Ik weet dat het onderstaande niet veel meer bevat dan een hoop onzin, maar ik vind het zelf leuk om van een ander te lezen, dus vandaar dat ik ook eens wil contribueren.

Na hier een tijdje meegekeken te hebben, een paar Seiko’s en 2 Tag Heuer (MV 2016 en MV2017 editie, welke ook beide inmiddels verkocht zijn), ben ik verliefd geworden op een Omega SMP 300. Dus op zoek…

Normaal koop ik alles via Marktplaats, maar wat zijn de aanbieders daar bijna allemaal louche figuren zeg… en de horloges vaak twijfelachtig. Bij vrijwel geen een is de service historie bekend, en de meeste aanbieders zijn gewoon kei harde handelaren die de grootste troep voor de hoofdprijs willen verkopen.

Dus toen maar hier een topic aangemaakt, 2 dagen geleden. En vrijwel direct kreeg ik vier nette aanbiedingen, stuk voor stuk netjes. Eigenlijk pasten alle vier de aanbiedingen goed, dus na een paar uur wikken/overwegen en wat doorvragen, heb ik het horloge van @Bartje1 gekocht voor een nette prijs.

Zie hieronder de afbeeldingen van de Omega welke net zo uniek is als een Volkswagen Golf, en helemaal vanuit de Britse Maagdeneilanden (Little Switzerland), via Belgie, nu in Nederland om mijn pols hangt. Het betreft een vrij complete set, die in april 2016 een service beurt heeft gekregen via een forumlid die er een leuk topic over heeft gemaakt, zie hier: Full Service ... niet alleen schoonmaken en olie geven

Dat was denk ik ook de reden dat ik voor dit horloge overstag ben gegaan, dus mensen, blijf vooral je revisies delen. Love them!

Dan mijn vragen:

  • Waar kun je aan de hand van het serial nummer controleren waar het horloge precies nieuw is geleverd, en wanneer het geproduceerd is?
  • Wat vinden jullie van de conditie?

Alvast bedankt.

14 likes

Deze ook op het vizier gehad, hele mooie. Veel plezier ermee :+1:t2:

Mooie aanwinst! :+1:

Het precieze modelnummer staat op je bijgevoegde kaart, er zitten er twee bij zo te zien :wink:

Gefeliciteerd.
Ik bezit dezelfde.
Wees er zuinig op en verkoop m niet.
Aanbod gave exemplaren met fullset met name op chrono24 wordt er niet goedkoper op.

1 like

Mijn beste,

Een schitterende aanwinst!!
Als een parel voor om de pols!!
Geniet er van!!

Doch voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op!! :first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

1 like

Ik zie niets geks. Zoals eerder aangegeven staat het exacte referentienummer op de kaart met daarop ook het horloge nummer. Op 1 van de lugs aan de onderzijde zou hetzelfde horlogenummer klein moeten staan. De andere kaart is dacht ik de chronometer kaart. Tevens staat waarschijnlijk de aanschaf datum op de kaart geschreven.

Mooie aanwinst!

Bedankt voor de tip. Eens even goed bekeken.

Refnr: 25318000

Dat is het model?

Uurwerk: 1120.

Geleverd op 27 april 2005, door Little Switzerland.

Geen nuttige bijdrage van mijn kant, maar wil je wel feliciteren met deze gave aanwinst! :thumbsup:

Jeroen, Jij ook bedankt voor je nette aanbieding.

1 like

Weet iemand, waar je aan de hand van het serial number kunt controleren wanneer het horloge geproduceerd is en bij welke vestiging/AD het horloge nieuw verkocht is?

Volgens mij is dat niet mogelijk.

Productiejaar lijstjes zijn wel te vinden maar waar verkocht niet.

1 like

Je kan bij Omega een extract of the archives bestellen (niet goedkoop). Dan krijg je detail info over het horloge en het land van oorspronkelijke levering.

Omega extract of the archives

edit: alleen voor horloges voor het jaar 2000 lees ik net. Dus niet op deze van toepassing.

Bedankt voor het mee denken in ieder geval:).

Mooie aanwinst. Van harte!

Nice, proficiat

Geniet van je iconische Seamaster Pro Marc!