NA....Phoibos Wave Master PY009B

Door een NA topic van @jurgen0411 was ik nieuwsgierig geworden naar Phoibos horloges.

Zie topic:

NA: Phoibos Wave Master incl. fotoshoot !

De mogelijkheid kwam voorbij toen @dreski zijn pas nieuwe Phoibos Wave Master op HF aanbood…en toen gelijk toegehapt, ik wilde deze wel eens IRL meemaken … :grin:

Na een paar dagen/weken beviel deze zo dat ik ook de blauwe variant besteld heb…

Waarom dit horloge?
Heel de uitstraling van dit horloge schreeuwt kwaliteit en de specs zijn voor deze prijsklasse echt ongehoord…Hier het rijtje:

Type: PY009B
Kaliber: Seiko SII NH38A
Case: 316L stainless steel 42mm X 48,5
Glas: Saffier AR under coating
WR: 300m
Bezel: 120 clicks keramisch
Kroon: Screw down
Lume: Superluminova donkerblauw en BGW9 op de wijzers en indicies en op de bezel.
Band: solid endlinks en schakels en schroefjes in de schakels.

Foto’s:




Lumeshots:


Band en caseback:




Nog een klein beetje info:

De Seiko NH38 is een automaat met hacking en winding en ik snap er totaal niets van maar het lijkt dat deze 1 seconde per dag voorloopt(misschien heeft Phoibos deze zelf nog gereguleerd ofzo :thinking:)
Dit betreft wel de zwarte versie aangezien ik de blauwe pas vandaag binnen heb.

Dit topic mede geschreven voor @Hansje34 zijn zoon aangezien deze de blauwe zo mooi vond, ik hoop dat je er wat aan hebt, ik heb mijn best gedaan :grin: :blush:

Oh ja deze zijn nu ook bij Phoiboseuropa te bestellen zonder dat je invoerrechten hoeft te betalen

Linkie:

http://phoiboswatcheurope.com

Fijne dag allen!

Gr.Nils

17 likes

Mooie aanwinst! Gefeliciteerd

1 like

Merci! :slight_smile:

1 like

Leuke NA weer en van harte!
Zijn erg leuke horloges met prima specs voor die prijs en ik verwacht dat dit merk daarom ook stevig in de markt zal komen te staan.

1 like

Bedankt! :slight_smile: Je zou het bijna zeggen ja met die prachtige specs voor dat geld…hoe krijgen ze het voor elkaar vraag ik me af…

1 like

ik zou zeggen: phoi phoi…

1 like

Zat ook al te denken aan die man in het bos woont en een Rolls Royce, mercedes, Lamborghini bezit…Paulus de bosp…

1 like

Ze doen het volgens mij al aardig op dit moment in de markt. Het is ook prima dat mooie en kwalitatief goede horloges ook bereikbaar zijn voor de kleinere budgetten. Ik heb het met mijn Steinhart, inmiddels nog maar 1 ook. Prima kwaliteit en gewoon een ETA Elaboré grade die ik in mijn duurdere horloges niet eens had. Daar zit gewoon de basis 2824-2 in. Ook goed maar die Elaboré is wel heel nauwkeurig en ik kom gemiddeld per week op ongeveer +3 tot +4sec. Wel iets duurder alweer dan de Phoibos maar voor zijn specs ook heel betaalbaar. En die Phoibos is gewoon een leuk horloge wat zijn geld zeker waard is.

1 like

Ik vind het gewoon prachtig voor dat geld…maar eigenlijk ben ik een smoelenman en deze vind ik speels en stoer :grin:…Maar ik moet ook nog eens een ETA 2824-2 hebben, daar is ook zoveel over geschreven…maar het smoeltje moet mij eerst bevallen, zo wil ik er ook nog één met een Miyota 9015.

1 like

Ja, hij is mooi. Die blauwe plaat doet het goed met het licht erop. Hij is zeker speels en stoer, het dressy zie ik niet helemaal hoor. Maar het moet er voor mij ook leuk uitzien en kwalitatief goed zijn tegen een voor mij reële prijs. Dat jij in jouw hele verzamling nog geen ETA hebt gehad. Het zijn voor mij de enige tot nog toe op een uurwerkje na waarvan ik niet weet welke het is. Dat was mijn eerste automaatje van een tijd terug. Een Palerma Prestige en daar is weinig tot niks over te vinden. Wel een leuk ding voor dat geld toen. Niks bijzonders maar het uurwerkje is best bijzonder vind ik. Het houdt redelijk de tijd en heeft uren, minuten, seconden, 24uurs indicator, powerreserve en datum.

Al zoek ik nu meer de eenvoud in uren, minuten en seconden en das genoeg. Daarom is die nieuwe fieldwatch van Hamilton zonder datum en als handwinder nu weer in beeld. Handwinder, 38mm no-date is nog een wens van mij. Lekker makkelijk even opwinden en tijd goed zetten en klaar.

1 like

mijn danken is GROOTS!

Wij vinden hem echt super gaaf! En dat voor die centen.

1 like

Ziet er goed uit.
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.

1 like

Je hebt gelijk…niet dressy eigenlijk :joy: bedoelde eigenlijk: makkelijk afleesbaar niet druk ofzo…
Snel even eruit gehaald, dat dressy :grin:
Maar een Hamilton zijn ook mooie horloges, maar ik heb redelijk wat handwinders van 35- 38 mm en geen tijd om ze te dragen. Deze is 38mm en voor een vintage van 1962 erg groot maar vind ik wel mijn mooiste handwinder :blush:


1 like

Mooi horloge. En dat blauw :heart_eyes:

1 like

Graag gedaan! :blush:

Dank je wel! :slight_smile:

:+1::+1: en ik hou van zo n band…robuust.
Logootje ook leuk voor n duiker.
Golfje…kleur…beter dan al dat andere saaie.
En goedkoop.

1 like

Thanks! Ja dat blauw is heel gaaf…zat nog te twijfelen om de groene te nemen eerst maar toch voor de blauwe gegaan :slight_smile:
1514641172

1 like

Ja die band is heel vet en hij draagt heerlijk en hij heeft 3 snelverstellingen! :slight_smile:

Zeker een hele leuke ook!
Een handwinder no-date is gewoon makkelijk. Als die stilstaat hoef je alleen de tijd te doen en die datum hoeft van mij niet. Die maat van 38mm bevalt me heel goed. Die nieuwe Glycine Combat zou 36mm moeten zijn volgens de specs maar is toch echt 37.6mm in t eggie. Anyway heb ik mijn vizier nu op deze

1 like