NA: Poljot Alarm

Dit topic had ook in de Vintage of de “Show you CCCP…” categorie gezet kunnen worden maar kon niet kiezen, dus dan maar hier…
Net binnen, via Chrono24 (van een particulier in Praag) deze Poljot Alarm (ik heb geen andere model aanduiding) met het 2612 uurwerk met wekkerfunctie.

Ik zag dit horloge voor het eerst toen ik meer informatie over de Longines Heritage Legend Diver aan het zoeken was. Vind ik een prachtig horloge, maar moet nog even doorsparen en aan de WAF werken.
Ergens las ik dat dit exemplaar, hoewel kleiner (36 vs 42 mm van de HLD) er wat weg van had. En ja, ondanks de verschillen werd ik een beetje verliefd en vond ik er dus één op Chrono24.
Uitermate plezierige transactie met een enthousiaste en sympathieke verzamelaar.

Hij ziet er prima uit, is op de foto’s wel te zien. Weet niet hoe oud dit model is, verkoper dacht dat hij uit eind jaren '80 kwam.
Ik ben niet de enige op het forum met dit horloge, zoals hier te zien. Misschien dat een andere eigenaar iets meer weet?

Nou vooruit, nog twee foto’s dan…

In de tussentijd geniet ik nog even van dit fijne horloge…

28 likes

Leuk!
Het is er in ieder geval een van na de USSR periode aangezien dit niet op jouw exemplaar staat.
Ik heb deze ook gehad en daar stond het wel op.

4 likes

Ah, de Sekonda variant, ziet er ook als nieuw uit! Waar stond bij jou de aanduiding dat hij uit de USSR periode kwam?
Achterkant is kaal, bevat alleen een nummer.

Leuk dingetje, veel plezier ermee!

Tussen de 6 uur marker en de 30

1 like

Ah, yes. Moest de loupe erbij halen maar daar staat het inderdaad.
In mijn geval “Made in Russia”, post USSR dus.

1 like

Ik heb er ook eentje, het uurwerk is een vrijwel exacte kopie (gejat dus) van de AS wekkertjes.
Hier mooie plaatjes:

2 likes

Geweldig! Had die niet gezien, fijn leesvoer! Had inderdaad gelezen dat het uurwerk was ‘afgeleid’ van de Adolf Schild 1475, maar “schaamteloze kopie” is denk ik een betere beschrijving.

Mijn beste,

Leuk horloge!!
Ziet er als nieuw uit!! Goed hoor!!
Ik wens je er een nostalgische tijd mee. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Die ziet er inderdaad nog goed uit.
Mooie wekker en veel plezier ervan gewenst.

1 like

Mooi horloge voor de leeftijd! Een keer wat anders :+1:

1 like

Mooie aanwinst! Veel plezier ervan!

1 like

Inderdaad leuke horloges, geniet er van :+1:

1 like

Leuk die wekkertjes!
Er zijn door de jaren heen heel veel varianten van gemaakt.

1 like

Eerst en vooral proficiat met deze mooie N.A. :clap::+1::clap:
En nog veel draag en kijkplezier met dit prachtig horloge, :+1::clap::+1: maar ook nog veel speelplezier met dat wekkertje :wink:

Gewoon je tweede foto bekijken (op volle grote) en je hebt geen vergrootglas nodig :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Inderdaad, crystal clear, die HTC 10 maakt goeie plaatjes.

Klopt, heb hier op HF een aantal mooie exemplaren voorbij zien komen.

1 like

Wat is een HTC 10?

Neen grapje, jor feun maakt inderdaad mooie plaatjes, maar je moet ook wat geluk hebben met de hoek waarin je de fotro maakt en de weerkaatsing van het licht.

1 like