NA Rellen met dellen: eindelijk mag ik ook een keer.

Je vindt de mijne zeker ook belachelijk? :face_with_raised_eyebrow:

3 likes

Nee, zeker niet! Ik vind de GMT wijzer overbodig, maar het blijft een 24-uurs Airman. Met vintage snit, correcte wijzers en heel erg OK van grootte.

Mooi ding, maar voor mij wint de Purist. :+1:

2 likes

Heerlijk verhaal, fraaie plaatjes! Dank je wel. Mooi horloge ook, veel draagplezier. :ok_hand:

Haha, … :joy:

1 like

Ik zit nog even te wachten op een reactie van the man, the myth, the legend. :slight_smile: Want ja, het is tenslotte een verkapte Invicta. En ik heb er zowaar twee van:

3 likes

Gefeliciteerd man :ok_hand::+1:

1 like

Pracht verhaal en dito horloge. :+1:t2:

Komt ie ook nog in dit topic ? :

En in dit ? :

2 likes

Ik zie jullie al zitten. Op de achtergrond hoor het intro deuntje van " Hoe heurt het eigenlijk "

1 like

Nou,

Woensdag heb ik het horloge om wat ik woensdag om heb. Misschien weet ik welke dat gaat zijn wanneer ik wat kleren aandoe, misschien ook op Dinsdag al. :slight_smile: Oftewel: Ik grijp uit de kist waar me de pet op dat moment naar staat.

Daar heb je een punt. Ik zal eens gaan cross spammen. :slight_smile:

1 like

Nou, ik denk er al uit te zijn hoor (voor wat 't waard is…). Vanwege het ā€˜kerstige’ presidentsbandje wordt 't m’n (voorlopig) laatste NA… :grin:

2 likes

Voor dit soort epistels zit ik op HF! Leuk leesvoer. Dank je wel Chris. :+1:

Mocht je nog horloges hebben liggen waar je nog nooit een NA-post voor hebt geschreven; hou je niet in. Mag wat mij betreft alsnog. :slightly_smiling_face:

Mooie NA trouwens, :ok_hand: veel plezier ervan.

1 like

Tof horloge hoor Chris. Heb er zelf ook vaak naar gekeken maar nog niet de trekker overgehaald. Wie weet in de toekomst.

1 like

Leuk man, Roamer. :+1: Gefeliciteerd.

Hahahaha… Met zoveel veren in m’n reet is de motivatie er in ieder geval. :slight_smile:

7 likes

Voor het ruwe werk, altijd een gshock erbij voor als het echt rauw wordt, kost minder dan een diepe kras.
:stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Het is wel duidelijk (op z’n minst aannemelijk) dat je heel wat tijd in je prachtverhaal gestoken hebt. Daar passen vanzelfsprekend blijken van waardering bij. :+1::+1::+1:

3 likes

Die veren zijn oprecht verdiend!
Man wat een artikel, en nu snap ik eindelijk het hoe en waarom van zo n horloge :sunglasses:

1 like

:joy::joy::joy::joy: er zijn leden hier voor minder geschorst… maar ik vind 't cabaret!!

Mooi verhaal, mooie aanwinst vooral door die mooie blauwe plaat en geblauwde bezelcijfers/-markering!

2 likes

Mooi verhaal en ben erg benieuwd naar het verhaal van de japanse duiker aan Seiko. Erg mooi horloge ook.
En betreffende piloten horloges met goede WR, de Sinn 903 St heeft 100m WR met see through caseback.

1 like

Als altijd humoristisch en eloquent! Dank voor het lees- en kijkplezier! Veel draagplezier gewenst!

1 like

Leuke NA, zo zien we ze graag! En proficiat met dit mooie horloge!

1 like

Ik zou 'm kunnen bewaren voor wanneer ik een Tuna of Emperor Tuna aanschaf, maar vooruit:

Toen Seiko in de jaren 60 de 62MAS uitbracht en begon te verkopen als professional diver’s watch werden die dingen ook serieus gebruikt. Prompt kwam er een brief van zo’n duiker die klaagde over de kwaliteit. Hij was al meerdere glaasjes kwijt in verband met het niet kunnen ontsnappen van Helium na wat diepere duiken, en hij vond een en ander maar breekbaar.

Seiko heeft daar toen 8 jaar over nagedacht, en het ultieme antwoord op de brief was de 6159-7010. Oftewel de eerste Tuna. Met monocoque case zodat Helium er niet eens in kwam. En 300m WR, en een combinatie van titanium en keramiek die op dat moment nog nooit vertoond was in een horloge.

Hier een iets andere lezing, maar toch een leuk artikel:

Ik vraag me alleen af of deze 200m WR Airmannen ook Unterdruckssicher sinnd. :slight_smile:

1 like