LIJSTJES! Mooiste NA van 2019 (en hoeveel)?

Ik ook niet, prachtige verzameling…

1 like

Die heb ik nu. :smiley_cat:

Die had ik eerst. :smiley_cat:

3 likes

Helaas nu geen Euros, enkel een Oris ter overname. :grin:

2 likes

Voor mij is 2019, na 2018 qua horloges een jaar van bezinning geweest. Ik heb een Oris Aquis, Seiko Lord Marvel en nog wat andere horloges verkocht en 2 horloges gekocht die altijd zullen blijven. De Oris Aquis Source of Life en de Grand Seiko SBGA 373. Qua merken ontzettend gegroeid en naast dat ik ook ontzettend genoten heb van HF weet ik veel beter wat ik mooi vindt! (Dank daarvoor: slight_smile: )

12 likes

Het jaar 2019 stond voor wat betreft horloges in het teken van “met mate” en “louter functioneel”.
Ondanks het vele fraais dat voorbij mijn brillleglazen kwam wist ik het op het horlogefront te beperken, enerzijds omdat het het dan toch steeds niet ècht helemaal was voor me, anderzijds omdat de aanschaf van een motorvoertuig op vier wielen budgettair wel fors van invloed was.

Er kwamen er twee, eentje van een forumlid, waarvan een ook direct werd doorgezet naar dochter.
En een verliet het nest naar een forumlid.
En dan nog een besteld, levering ergens in januari/februari, dus die telt maar half.
DIt zijn ze:

Aangeschaft en door naar dochter:

Aangeschaft als werkpaard en vakantiehorloge:

Vertrokken naar forumlid:

Besteld en in afwachting van:

4 likes

Er ging een hoop uit en ook wat in. De laatste categorie volgt hier

En deze ligt nog onder de kerstboom

12 likes

Naast alle GS geweld doet die Oris Zeigerdatum het meer dan uitstekend. Topding, het moet gezegd.

Maar goed, @AB64 wees me er op dat deze er nog bij hoorde voor 2019:


De teller staat dus op vijf.

6 likes

Deze gingen eruit dit jaar

1 like

Ja, en wat is er binnengekomen of reageer ik nu te snel? Da’s een behoorlijke opruiming trouwens…

Staat volgens mij iets naar boven.

1 like

Een mensch moet af en toe wat opruimen toch

1 like

Daar heb je gelijk in!

Bedankt, jij bent scherper dan ik vandaag. Maar goed, ik heb dan ook een minivakantie momenteel…

1 like

Op het einde van 2019 en na iets meer dan een jaar lid van Horlogeforum, is dit een leuk topic om voor mij persoonlijk de balans op te maken.

Ruim anderhalf jaar geleden kwam ik erachter dat er meer was op horlogegebied dan enkel quartz. Ik raakte gefascineerd door de uurwerken en vind het nog steeds fantastisch dat 1 klein veertje zoveel in beweging kan zetten. Voor mij was het dan ook logisch dat mijn eerste horloge diverse complicaties moest hebben. Het werd de Oris artix, met dag, datum en maanstand.

Daarna ging ik op zoek naar een horloge met een hoog afwerkingsniveau. Enigszins betaalbaar kom je dan natuurlijk uit op GS. Mijn tweede horloge was een feit:

Na het tweede horloge kwam er een tijd van dwalen. Er kwam en ging een Presage, een Samurai, en een Certina om uiteindelijk een Sarx aan te schaffen

Omdat er ook een horloge bij moest dat het wat ruigere werk aan kan kwam er een Victorinox:

Toen nog iets voor de leuks:

en uiteindelijk een duikertje omdat ik vond dat deze er gewoon bij moest:

En nu voor 2020? Ik weet het nog niet. Misschien is het wel tijd om nog 1 mooie klapper aan te kopen. Ik denk dan bijvoorbeeld aan een GS SBGM of SBGJ of anders misschien toch een Zenith?
In ieder geval wil ik iedereen bedanken voor de vele informatie die ik hier heb gekregen. Voor mij was het een leuk begin van de hobby. Al het goede voor 2020!

6 likes

Mijn 2019 horlogejaar was geruime tijd erg rustig. Het jaar in met mijn 5 -Piece
De Breitling, MKII racing, het Zenith Duo en de Staudt handwound

Eind april begon het te kriebelen nadat ik wat mooie reviews had gezien van de Aikon Automatic. Uiteindelijk gekozen voor de chique uitvoering met de rose gouden wijzers en indices

Dit horloge was een schot in de roos omdat ik het tot oktober haast dagelijks heb gedragen. Tot hrt moment dat de AR coating was beschadigd en ik het naar Nico heb gebracht voor een nieuw glaasje

Doordat ik met wat meer was gaan richten op meer betaalbare horloges omdat ik terug wilde naar de basis dat een horloge een sieraad is en niets meer, kwam ik uit bij Certina en mijn oude liefde Seiko.

Dat heeft voor een absurde eindsprint gezorgd met de Big Date en de PH200 van Certina en de SARX033, een zwarte “MM200” en een blauwe 62MAS hommage van Seiko

Voor 2020 terug naar 8 want zo groot is de doos. In gedachten spelen twee horloges. De nieuwe presage met porseleinen wijzerplaat en een GS GMT in Quartz

5 likes

Schaamteloos vermeld ik dat ik geen overzicht meer heb wat er gekomen is en wat er weer vertrokken is. Wel weet ik de stand van vandaag :joy:

3 likes

Mooiste aanwinst mijn Tissot heritage 1973 chronograph.
Maar één keer gedragen omdat ik besloot mijn Panerai te houden.
En en gaat en mocht even niet van mijn lieve vrouw.

5 likes

Deze mag idd nog wel een keer langs komen, had verwacht dat deze al lang verkocht zou zijn. :+1:

2 likes

:lips:

1 like

Mijn 3 toppers van 2019 (en daarmee het triumviraat van Turtles bereikt):

  • Seiko Batman turtle: SRPC44 met wat aanpassingen
  • Heimdallr bronze turtle (nog wachten op wat Seiko onderdelen om die af te werken)
  • Seiko Save The Ocean Turtle: SRPC91

Een favoriet kan ik niet kiezen, ze staan allemaal op nummer 1.

En daarnaast nog de Save The Ocean Samurai binnengekomen: SRPC93

Er zijn er ook een paar vertrokken, waaronder een Seiko Flightmaster, maar de foto’s zitten te ver weg :stuck_out_tongue:

1 like