LIJSTJES! Mooiste NA van 2019 (en hoeveel)?

Dit jaar was een leuk jaar.

Gekomen en weer vertrokken:

Gekomen en gebleven:

De SeaDweller is toch echt wel de klapper gebleken!

Op naar 2020 :blush:

18 likes

Deze 4 dit jaar, waarvan de Damasko echt de favoriet is.

9 likes
  1. Begonnen met een Cristopher Ward Trident. Totaal geen klik mee en snel weg gedaan.
  2. Sinn 104 nog in bezit maar die mag weg ivm NA😍
  3. De Tudor BB 58 wat een pracht exemplaar.
  4. Binnenkort over een weekje of 2 een NA hopelijk kan ik daar morgen meer over vertellen. Een mooi horloge jaar! Op de lijst staat naast de incoming voor volgend jaar een Speedy.
2 likes

Het was wellicht wel mijn meest hectische jaar op horloge gebied. Horloge welke erin kwamen en er ook weer uit gingen:

imageimageimageimage

De horloge die erin kwamen en waarmee ik het jaar uitga:
image

Veel geprobeerd, gezien en om de pols gehad. Aankomend jaar hopelijk iets meer rust.

14 likes

3 NA’s dit jaar, allemaal stuk voor stuk een eigen look, twijfel alleen een beetje of de Halios genoeg draagtijd gaat krijgen tussen de Tudor, Heuer en de LLD die ik ook nog heb. Potentieeltje voor het blauwe deel dus in 2020.

Tudor Black Bay 41

Halios Seaforth Bronze

Heuer Monaco

18 likes

Voor mij was het er maar eentje dit jaar, waar ik heel blij mee ben.
En ook nog helemaal gratis en voor niks cadeau gekregen van @chronospace
Ja, dat kan op HF, geweldig, een mooi gebaar! :+1:

13 likes

Mooie aanwinsten.
Ik heb wel weer trek in een North Flag :grimacing:

1 like

Ben zo benieuwd naar Luuk’s overzicht (Nummer4)

Mooie lijstjes mensen! Voor mij was het ook een uitstekend horlogejaar. Ik heb een aantal horloges verkocht en twee prachtige horloges aangekocht.

In juli kwam de JLC Master Ultra Thin Moon in de collectie.
image

En aan het einde van het jaar een ander droom horloge; de Holthinrichs Ornament Delft Blue.

Op naar een mooi 2020!

18 likes

Het jaar beginnen met de longines conquest en de Junghans Max Bill. De conquest is inmiddels verkocht en de Max Bill staat ook weer in het blauw.

Gekomen zijn deze twee certina’s die nu mijn bescheiden collectie vormen, de DS ph200m en de DS 1 Big Date Anniversary. Deze twee vormen een erg compleet duo. Begin 2020 hoop ik ter ere van de komst van ons 1e kind nog een horloge te verwelkomen.

10 likes

Hoop NA’s gehad maar zal de blijvertjes/de gene die ik nu nog heb posten. Dit was het meeste maar volgens mij ontbreken er nog wel een paar. Best een leuk jaartje geweest qua klokjes.

En de mooiste haul van dit jaar was dit pakketje denk ik. Gewoon vanwege de staat van de klokjes, zijn beide gewoon bijna perfect. Dit was echt een geweldige verrassing toen ik het pakketje open maakte.

13 likes

2019 was een leuk jaar. Redelijk gevarieerd, van AliExpress tot “haute horlogerie” en wat daar tussen zit. Zeven nieuwe horloges, waarvan er zes nog in bezit zijn.

Het begon in Januari met een IWC Portugieser

Gevolgd al snel door een Ventus Mori

Toen een Sea-Gull Tank Commander

Een klassieker werd toegevoegd: Omega Speedmaster Pro en verliet later weer het nest.

Een Rolex Sea-Dweller kwam er bij.

Waarna we een uitstapje deden naar AliExpress

Tot slot kwam de H. Moser & Cie Pioneer

Met de Moser was mijn doel qua horloges bereikt en de interesse in nieuwe horloges kwam tot een stop. Maar met de feestmaand December in volle gang, begint het ook bij mij weer te kriebelen. Wat wordt de volgende? Een Breitling Navitimer? Een Rolex Explorer? Een Seamaster 300 met Sedna gold? Een Datejust uit mijn geboorte jaar? Een Girard Perregaux Chronograph of toch een Patek Calatrava? We beginnen in ieder geval met de HFLE 2020.

Het belooft weer een mooi jaar te worden.

14 likes

Door dit topic realiseerde ik me tot mijn schrik dat ik dit jaar vrijwel mijn hele collectie bij elkaar heb gekocht. Het is voor mij dan ook voorlopig klaar. Ik weet dat nu veel forumleden gaan lachen. :roll_eyes: En oh ja, de HFLE 2020 komt er nog aan. :smiley:
Alles op een rijtje dan maar.

Mooiste NA: de Pellikaan Flying Dutchman. Heel erg fijn horloge en ik denk op dit moment mijn favoriet. Lang getwijfeld of ik mee zou doen, op het eind ingestapt. Gelukkig maar.

Pellikaan

In februari kocht ik de Blue Planet Cocktail Time, als een verjaardagscadeau voor mezelf. Prachtige kleur wijzerplaat die me niet losliet. Drie dagen voor mijn verjaardag liet ik hem vallen en was ik hem zes weken kwijt voor de reparatie. Ach ja.

Cocktail 1a

Eind maart kocht ik iets waar ik al veel eerder mijn oog op had laten vallen, misschien wel de meest besproken Seiko van dit forum (nee, ik bedoel niet specifiek de mijne): de Alpinist. Hoewel ik hem niet altijd makkelijk te combineren vind met mijn truien en shirts een heerlijk horloge om te dragen.

Alpinist

Onderstaande gouden Seiko 5 kwam ik tegen in het blauw en wilde ik weleens proberen. Hij valt lekker op, ik hoor graag mensen zeggen “vind ik niks voor jou”. Collega’s vinden het geweldig of vreselijk. Of hij blijft weet ik niet, want ik draag hem niet zo veel.

goud

Ergens dit jaar kreeg ik een beetje vintagekoorts. In korte tijd schafte ik twee vintage Seiko’s aan omdat ik ze zo leuk vond en ik me er financieel geen buil aan kon vallen. Ze zijn leuk.

Seiko Jumbo

Seiko GOD

Een horloge wat ik al lang eens wilde proberen is een Glycine Airman, voornamelijk vanwege de foto’s ervan die ik op het forum geregeld tegenkwam. Ik besloot de knoop door te hakken toen er een fraai exemplaar voorbij kwam in het blauw dat al door enkele forumleden is gedragen. Of het een blijver is weet ik nog niet, want ik heb hem nog niet zo lang en dat zal afhangen van de polstijd. Vooralsnog ben ik er blij mee.

Glycine

Vorig jaar twijfelde ik tussen de SRPB43J1 en de SRPB41J1. Het werd de laatste, die ik dit jaar echter weer verkocht omdat hij het aflegde tegen de eerdergenoemde Blue Planet. Daardoor kwam de eerste weer in beeld, want die kun je op zoveel banden zetten en dat vind ik lekker. Ik had hem in 2020 een keer willen kopen, maar toevallig kwam er eentje op Marktplaats voor een leuke prijs voorbij en nam ik me voor die te kopen en hem weg te leggen tot kerstmis. Dat laatste lukte natuurlijk niet.

cocktail 2

Daarmee was er nog maar één horloge dat specifiek op mijn verlanglijst stond: de Seagull 1963. Ik was voor dat horloge gevallen toen ik het als fiffer in mijn bezit had. Toen ik dat in het nachtbrakerstopic rondbazelde (ga daar eens kijken mensen, er worden de gekste dingen gezegd op dat late uur) bood Alphons mij de zijne te koop aan voor een schappelijk prijs, een aanbod dat ik met graagte aanvaardde. P.s.: omdat ik die groene nato haat zoek ik er nog een goede band voor, die geen enorm gat tussen band en lugs creëert en tussen die 17,53 lugs is te proppen. Niet allemaal tegelijk a.u.b.

Seagull

Kom ik tot het slot, met enige twijfel. Is dit een NA van 2019? Ik trof het in 2018 aan ergens in de kast bij mijn moeder, heb het in 2018 laten opknappen en in 2019 was het klaar. Technisch gezien misschien geen NA van 2019. Maar ik ben hem dus pas in 2019 gaan dragen, samen met mijn broer (om en om). Ik neem hem dus toch maar mee. Het horloge dat mijn vader van 1966 tot zijn dood in 1980 droeg. Zijn prachtige Omega Constellation. Als deze meetelt voor dit jaar dan is dat natuurlijk de mooiste.

Omega

17 likes

Ik herken het probleem… Met een vintage lederen nato ziet het er prima uit:

By the way, prachtige set verzameld in 2019…

4 likes

Leuk verhaal achter je collectie en NA’s blauwe beer. Vooral de constellation is een gave topper. Leuk om te zien, maar met name door het verhaal er achter. Ook leuk om te horen dat je hem deelt. Je broer, zou die als nickname roodbeer kiezen en kabouter tjebbe als plaatje? :thinking:

1 like

:joy:

Tjebbe sluit ik niet uit. Maar mijn broer zie ik niet op het forum komen. Als de connie bij mij is draagt hij een Swatch The Spy who Loved Me of een forse zwarte Fossil waarmee je zou kunnen sjoelen. :grin:

image

2 likes

Leuk topic! 2019 was het jaar van de Hulk, Daytona en Day-date :sunglasses:
2020 wordt hoogstwaarschijnlijk m’n langverwachte pepsi geleverd…:large_blue_circle::red_circle:

15 likes

Dank. Heb nooit een leren nato gedragen, ik weet niet hoe dat werkt. Maar ik weet het mooi gemaakt. Ik ga er even een topic aan wijden.

1 like

Ftfy…
Tip; nato’s zijn stom, nooit leren dragen.

3 likes

Ik draag hem “down under”. Istie wat minder prominent aanwezig…