Redelijk bescheiden dit jaar met onderstaande 3 stuks. Niet op leeggelopen en zielsgelukkig mee.
Een foto van je Alie Express Reef Tiger (alleen die naam al, bbbrrrrrâŠ) laten volgen door twee fotoâs van je Moser⊠Volgens mij heb ik het nog nooit eerder gezegd / geschreven maar dan ben je wat mij betreft een baasâŠ
Wellicht was er ook wat âvoortschrijdend inzichtâ?
Het voelt alsof ik het horloge al jĂĄren heb maar eerlijk gezegd pas in mei van dit jaar overgenomen van @dreski !!
(Ben er zelf verbaasd over nu ik dit schrijf; het horloge past zĂł goed bij me merk ik!!)
Krijg op kantoor -voor het eerst- complimenten/vragen over een horloge!
Stiekem wel héél leuk; het is dan ook een sjieke verschijning en absoluut een blijver in mijn bescheiden collectie!
Deze 2 dit jaar. Beide kort op elkaar. De reverso duoface was gepland. De explorer kwam ik plots tegen bij n AD in de etalage en op slag verkocht.
Heeft wel mn âDJ in 2019â plan in de war gebracht
Geen voortschrijdend inzicht, ik heb alleen de gekke neiging zowel Lol te kunnen hebben met een Kickstarter, soms een AliExpress en dan weer een Moser. Zoân Reef Tiger heeft uiteraard een verschrikkelijk lelijke naam, maar
om de pols vind ik het best een leuke verschijning. En zo kom ik de ene dag op kantoor met een Moser en de volgende dag met een Reef Tiger.
In volgorde van aankoop mijn bijdrageâŠ
Twee Yacht - Masters bleek er toch een teveel dus de YM Rhodium verkocht en vrij kort daarna deze Explorer aangeschaft.
Tijdens de vakantie werd ineens een horloge aangeboden wat ik direct bij introductie daarvan al erg mooi vond maar qua adviesprijs veel te duur vind. Echter, nu voor een prima prijs kunnen aankopen en kwalitatief iedere cent waard. Ook aangeschaft omdat ik BMW fan / rijder ben. )
Laatste aanschaf dit jaar: toch weer een Speedmaster en wat voor een! Ik heb een rode Racing Schumacher en door bepaalde bijdragen van HF leden goed te lezen en duiden werd mij duidelijk dat deze wel eens beschikbaar zou kunnen komen, nog NL geleverd ook! Speciale Schumacher wereldkampioen editie.
Voor begin 2020 voorspel ik rust op horlogegebied want ik heb vorige week fors geĂŻnvesteerd in een nieuw bed!
Voor mij was 2019 op horlogegebied een goed jaar.
In januari heb ik deze mooie JLC kunnen kopen:
Daarna van @vinwat in mei deze mooie LeCoultre overgenomen:
Toen heb ik mijn vriendin beloofd in 2019 geen horloges meer aan te schaffen.
En die belofte heb ik bijna gehouden, maar deze prachtige UG, hier op het forum door @Tudor13 aangeboden wilde ik toch echt iets te graag. En het was al bijna december, dus eigenlijk praktisch 2020âŠ
Toen heb ik mijn vriendin maar een ring gegeven om het goed te maken. Zo kunnen we allebei niet wachten tot het 2020 is!
2019 was voor mij echt het jaar van de ongebreidelde (impuls)aankopen . Ik heb (als ik niks vergeet) 26 horloges gekocht, en slechts twee verkocht.
Op één na zijn het allemaal Tissotâs; zou ik daar toch wat mee hebbenâŠ
Twee horloges die direct om de pols konden, de Dan Henry 1939 en de PRS 516 Quartz Chrono
Vijf horloges die opgeknapt moesten worden, maar die ik ook daadwerkelijk dit jaar opgeknapt heb:
Tissot Jumbo uit 1949
'72-er Navigator; de enige die ook alweer vertrokken is
Antimagnetique uit 1953
Cal. 19.4 Tank uit 1939
'72-er Seastar Ref. 46660
Zes horloges die het wel gewoon doen maar nog wel een servicebeurtje kunnen gebruiken:
Jumbo sector dial uit 1944
Cal. 27Jumbo met een zwarte plaat.
Sector dial Cal. 40.5 zakhorloge uit 1939
Trench watch uit 1925
Stopwatch met Lemania kaliber
Kleurrijke Antimagnetique; bouwjaar ben ik even kwijt.
Zes horloges die in het niet of niet goed doen:
Kaliber 21.7 uit 1936
Stalen bumper uit 1947
Vier stuks kaliber 27, de meeste met een gebroken balansstaf
Zes dameshorloges; gewoon een beetje voor de heb.
En op de valreep nog een incoming; even afwachten of hij nog dit jaar arriveert
Verder heb ik nog 4 horloges opgeknapt/geserviced die ik al had, maar met dergelijke aantallen aankopen is dat dus dweilen met de kraan open; het aantal projecten is alleen maar toegenomen.
Voornemen voor 2020; doorgaan met servicen, maar minder aankopen en doorsparen voor een klapper, een mooie (automatische) vintage chrono.
Oh ja, welke is de mooiste? Werkelijk geen idee; zoals je ziet heb ik wel eens wat moeite met kiezen.
Hahaha, goed onthouden.
Ik heb hem 3 weken mogen dragen, en ik ben er enthousiast over geworden.
Dit horloge is een aparteling.
Dus die gaat er een keer komen.
Nu nog niet! Gewoon omdat ik het geld ervoor niet heb op dit moment.
Tzt dus!
Misschien heeft @RobinH euroâs liggen?

Heb in 2020 boven mijn budget ingekocht.
Kan nu dus nauwelijks nog 'bewegenâ
Had een deal met @Mrharley willen en kunnen maken voor een heel mooie Eterna, heb er nog pijn in de buik van dat ik âneeâ gezegd heb.
Met verstand afgewimpeld, en dat gaat emotioneel gezien zwaar.
Hier een aantal NAâs.
(allemaal van plan te behouden)
GranTour van Tudor
Avenue van XEMEX
(eigenlijk aan mijn vrouw gegeven omdat ik dat voor deze XEMEX ever ooit een keer beloofd hadâŠ'dus je vindt deze mooi?? weet je wat, als ik deze een keer tegen het lijf loop, danâŠ)
(overgenomen van @charlesb52)
De BB58 van Tudor
Ja, nieuw weggesleept bij ACE en als chaperone was de berensterke @Floydian67 die hele dag aan mijn zijde.
Volgens mij 2019âs most sought after watch.
Ook een leukie van 2019 de praktische Porsche Design van Eterna.
En, oh die is doorgevlogen naar mijn vader, de Certina DS288
Er zijn er meer,âŠ
Weet ze niet allemaal meer, maar ik begrijp nu wel beter waarom het reservekapitaal sterk gereduceerd is hiero in HalleâŠ
Kan niet kiezen welke de mooiste isâŠ
Ik had al een 2019 flipper overzicht topic gemaakt, maar hier dan alleen even de NAâs die ook gebleven zijn!
Ik ook niet, prachtige verzamelingâŠ
Die heb ik nu.
Die had ik eerst.
Helaas nu geen Euros, enkel een Oris ter overname.
Voor mij is 2019, na 2018 qua horloges een jaar van bezinning geweest. Ik heb een Oris Aquis, Seiko Lord Marvel en nog wat andere horloges verkocht en 2 horloges gekocht die altijd zullen blijven. De Oris Aquis Source of Life en de Grand Seiko SBGA 373. Qua merken ontzettend gegroeid en naast dat ik ook ontzettend genoten heb van HF weet ik veel beter wat ik mooi vindt! (Dank daarvoor: slight_smile: )
Het jaar 2019 stond voor wat betreft horloges in het teken van âmet mateâ en âlouter functioneelâ.
Ondanks het vele fraais dat voorbij mijn brillleglazen kwam wist ik het op het horlogefront te beperken, enerzijds omdat het het dan toch steeds niet Ăšcht helemaal was voor me, anderzijds omdat de aanschaf van een motorvoertuig op vier wielen budgettair wel fors van invloed was.
Er kwamen er twee, eentje van een forumlid, waarvan een ook direct werd doorgezet naar dochter.
En een verliet het nest naar een forumlid.
En dan nog een besteld, levering ergens in januari/februari, dus die telt maar half.
DIt zijn ze:
Aangeschaft en door naar dochter:
Aangeschaft als werkpaard en vakantiehorloge:
Vertrokken naar forumlid:
Besteld en in afwachting van:
Er ging een hoop uit en ook wat in. De laatste categorie volgt hier
En deze ligt nog onder de kerstboom
Naast alle GS geweld doet die Oris Zeigerdatum het meer dan uitstekend. Topding, het moet gezegd.
Maar goed, @AB64 wees me er op dat deze er nog bij hoorde voor 2019:
De teller staat dus op vijf.