NA: Seiko 7a28

Bij dit horloge vind ik het weer leuk om een voorstel topic te maken.

Ik heb al eens ooit eerder een vergelijkbaar model gehad en goud/grijs tinten maar ik kon niet aan het goud wennen en heb hem toen weg gedaan. (NA: Seiko Chrono 7A38-7060)

Een tijdje geleden kwam ik dit model tegen op Marktplaats, voor een heel acceptabel bedrag overgenomen en het wachten was begonnen. Het horloge kwam snel aan en was zoals verwacht in gehavende conditie. Maarja wat wil je met zo’n oudje. Na het checken van de productie datum kwam er september 1983 uit, dat zou dus een van de eerdere modellen moeten zijn met dit quartz caliber.

Bij nadere inspectie bleek het horloge goed de tijd te houden maar de chrono functie werkte niet goed. De wijzer bleef hangen en stotterde flink. Tja wat doe je dan…een service beurt? Hier twijfelde ik toch wel over aangezien ik niet zomaar een quartz horloge een service beurt wilde geven.

Het horloge heeft een tijd gelegen totdat ik nog eens wat info ging zoeken op google. Na het intypen van het model nummer (7a28-7020) kwam ik zomaar een heel leuk feit tegen. Dit is namelijk het model wat gedragen werd door James Bond in A view to kill! Dat is dan toch weer erg leuk en aangezien de aanschaf niet duur was besloot ik opzoek te gaan naar iemand die hem kon servicen.

Ik was al snel aan het juiste adres bij @Floris155. Hij had al eerder wat horloges voor me geserviced en ik was hier erg tevreden over. En naar een tijdje wachten stond de pakjes man vandaag weer aan de deur!

Wat natuurlijk niet kan ontbreken zijn de foto’s!

Zo kwam hij binnen

Dit moet toch wel een van de coolste quartz uurwerken zijn. Je ziet duidelijk dat het niet zomaar iets is.

Smerig ook

Wat een onderdelen voor een quartz!

Helaas was ook de wijzerplaat aangetast met wat schade. Gelukkig valt de meeste schade niet meer te zien na montage

Na de service afregelen op 1 sec per maand!

En klaar!

Toen hij thuis is aangekomen heb ik er toch even een leren band op gezet en ben ik even creatief geweest met mijn Iphone, hier de resultaten.

Bedankt voor het lezen en kijken! En @Floris155 ook weer super bedankt voor de service!

28 likes

Ik had hem ook gezien op marktplaats, leuk om te zien dat hij binnen het forum is en dat hij in goede handen gevallen is :slight_smile: Ziet er nu echt schitterend uit op die leren band! :heart_eyes:
Erg gave aanwinst, veel plezier ervan!

1 like

Wat een prachtig horloge. Met een bijzonder strak design wat tegenwoordig steeds schaarser wordt.

1 like

Fraaie aanwinst, Niels, en leuk dat Floris 'm weer goed voor elkaar heeft weten te maken. Geniet ervan :thumbsup:

1 like

Jammer dat ze dat soort horloges niet meer maken. Super gewoon. Veel plezier er mee.

1 like

Mooie aanwinst, leuk om te zien dat na een service het weer een net uiziend horloge wordt.

1 like

Mooie klok zeg. En dat ie weer in een goede staat is na de beurt is helemaal geweldig.

1 like

Bedankt voor de reacties

Tijdens al het dure vintage geweld van de laatste tijd, moet dit toch wel het budget alternatief zijn voor een mooie vintage chrono. Ik heb trouwens geen idee wat deze quartz 7a28’s doen op het moment qua prijs, en of het James bond verhaal nog meerwaarde geeft?

Voor de band zit ik toch nog te denken aan een mooie bruine variant, iets meer klassiek.

1 like

Heel mooi!!

1 like

Prachtige aanwinst! Een Seiko van een klassieke schoonheid. Als je er ooit van af wil hou ik me aanbevolen :heart_eyes:

1 like

Mooi mooi mooi…en ik heb precies hetzelfde model laten opknappen door @Inca. Nieuw origineel glaasje uit Thailand en uit nog een ver Aziatisch land 2 nieuwe originele spoeltjes laten overkomen. Volledig geserviced en hij loopt echt belachelijk accuraat!

De mijne heeft een zwarte wijzerplaat, de originele metalen schakelband heb ik ook nog maar die heb ik vervangen voor een nato strap.

In mijn ogen en zeer ondergewaardeerde chrono die veel meer lof verdiend :slight_smile:

Dit is hem, naast de Speedmaster.

7 likes

Erg mooie klok :grinning: Begin als ik dit zie wel een beetje spijt te krijgen dat ik mijn 7A28 heb verkocht

In het zwart is hij ook prachtig inderdaad!

Volgens mij is dit een beetje enige Quartz horloge die ik interessant vind :heart_eyes: voorraad de uurwerk 7A28 15J en metalen opbouw ende raders :thumbsup:
Op de laatste de rikketik was een te koop met een doos voor €150, maar toen ik een paar rondjes later terugkwam was ie weg :scream::cry:
Zijn ook bepaalde zwaktes / minpunten bekend bij deze uurwerk? en waarop je moet opletten :heart_eyes::thinking:

Groeten Iwan :motorcycle:

Top uurwerkjes, gebouwd als een tank, maar je moet er wel ééntje zien te scoren die geen corrosie heeft door lekkende batterij.

1 like

@septentrio Bedankt, en ik zal daar zeker rekening mee gaan houden :relaxed:
Ik ben een tegen gekomen die werkt, maar de 1/10 wijzer zit vast? dus weet niet of het slim is om aan zo iets te beginnen?
Groeten Iwan :motorcycle:

Neen. Zoek een functioneel exemplaar.

1 like

Je heb gelijk, bedankt :thumbsup:

WOW! Ik vind hem mooier dan de Omega… :wink:
(ik bereid me er al op voor dat dit bericht massaal als spam aangemerkt gaat worden)
Wat is het serienummer van de zwarte?

De 7a28 is voor mij ook één van de mooiste quartzhorloges met een degelijk uurwerk.
Heb ook een beetje spijt dat ik de mijne een paar maanden terug heb verkocht op het HF.

Topper!
:+1: