NA | Seiko Prospex SPB077J1

Mijn fout, ik begon er mee :joy:

2 likes

De markers van de 62 zijn het voor mij nou weer niet :laughing:
En volgens mij had ik die ook al eens gepast. Zag op een gegeven moment door alle duikers de vis niet meer, maar dit weekend was ik eruit : spbo77j1. Punt uit.
Nou ja, of die andere dan :rofl: 061

2 likes

Iedereen hier is het met je eens. Punt.

:wink:

1 like

Weet niet hoor… De spb083 is ook om te kwijlen.

De fout gemaakt om te passen… Past toch echt.
Maar ja even andere prioriteiten.

3 likes

Dat zeg ik. WOW! :heart_eyes:

Ik heb nu bijna twee weken vol verwondering met een soort van verliefd naar deze Seiko zitten kijken, wat een ontzettend mooi ding is dit! Elke morgen sta ik weer voor een keuze: Heb ik er vandaag weer Sinn in? Het maakt me zenuwachtig, is deze Seiko echt een Sinn-killer of …

giphy

Of wat? Ik twijfel!

Ik kijk nl. ook al een tijdje (weer!) naar een Omega Seamaster Pro 300M, degene die ik al gehad heb maar dan misschien een keertje in het blauw maar vooral ook naar de Tudor Black Bay (ref. 79230). Lastig.

Wil ik een van beiden bezitten moeten er echt keuzes gemaakt worden. Ik werk tegenwoordig met een horlogepotje en die is nagenoeg leeg. Dat betekent dat ik afscheid zal moeten nemen van de Seiko én trouwens ook van de Sinn. Ik begin maar eens met deze Seiko, want daar had ik al een echte liefhebber voor gezien!

Gisterenavond heb ik gevraagd of er nog interesse is in deze mooie Seiko en zoals het er nu naar uitziet heeft de bedoelde liefhebber deze strakke Zaratsu glimmert morgen al om de pols! Daarmee is mijn eerste stapje richting een nieuwe aanwinst gezet.

Gaat het dit jaar nog lukken met een Tudor (of Omega)?
Als ik de Sinn ook zo makkelijk kwijtraak wel, anders… “even geduld a.u.b.” :wink:

Tot zover deze NA.
Fijn weekend! :wink:

5 likes

Tja…

Ik probeer het uit alle macht …:roll_eyes:

Maar er komt maar één woord op Remco…

ZONDE! ( en dan met name van die Sinn )

De aangehaalde Omega heb ik nog nooit mooi kunnen vinden… en de Tudor? Mwah…

Maar goed. Het ( schijnt ) er allemaal een beetje bij te horen.:slight_smile:

De Tudor dan maar !

Veel wijsheid man.:smile:

2 likes

Nieuw record? :crazy_face:

1 like

Voor een nieuwe Seiko wel realiseer ik me net, oeps … :stuck_out_tongue_winking_eye:

@MeistersingerFa, ja “zonde” kan ik me als reactie wel voorstellen maar bij mij kriebelt het nog wel eens voor wat anders. Die Sinn is een knaller, maar ik wil echt geen twee toppers op het nachtkastje. Dan heb ik iedere ochtend luxeproblemen! De Tudor “dan maar”? Oké, ik kan ermee leven. :rofl:

Ik begrijp je keuzes om de stap te maken naar de Omega alleen ik begrijp dan niet dat je niet naar de nieuwe Omega Seamaster professional 300M overstapt. Die is in mijn ogen toch echt weer een stapje hoger in alles is mijn mening…succes met de keuze :muscle:t2::+1:t2:

2 likes

Dat kan ik heel simpel uitleggen. Zit nog niet genoeg in mijn horlogepotje, tenzij iemand 3000 euro wil geven voor mijn Sinn. Mag hoor! … :sunglasses:

2 likes

Ok dat is zeker een overweging maar weet natuurlijk niet wat je potje is en het oude model gaat ook in prijs omhoog als ik dat zo voorbij zie komen…zou ik even wachten en toch een nieuw model nemen.

1 like

Die nieuwe komt er echt ook nog wel een keer. Heb hem al een aantal keer om de pols gehad, het is echt een dikke knaller! :heart_eyes: … een hebbeding. De oude ken ik, die heb ik al gehad en het 2500D uurwerk levert prima prestaties. Dat 'ie bij sommigen steeds duurder aangeboden wordt is mij ook al opgevallen, dat heeft vooral met een zogenaamde “niet meer verkrijgbaar” hype te maken. Tja, zo gaat dat.

Maar die krijg ik nog wel voor rond de 2500 euro. Dat is ongeveer wat ik er nu voor over zou hebben. Maar ik denk dat ik eerst eens een BB ga proberen. Die heb ik nog nooit gehad en Tudor vind ik wél een heel erg fijn merk. Ik vind ze mooi!

Keuzestress, lekker. :wink:

1 like

Helemaal mee eens en ik denk dat de BB een erg mooie keuze is (heb er zelf meerdere gehad, vorige week nog :grimacing:)…

Heb zelf de keuze gemaakt om voor de Omega PO te gaan ipv de Professional 300M…

De stap van een BB naar een nieuw model Seamaster lijkt me een mooie weg :muscle:t2::facepunch:t2:

1 like

Zekers

7 likes

Toch vind ik deze blauwe ook wel lekker hoor!
Ik zou hem kopen hoor @Stephannl, als ik jou was … :sunglasses:

1 like

Succes met de nieuwe hunt!
Waarom niet een mooie Superocean?

1 like

Thanks!

Goeie vraag. Ûh, omdat ik daar niet naar gekeken heb … :sunglasses: first things first.

1 like

Ik heb zowel de blauwe als ook de zwarte Omega 300 SMP en de Tudor’s Black bay ( :rose:) en de Pelagos het zijn zulke verschillende horloges. Lastige keuzes​:hugs: aan de andere kant, fijn dat je kan kiezen uit deze premium horloges toch. Ik zou overigens voor de Tudor gaan. Occasion Omega 300SMP is ruim verkrijgbaar. :+1:

1 like

Dit topic nieuw leven inblazen?

Het laatste antwoord op dit topic was 194 dagen geleden. Uw antwoord zal het topic naar de bovenkant van de bijbehorende lijst verplaatsen en iedereen die eerder bij de conversatie was betrokken op de hoogte brengen.

Weet u zeker dat u deze oude conversatie wilt voortzetten?

Ja!

Waarom? Omdat ik er weer eentje gekocht (… de schuld van @Number4 :sunglasses:) heb en ik geen zin heb om een nieuwe NA te schrijven. Als je er een gezien hebt, heb je ze immers allemaal wel gezien.

Ik had de vorige na twee weken alweer verkocht, aan @FransT, omdat ik zelf ineens andere horlogeplannen kreeg en het horlogepotje bijna leeg was. Inmiddels zijn de meeste plannen doorgevoerd en dus kan de SPB077 weer een tijdje om de pols.

Draagt heerlijk, top kwaliteit (zeker voor dit geld) enne ik vind hem in alle opzichten fraai. Vooral de door velen tenenkrommend omschreven wijzers, ik vind ze mooi! Ben er dan ook wederom ontzettend blij mee en ga voorlopig een beetje afwisselen met mijn onlangs wederom ingekomen Tudor Pelagos.

Verfrissend! :beers:

6 likes