NA | Tudor Pelagos 25600TN + Rubberen band (#151)

@RLC, ik had je nog een plaatje beloofd van de 3 banden aan elkaar geknoopt. Als eerder aangegeven is het ‘middelste stuk’ bedoeld als verlenging, soort van duikextensie voor de rubberen band.

Dat ziet er gesloten als volgt uit:

De bovenste is de normale band, zoals jij en ik die in het dagelijks leven zouden dragen. Eronder staat dezelfde band met het ‘derde deel’ ertussen, verlengd dus.

Dat dus. Het is exact wat @HanDavinci (en ook @WillemC) al schreef. Het ziet er ingenieus uit, dat is het ook. Ik zou het zelf niet missen, hadden ze het extra verlengbandje er niet bijgedaan. Ga dit zelf echt nooit gebruiken! :rofl:

Hoop dat met dit plaatje jouw vraag (nogmaals) is beantwoord. :slight_smile:

3 likes

Top thanks! Zeer illustratief! :sunglasses::+1:
The Tudor Pelagos is growing on me :yum:

2 likes

Dan heb ik nog een andere kleine vraag. Hoe zit het met de rubberen band en de end links? Want die blijven zitten zie ik op de foto’s. Moet je die los halen van de metalen band?

1 like

De Tudor Pelagos blijft een schitterend horloge. Veel plezier van deze NA!

1 like

Yep, maar die zitten los hè. Zitten alleen met de pushpins aan de titanium band. Dus dat is allemaal een fluitje van een cent en het past prima zoals je ook kunt zien op de foto’s hierboven!

Dat snap ik wel. Ik vind het ook echt een héél erg mooi horloge, met een heel sterk Rolex DNA vwb. bijvoorbeeld de afwerking. Die is echt helemaal top!

De band is bijvoorbeeld gewoon nog een Oyster, exact hetzelfde als bij het grote broertje. Deze Pelagos is dé uitdager van de Rolex Sea-Dweller en ik moet zeggen, de missie is erg geslaagd met behoud van een eigen Tudor smoel. Leuk. Draagt door zijn gewicht ook fijn! Ik ben er nog steeds bijzonder blij mee. :sunglasses:

Deze NA gaat eigenlijk over mijn eerste Pelagos, waar ik alweer een tijd geleden afscheid van heb genomen.

Vandaag heb ik er plots weer eentje gekocht. Dezelfde uitvoering, ook in nieuwstaat en helemaal compleet. Waarom weer? Simpel, … omdat de(ze) Pelagos een horloge is wat ik ontzettend mooi vind! Telkens weer als ik hem voorbij zie komen begint het te kriebelen en nu deed zich de kans voor er weer eentje aan de pols te knopen. Zo gezegd, zo gedaan.

NB Het is niet ‘mijn’ oude.
Die wordt nog steeds met veel plezier (hoop ik!) gedragen door @Dr.Doc. :sunglasses:

20 likes

Elke dag!

4 likes

Wil er ook een, maar dan de LHD

2 likes

Ook mooi!
Heb ik vanmiddag om de pols gehad.

Erg verwarrend, ik was de kroon gelijk al kwijt … :joy::joy::joy: de kroon zat voor mijn gevoel echt aan de ‘verkeerde kant’. :sunglasses:

Gefeliciteerd :ok_hand:. Lekker robuust, prachtige lugs :ok_hand::ok_hand:

1 like

Welcome back!
My friend says hello:

1 like

Remco toch…een re-buy…tss tss :see_no_evil:

:laughing: lekker ding! :ok_hand:

1 like

Beter ten halve gekeerd…
Opnieuw gefeliciteerd !

1 like

FTFY … :joy:

2 likes

Na mijn onverwachte positieve ervaring met de rubberen band van de Omega Seamaster, voor het eerst een rubberen band die ik met ontzettend veel plezier droeg, tijd om de Pelagos te onderwerpen aan de rubberen band die standaard in het doosje zit.

Dus heb ik vanmiddag mijn rolletje plakband weer tevoorschijn gehaald, … even klussen! :wink:

De end-links van de Titanium band worden gebruikt om de rubberen band mooi aan te laten sluiten op de kast, fraai en de band zit daardoor natuurlijk ‘als gegoten’. Zoals het heurt.

Zie hier het eindresultaat.

Lang niet gek! Blijvertje? Ik weet het nog niet. Maar voor nu, erg leuk.

17 likes

Staat hem perfect! Er gaat toch niets boven origineel. :clap:

1 like

:clap:t2: Well done! :grin:

Op Canvas is denk ik ook wel cool

18 likes

Heel cool

2 likes

De originele rubber vind ik dan weer te dun voor de dikte vh horloge.

2 likes

De donkerblauwe tint op jouw foto vind ik erg mooi. Maar irl vond ik t helemaal niks. Vooral in de zon :see_no_evil:

2 likes