NA Seiko SARX033 Souvenir uit Japan

Een betere hands on / NA dan deze (Hands-on: Seiko SARX033) is er niet. Al het andere over een Seiko SARX033 is hier totaal overbodig.
Maar ja, het kind in mij is zo blij.
Vandaar mijn NA-tje. In april 2018 realiseerde ik een droom: een reis naar Japan, het land van Seiko! Een souvenir mocht niet ontbreken en ik kocht een SARX033. Daartoe eerder dringend geadviseerd door een hele reeks aardige HF-ers! Zie : Dressachtig, witte wijzerplaat, blauwe wijzers, automaat, onder de duizend euro: wie helpt me?

De specificaties:

Fabrikant : Seiko Japan

Kaliber 6R15. Seiko Automatic.

Accuratesse: +25/-15 sec per dag

Wijzerplaat: Wit, een beetje cremekleurig. Opgelegde indexen

Datum : op drie uur

Kast: Stainless staal

Kroon: Gesigneerde kroon, niet geschroefd.

Ruimte tussen kastpootjes: 20 mm

Glas: Saffier met super heldere doorkijk. Achterzijde: Hardlex

Band: Stainless staal

Water resistent tot 100 meter

Maten : 40.8mm in diameter, 46.2mm van kastpootje naar kastpootje, 11.5mm dik.

Loopt 50 uur na volledige opwinding

Mijn exemplaar loopt momenteel een seconde of twee achter per 24 uur. Ik hoop, dat dit nog verbetert.

Ik heb nog wat te wensen! Een mooie leren band. Wie helpt me een beetje op weg met een suggestie?

35 likes

Zeer mooi. Geweldig souvenir. Veel plezier ermee.

1 like

Geweldige reis en souvenir! Tip Colareb!

5 likes

Prachtige aanwinst! Veel plezier ermee :ok_hand::grinning:

1 like

Gaaf! Erg mooi!

1 like

Super die SARX, ik zou graag eens een 047 willen toevoegen maar die vind je hier niet/ nauwelijks pre-owned.

1 like

Mijn beste,

Ziet er magnifiek uit!!
Veel plezier dan ook met deze edelmoedige verworvenheid!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Ik blijf het een heel gaaf horloge vinden. Deze komt nog wel een keer terug. Veel draagplezier!

1 like

Wat @Zulu? Heb jij jouw SARX033 geflipperd en dat na die prachtige Hands on? Zeg dat het niet waar is!

1 like

Het is waar :sweat_smile: Soms wordt ik ook erg verdrietig van de keuzes die ik maak op horlogegebied :zipper_mouth_face:

1 like

Proficiat met deze prachtige babygrandseiko :+1:

1 like

Potverdorie! Zag deze net voorbij komen bij “wat dragen wij vandaag” en realiseerde me dat ik waarschijnlijk een NA had gemist :wink:. Geweldig dat je deze daar hebt gekocht. Goed dat je voor dit tijdloze horloge hebt gekozen. Deze zul je niet meer weg doen.
Erg mooi en ik zie deze graag en zo vaak mogelijk voorbij komen :sunglasses::ok_hand:

2 likes

Leuk. Gefeliciteerd met je mooie horloge.

We plannen om volgend jaar naar Japan te reizen, zat ook te denken om een Seiko mee te nemen als aandenken. Wel een vintage, wellicht een king seiko.

2 likes

In het off topic gedeelte heb ik een aantal reisverslagen geplaatst. Zie b.v.
https://www.horlogeforum.nl/t/reisverslag-omanido-in-japan-3-de-horlogeafdeling-bij-yodobashi-ahikabara/151016/4

2 likes

Dank voor je linkje.
Ik was laatst ook een interessant stukje aan het lezen op Hodinkee ; https://www.hodinkee.com/articles/watch-shopping-tokyo-that-time-i-almost-bought-a-vintage

2 likes

Dude! Da’s een haartje verwijderd van COSC specs. Gefeliciteerd met de aanwinst, maar ik denk dat je blij mag zijn als hij dit gewoon volhoudt. Het blijft een 6r.

1 like

That’s true! Toch heb ik liever een voorloper dan een naloper. Na zes dagen loopt hij 12 seconden achter. Inderdaad, een fraai resultaat.

1 like