NA: Sinn T2b ( veel foto's )

Na ongeveer een half jaar zoeken, veel kijken en vergelijken kwam ik op de volgende twee uit:

Sinn T2b en de Oris SixtyFive.

(Bovenstaande twee foto’s zijn van het internet. Verder in het topic allemaal eigen foto’s)

De Oris vind ik echt een leuk en vrolijk klokje. Maar echt waar, op de dag dat ik tijd had om naar de Oris dealer te gaan was de SixtyFive met blauwe wijzerplaat ineens verschenen. En ja bij blauw op een wijzerplaat moest ik ook weer aan de Sinn denken.
Toch nog eens naar de Sinn T2b kijken. Beetje googlen en weer enkele foto’s en reviews lezen.
Jullie kennen dat wel, dan zit je zo weer een hele ochtend te surfen haha.

Na alle voordelen en nadelen van beide horloges tegen elkaar afgewogen te hebben is het toch de Sinn geworden!

De T2b is volledig van titanium, al met al lekker licht. De band is erg licht, voelt dun en helemaal niet degelijk, wel heel comfortabel. Maar zal ongetwijfeld heel sterk zijn.

Met duikers extensie.

De schakels zijn geschroefd met inbus.

Wat ik zo mooi vind aan toolwatches (Damasko heeft dat ook) dat is het sterke contrast tussen de wijzerplaat en de witte wijzers. En ook dat de kast en band volledig mat zijn, totaal geen gepolijste delen en geen metalen randjes rondom de wijzers en/of indexen. Dat geeft het horloge een erg rustige uitstraling. Ik moet wel nog wennen aan de rode markers op de bezel.


Veel Sinn techniek zit er in. O.a. Ar Technology, voor mij als niet-duiker totaal onnodig natuurlijk :grin:
Maar goed alle technologie die Sinn maakt is best interessant om je eens in te verdiepen mocht je daar interesse in hebben.

In de zijkant van de kast, bijvoorbeeld, zit een capsule om vochtvorming in de kast te voorkomen.

De bezel moet je indrukken en tegelijk draaien.

In het lamplicht is de bezel nogal dominant, van de achterkant af zie je beter de vorm van de kast.

Na inzoomen zie je dan ineens dat de e van ‘Made’ is volgelopen


(Door de sterke zoom komen de streepjes op de bezel niet overeen met de wijzerplaat)

In het kort de belangrijkste specificaties:
Sinn T2b
Kast: 41mm. Afstand lug-tot-lug: 47mm. Dikte: 13mm.
Band aanzet: 20 mm
Gewicht: 90 gram met titanium band

Kast: Titanium, volledig mat.
WR: 2000 M. Jazeker, tweeduizend!
Band: Titanium
Taper: van 20mm bij de kast naar 18mm bij de sluiting.

Uurwerk: Soprod A10-2.
Gangreserve: 40 uur


De T2b past ook mooi naast m’n andere GMT —> German Made Toolwatch in dit geval haha

De zwarte Oris SixtyFive blijft gaaf. Misschien als volgende…?
Nu eerst deze lekker dragen en kijken of de Damasko van de troon gestoten gaat worden :slight_smile:


22 likes

Leuke post, mooie foto’s en vooral een topklok :+1:

Geniet ervan!

Groet,

Ries

1 like

Nice! Weer even wat anders, bevalt me wel.

Greot, Matthijs

1 like

prachtige foto’s van een stoere klok! Geniet ervan!

1 like

Mooi horloge! Stoer uiterlijk en lekker casual.

1 like

Goed verhaal, mooie aanwinst!

1 like

Prachtige klok en dito foto’s

1 like

Bedankt voor de review.
Mooi horloge met een origineel design!

1 like

Mooie aanwinst en foto’s!

1 like

Je hebt er een fijne aanwinst bij met deze Sinn, Nanne, gefeliciteerd en geniet ervan (mooie foto’s ook) :+1:

1 like

Mooi hoor! Gefeliciteerd!
Heb je 'm in het Sinn moederschip (Frankfurt) gekocht?
Lijkt mij geweldig om eens die snoepwinkel te gaan kijken!

Cheers,
Paddy

1 like

Informatief en leuk dat er weer eens een sinn voorbij komt :thumbsup:

1 like

Mooi horloge,ga hem ook eens passen.
Van harte met deze aanwinst.

1 like

Mooie klok en prima foto’s! Geniet ervan!

1 like

Mooie post, mooie klok. Geniet ervan!

1 like

Een woord … WAUW ! :heart_eyes:

1 like

Thx voor de voorstelling! Lijkt me een fijne toolwatch, fraai is ie zeker!

90 gram op bracelet :open_mouth: Dat is vast ff wennen na die Damasko op staal! Mooi duo zo!

gr, HJR

1 like

Prachtig. Wel grappig dat je uiteindelijk uit kwam op 2 redelijk verschillende horloges.

1 like

Nee, helaas. Lijkt me idd ook gaaf! :smiley:

Ja, dat is/was even wennen haha! :smile:

Mooie klok, zou ook mijn voorkeur zijn.

Volgens mij niet ter voorkoming maar als soort van opslag buffer, als hij blauw is dan (laten) vervangen.

1 like