NA Tudor Pelagos 25600TN

Ruim 15 jaar heb ik dit prachtige Breil horloge mogen dragen, gekocht in Italië (Milaan) en heeft mij nooit in de steek gelaten. De band kent geen rek, het uurwerk loopt prima ik heb er 15 jaar lang elke dag veel plezier van gehad.

Toen ik 40 werd vond ik het tijd eens te gaan “shoppen” voor een nieuw horloge. In eerste instantie had ik mijn pijlen gericht op Oris, Oris was dus het startpunt van deze mooie reis. Gedurende de reis ben ik van Oris, naar Omega uiteindelijk terecht gekomen bij Tudor, meer hierover lees je in dit topic.

Het afgelopen jaar heb ik het hele internet afgestruind naar informatie over Tudor en dan met name de Pelagos, Youtube, Google, Instagram alles heb ik ingezet om mij maximaal te verdiepen in het model. Dan komt er ergens een moment dat je over moet gaan tot de aanschaf van het horloge, financieel was/is dat niet het probleem geweest echter blijft het enorm veel geld voor “maar” een horloge en dus schoof ik dit steeds voor mij uit.

Begin van dit jaar ben ik geopereerd, een behoorlijke ingreep met een aardige nasleep, mijn hoofd stond even niet naar horloges, tevens stond het bedrijf waarvoor ik 7 jaar met veel plezier had gewerkt in de etalage al met al een tijd waarin ik even in de spreekwoordelijke achtbaan heb gezeten. De zaak is inmiddels verkocht, en van de operatie ben ik zo goed als hersteld. Als dank voor mijn bijdrage in zaak de afgelopen jaren vond de eigenaar het gepast mij een gratificatie te geven voor de bewezen diensten het zetje wat ik nodig had tot definitief over te gaan tot aankoop van. En zo besloot ik een deel van deze gelden te gebruiken voor de aanschaf om zo een blijvende herinnering te houden aan een mooi tijdperk.

Het afgelopen jaar heb ik op het forum met name de Tudor hoek in de gaten gehouden, de Pelagos van @Lempke, de overgang naar @junior en alle andere Pelagossen die ik voorbij heb zien komen. Het plan was het horloge te kopen bij S&C, een inschatting op korting kosten etc. maakte een uitgangspunt.

Toen kwam het horloge voorbij van @junior scherp in prijs maar niet scherp genoeg om mij te triggeren. De “romantiek” om hem nieuw te kopen bij S&C had voldoende waarde er meer aan uit te geven dan de vraagprijs van Remco. Een eerste pricedrop maakte het al wat interessanter een twee maakte de doorslag. Het prijsverschil tussen nieuw en jong gebruikt was te groot om hier niet serieus naar te gaan kijken. Een erg lang verhaal kort, vandaag heeft Remco bij mij aan de keukentafel de deal rond gemaakt, vanaf nu ben ik trots bezitter van deze geweldige Tudor Pelagos waarvan de geschiedenis compleet bekend is

Meer dan genoeg geluld, tijd voor foto’s




Remco nogmaals mijn dank voor de gedane zaken en het wisselgeld :slight_smile:

54 likes

mooie en moderne aanwinst!

1 like

Vsn harte proficiat.
Staat je goed. Veel plezier met deze topper

2 likes

Heel mooi Doc.
Veel draag plezier :+1:

1 like

Fantastisch! Van harte gefeliciteerd kerel! Waanzinnig mooie Pelagos! Je hebt je Grail binnen. Ontzettend gaaf! Heel veel draag plezier gewenst!!!:sunglasses::+1:

3 likes

Koele nieuwe aanwinst, lekker van genieten!

1 like

Mijn beste,

Leuk zo’n betrouwbare forum-aankoop!!
Ziet er magnifiek uit!!
Geniet er dan ook met volle teugen van. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Eens, dat was doorslaggevend in de keuze!

3 likes

Prachtig horloge en mooie reis er naar toe! Enjoy :grin:

1 like

Geweldig mooi ding toch!

Groeten van de eerste eigenaar :relieved:
Mocht je hem weer weg willen doen, stuur mij dan een pb’tje, ik had hem eerlijk gezegd ook al bijna weer van Remco teruggekocht…

2 likes

Mooi ding hoor. Ik vind overigens de Omega’s qua formaat echt niet misstaan in je andere topic.

1 like

Prachtig horloge!

1 like

Gelukkig heb je dat niet gedaan Peter :wink:

Het is een geweldig horloge en zoals ik je toen al heb laten weten niet verkopen daar krijg je spijt van.

1 like

Heb ik vaker gehoord, voor mij was er geen klik maar wel een mooie ervaring.

1 like

Gefeliciteerd met deze aanwinst. Daar ga je veel plezier van hebben. :+1:

1 like

Ik vind hem nog steeds echt heel erg gaaf, maar voor mijn pols vond ik hem meestal net iets te groot.
Dus al zou ik hem terug hebben gekocht zou ik hem toch niet dagelijks dragen, daarom dus maar niet gedaan.
De Seamaster zat mij echt al gegoten, perfect formaat voor mij.

Anyway, veel plezier ermee!

2 likes

Dan moet het zo zijn, de Omega is ook een topper!

2 likes

Omega rommel :rofl::rofl::see_no_evil:

1 like

Uiteindelijk wil je toch een Rolex :grin:

2 likes

Als belegging oké, om te dragen nee …

2 likes