Een ervaring rijker maar een illusie armer?

Na maanden van “inlezen” zou het vandaag dan gaan gebeuren, vandaag zou ik een bezoek brengen aan Schaap Citroen in Groningen waar ik het plan had de Omega collectie eens te ervaren.

Vrouw en kinderen afgezet in de winkelstraat, papa kon dus even rustig zijn gang gaan. Ik was mooi op tijd, 10.00uur stond ik voor de etalage een belevenis op zich (althans voor mij) niet eerder had ik door een sluis van deuren een juweliershuis hoeven betreden. De ontvangst was warm, ik voelde mij direct welkom een prettige setting al met al.

Goed na wat koetjes en kalfjes aangegeven dat ik interesse heb in de Omega lijn, ik zou graag de Seamaster, Planet Ocean en Aqua Terra willen ervaren. Het aanbod in de winkel is beperkt maar aan de behoefte kan grotendeels gehoor worden gegeven (enkel de nieuwe PO kon niet worden getoond)

En toen gebeurde het, de horloges werden keurig op een plateau gepresenteerd, mijn eerste reactie: hmmm zijn dit niet de dames modellen :roll_eyes: het beeld van de horloges in levende lijve te zien sloot volledig niet aan bij mijn beeld inmiddels opgedaan op Youtube, dit forum en andere media. Alsof ik kortsluiting kreeg in de bovenpan ik kreeg het niet op een lijn. Of de dame dan toevallig de kleine variant van de Planet Ocean had gepakt, de referentienummers controlerende kwamen we tot de conclusie dat dit niet het geval is.

Uiteraard heb ik de horloges gepast om een beter beeld te krijgen:

Voelde heel fragiel aan, natuurlijk straalt het vakmanschap er vanaf, maar voor mijn polsomtrek van 19cm nee geen liefde op het eerste gezicht.

Bij de PO ging het iets beter, ook vond ik hier de band fragiel, smal niet aansluitend bij mijn beeld. De wijzerplaat was mijn inziens zo klein dat ik de letters Omega met moeite kon lezen (kan/zal ook aan mijn ogen liggen) totaal niet het beeld eerder op gedaan.

Over de Aqua terra kon ik kort en krachtig zijn, niet mijn horloge, daar ik 99% van het jaar met korte mouwen loop (ben nog al warmbloedig) wel een fraaie klok maar teveel dress voor mij.

Tja toen hadden we de smaakjes gehad, de dame die mij hielp voelde goed aan dat het getoonde waar mij onvoldoende aansprak.

Ze kwam met enkele suggesties

De eerste

Een Breitling, een fraaie klok mooie wijzerplaat maar niet mijn ding.

Tja en toen kwam de verassing van de dag, daar we tijdens het jip en janneke praatje nog over Tudor hadden gesproken en ik in eerste instantie had aangegeven dat het niet mijn merk is er toch een gepast.

De Tudor Pelagos, ze toonde er twee de blauwe en bovenstaande, mijn eerste reactie was nog niet overtuigend, de blauwe is niet mijn ding, de grijze gepast en zowaar begon er wat te groeien.

Blij verrast en toch enigszins onder de indruk kennis gemaakt met dit horloge.

Daar ik van gedegen voorwerk hou niet de keuze direct gemaakt tot aanschaf over te gaan, maar ga vanaf nu wel heel het internet afstruinen om alle relevante informatie over deze klok mij eigen te maken en dan zou het zo maar eens kunnen zijn dat dit hem wordt.

Zo zie je maar weer, je moet het ervaren om er over te kunnen oordelen, ik ben een ervaring rijker zeker geen illusie armer al met al een prachtige ochtend gehad… to be continued

73 likes

Is die Pelagos niet kleiner dan de PO? Denk dat de Pelagos voornamelijk groter lijkt hoewel ik die PO ook zeker niet klein vind staan op je pols.

Mooi he hoe iets in het echt anders kan zijn dan in je hoofd :slight_smile:

3 likes

Had je daar anders niet even een Panerai kunnen proberen, die zijn nogal forser?

2 likes

zover ik weet zijn ze exact even groot, en toch gaven ze mij een compleet ander gevoel.

1 like

Is niet ter sprake gekomen, de horlogewereld is voor mij redelijk nieuw dit icm de kortsluiting van vanmorgen maakte dat ik waarschijnlijk niet op mijn scherpst was.

3 likes

Pelagos oogt beter/groter voornamelijk door die bezel

De Pelagos is 42mm en de PO 43.5mm toch?

2 likes

ja helemaal juist, had daarvoor de Seamaster om gehad en die is wel 42 als ik het wel heb.

Als je deze horloges klein vind dan moet je idd bij Panerai / IWC eens gaan shoppen :see_no_evil::v:

3 likes

Die wel inderdaad. Gek, ik heb polsen van 20cm en een 43.5 PO is me een draak van een apparaat bij mij. Zo zie je maar.

3 likes

:japanese_ogre:

Maar goed, dat is precies wat er moet gebeuren toch?

Ik ben benieuwd of de Pelagos er na je onderzoek er ook gaat komen :slight_smile:

1 like

Als je toch naar Omega wil kijken kijk dan eens naar deze https://www.omegawatches.com/watch-omega-seamaster-planet-ocean-600m-omega-co-axial-45-5-mm-23290462103001

Met 45,5 mm best aan de maat.

ik heb een vrij platte pols denk ik, in de hoogte ging het nog wel (waren ze fors) maar in de breedte het klopte gewoon niet.

1 like

@Dr.Doc
Ik vind die Omega’s helemaal niet klein vallen op jouw pols.
Wat draag je gewoonlijk?

1 like

ik heb deze ook nog gepast

geen foto van, vond ik een lomp zwaar ding, ze hadden verder geen 45.x versies van Omega beschikbaar.

1 like

Ga je als je eruit bent bij deze juwelier kopen, of elders online?

3 likes

nou weet niet of ik dat hier durf te roepen, maar een Breil van 15 jaar oud, zal er later even een foto van maken voor het beeld.

Is een vrij grote band denk dat daar ook een deel van mijn “probleem” ligt, het beeld van oud tov nieuw. Wellicht heeft het even tijd nodig.

1 like

Ik ben wel iemand van het gunnen, maar ben ook Nederlander, als de prijs er op lijkt (iets boven het online gebeuren) dan zal ik hem hier kopen.

1 like

Ach de meesten van ons pissen bij Shell en tanken bij Tango. Tenzij het prijsverschil minimaal is inderdaad.
Succes!

8 likes

zeker dat was het doel van de dag, al was de “inzet” uit te komen op Omega. Maar het is een leuke reis die best nog even mag duren.

1 like