Een ervaring rijker maar een illusie armer?

Ik heb vrij grote handen, denk dat ook het beeld vertroebelt had het idee met mijn vingertoppen alles te moeten bedienen ipv met de “palm” van de vinger.

Zeker, veel plezier!

1 like

Misschien kan je ook eens kijken in een wat lager segment.
Een Seiko Sumo of een turtle dat gaat prima op een 19cm. pols.
En de prijzen zijn wat vriendelijker :wink:
Dan kun je later altijd nog switchen naar een hoger segment.
Want de stap van Breil naar Omega vind ik behoorlijk groot.
En de Seiko’s hebben een vrij grote kroon, ivm. grote vingers.

2 likes

Ik denk dat je hier een punt hebt. Als je een bepaalde maat band of kast gewend bent, ziet een andere maat er in eerste instantie vreemd uit. Maar als je aan die maat gewend bent, lijkt de oude maat weer vreemd.

In jouw geval zou ik niet te snel bijvoorbeeld een 42mm horloge afschrijven. Er zijn weinig polsen waarop een AT of Seamater 42mm te klein staan.

2 likes

Nou… kom dr maar in @Bertus1 :sunglasses:
Nee gekkigheid, 42mm is zeker een prima maat.

Omega Ploprof.

Zo zie je maar dat je horloges in het echt moet ervaren om er echt achter te komen wat het juiste horloge voor jou is.

Je hebt gewoon een sterke voorkeur voor relatief grote robuust ogende horloges. De huidige trend in de horloge-wereld gaat nu een beetje de andere kant op. Velen vinden de Planet ocean die je hebt geprobeerd een enorm gevaarte. Ondanks mijn grote pols is dat voor mij bijvoorbeeld echt geen optie.

Daarnaast kan een horloge in het echt bijna niet voldoen aan alle lof en trompetten die je online zal vinden. Mijn ervaring is dat er horloges zijn waar je echt enthusiast van wordt, maar dat het nog maar sterk de vraag is of dat overeenkomt met de horloges die online het meeste aandacht genieten. Dus gewoon open minded kijken naar wat er beschikbaar is. De winkel niet in stappen om een specifiek horloge te bekijken, maar gewoon lekker alles. Hou je de verkooplui wel bezig maar die extra 10-20 minuutjes is niet onredelijk voor wat je betaald en hoe lang je het horloge zal dragen.

3 likes

Ik heb hetzelfde probleem meestal, ik zie de afbeeldingen op het internet/hier op het forum. Machtig mooi horloge en ziet er in verhouding als een flink horloge uit, waarschijnlijk op een pols van 17cm… Tot ik het horloge om mijn 19,5+ pols doet valt dat ineens enorm tegen. Kleiner als 42cm staat gewoon iell in mijn beleving om mijn pols.

2 likes

Soms zijn dingen in het echt inderdaad anders dan je verwacht, iets wat je op plaatjes geweldig vindt, kan zomaar tegenvallen. Misschien een teleurstelling, maar je zult je keuze moeten maken op basis van wat bij jou goed voelt.

Voor mij is dit inderdaad prima :sunglasses:

Oude foto van ex AT

Of een 216570

Of een speedy

5 likes

Klopt ben ik van op de hoogte. Wil sowieso voorkomen een horloge te kopen die te uitgesproken is maar verder zal het toch vooral mijn horloge moeten worden

Herkenbaar verhaal !
Ik vond uiteindelijk de planet ocean te rommelig onrustig .
Nu weer terug bij de pelagos LHD .
Smaakvol , rustig , groot draagcomfort en zeer nauwkeurig.
Polsen van 19,5 cm

1 like

Dan moet het zo zijn denk ik :wink:

Ook in mijn handen tussen mijn vingers voelde het aan als een vrouwen horloge. Ondanks dat de Tudor kleiner is/gelijk aan is een compleet ander gevoel.

1 like

Voor zover ik mij de vitrines van S en C in Stad voor de geest kan halen, hebben ze (daar) geen Panerai.

1 like

Rotjeknor wel, ging er gemakshalve van uit dat ze daar ook te zien waren.

Zo ff de foto’s goedgezet.

Goed verhaal! Ik herken het wel, soms komen horloges in real live echt totaal anders over. Ik ben benieuwd wat het uiteindelijk wordt!

1 like

De Pelagos vind ik ook en prachtig horloge, net als de Blackbay. Beide horloges ogen wat forser omdat ze aardig hoog zijn.
Misschien is het niet high-end genoeg voor je, maar Oris heeft ook veel horloges die net wat groter zijn dan de getoonde Omega’s.

Moest ff googelen maar Panerai spreek mij niet aan.

1 like

Mij ook niet :slight_smile: