NA zwarte duiker

In oktober had ik een Certina Action Diver gekocht via het forum. Een mooi horloge, maar de randen van de guards en ongepolijste kroon zorgde voor irritatie. Dus op zoek naar iets anders.
Uiteindelijk ging het tussen deze.
Eind december besteld, maar mijn keuze was niet meer op voorraad en daardoor gisteren pas mijn nieuwe daily in huis. Via Engeland,wat voorlopig nog voordeel opleverd.

Eerste indruk? Waarom zou je 8-9k uitgeven als je dit voor 1 kan kopen.
Ok, je mist het kroontje en dat rijke gevoel, maar qua horloge is dit waar voor het geld.
Goede afwerking, mooi gepolijste delen, degelijke bezel en band, de glide lock, geen datum pukkel en die lumen :heart_eyes: .
Ik sta alvast op de lijst voor een nieuw model met blauwe insert…

31 likes

Gefeliciteerd met de NA! Ik heb zelf altijd een beetje moeite met hommages… Maar begrijp heel goed dat het verschil in prijs flink meeweegt bij een NA.

1 like

Tja…Ik begrijp de hype rondom Ginault echt niet maar het gaat erom dat je er blij mee bent en dat is zo.

1 like

Super kwaliteit, dit is het beste in deze categorie wat er krijgen valt.
Veel draag plezier!

1 like

Veel plezier ermee gewenst.

@dreski Volgens reviews schijnt dit kwalitatief de beste Submariner hommage te zijn, dus vandaar de hype misschien.

1 like

Ik heb alle reviews gezien maar de prijs voor een hommage vind ik echt veel te hoog. Koop dan iets origineels. Of spaar lekker door. Ik ben zelf overigens over hommages heen. Uiteindelijk wil je toch de real deal.

1 like

En die hype om Rolex dan, is die normaal?
Maar goed dit is een NA, geen Rolex vs hommage topic, die zijn er al genoeg.

7 likes

Je slingert zelf de discussie aan…

“Eerste indruk? Waarom zou je 8-9k uitgeven als je dit voor 1 kan kopen.
Ok, je mist het kroontje en dat rijke gevoel, maar qua horloge is dit waar voor het geld.”

2 likes

Mooi horloge :+1: Veel plezier ermee !

Er zit wel een heeeeeel prijsverschilletje tussen dit en een Rolex… dus ik kan me voorstellen dat je voor de next best deal gaat :grin:

1 like

Dat heet marketing en ik vind die prijzen ook te hoog. Ik bezit geen Rolex maar er is nog zoveel moois voor 1000-tot 3000 euro te koop van andere gerenormeerde merken. Een Hommage zou in mijn ogen niet meer als een paar honderd euro moeten kosten.

1 like

Ook in hommages zijn prijs en bijbehorende kwaliteitsverschillen. Dat iets een hommage is, betekent niet automatisch dat hij ook goedkoop moet zijn.

Als je dat niet kunt is het toch mooi dat er bedrijven zijn die in de markt daarvoor zijn gesprongen en iets vergelijkbaars aanbieden.

Mooi! Zelf ook wel eens gedacht aan Ginault. Ikzelf zou denk ik teveel op het hommage gehalte letten dus voor mij is het een pas geweest. Toch altijd een mooi horloge om te zien, veel plezier ervan!

Ik had ook naar deze zitten kijken, maar ik weet niet of de movement goed is. Je leest dat het een chinese eta kloon is.

Mijn beste,

Goed gedaan!!
Veel draag-plezier met deze verfrissende duiker. :whale2:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Gefeliciteerd met je NA, mooi horloge! :+1:

Mooie aanwinst, veel plezier ermee!

Vergelijkbaars…?
Appels en peren.

@Martijn851: geniet van je aanwinst :wink::+1:

Heel mooi!..
En nog mooier: geen datumpukkel.:wink:
Veel plezier er mee. :+1:

Veel plezier ermee! Ziet er goed uit