Nato van leer, maar dan anders!

Ik zie de laatste tijd veel leren bandje langskomen, laatst nog een paar mooie nato’s in het verkoop gedeelte.
Ik dacht daar bestel ik er een van, is niet gebeurt want ik bedacht mij net dat ik nog een mooi stuk leer heb liggen wat ik over had van een telefoonhoesje wat ik eerder gemaakt had.

Daarnaast heb ik een niet nader te noemen horloge gedemonteerd (deze is gesneuveld in de werkplaats) waar nog bruikbare onderdelen op zitten, waaronder een gesp.

Meer had ik niet nodig om een Nato te maken naar eigen inzicht.

Ik wou een Nato met maar 1 laag onder het horloge door, 1 gaatje, uit 1 stuk leer en het horloge mag niet verschuiven over het bandje.
Wat aan het meten gegaan en een ontwerpje gemaakt op de PC.

Nu heb ik het geluk dat ik een lasersnijder in kan zetten voor dit soort klusjes, dus lekker snel en nauwkeurig :straight_ruler:

Aangepaste 22mm gesp van het gesneuvelde horloge, afwerking moet nog beter maar dat komt later wel.

Ik weet niet of dit eerder gedaan is, denk het haast wel maar ik heb het nog niet eerder gezien.

1 gaatje en mijn eigen logo er in :stuck_out_tongue_winking_eye:

Het bandje is bijna goed, het gaatje nog een paar mm verplaatsen, zit een tikje te strak en het bandje nog 10mm langer zodat hij wat verder door de lus steekt, dan is hij voor mij perfect.

27 likes

Erg origineel en mooi gemaakt! :+1:

Heel gaaf en creatief dit!

Gr Max

Wauw, gaaf man!

Netjes gedaan, leuk !

Gaaf, hoor, heel creatief!

:+1:

Heel gaaf!! Patroontje zelf uitgedacht? Vind t wel cool idee namelijk!!

Mooi idee! en handig zo’n laser-snijder

Tudor heeft bij de black bay een “nato” geleverd welke op dezelfde manier bevestigd moet worden. Dus ook met de pushpins op de manier zoals jij dat doet. Imho veel mooier (geen flapje meer)!

Super mooi gedaan . :ok_hand:

Heel vindingrijk! Een hele mooie creatieve oplossing, en bovendien heel erg fraai uitgevoerd :stuck_out_tongue:

Ik kan mijn lasersnijder niet vinden, anders ging er nu ook eentje maken (alleen zonder logo, anders is het een namaak en daar doe ik niet aan)
Echt mooi!

Gaaf gemaakt hoor :+1: Je hebt er ook wel mooi materiaal voor…

Cool!

Bedankt allemaal voor de positieve reacties!
@Logie heb je een plaatje van de Tudor? ben wel benieuwd.

Een betere foto heb ik even niet bij de hand!

Die ken ik inderdaad, ik dacht dat je er een van leer bedoelde.
Zo’n bandje zit ook bij de Tudor Ranger, mooie strap.

Leuk, nooit geweten dat deze met pushpins vast zat.

Gaaf zeg!
Dat is wel ideaal zo’n laser…