Nieuw en hoe ik op het HF kwam

Hallo allemaal,

Sinds vorig jaar mei ben ik anoniem aan het mee lezen op het horlogeforum. Maar al ver daarvoor geïnteresseerd in mooie horloges. Ik vind het eens tijd worden om bij te dragen aan het forum.

Hoe ik op HF terecht ben gekomen
Ik weet nog goed dat het mei vorig jaar was dat ik voor het eerst op HF terecht kwam. Het was op een zonnige namiddag op het terras in Maastricht. Voordat we richting het terras liepen had ik besloten om even via de stokstraat te lopen (bekend als het sieraden straatje). Niet direct op zoek om een horloge te kopen maar altijd geïnteresseerd in al het moois dat er te vinden is, zag ik een mooie Junghans in de etalage liggen die ik wel wilde proberen. Hoe mooi ik het horloge vond, het paste niet bij mij. De enthousiaste uitbater wees mij hierna echter op twee andere merken, twee Nederlandse merken! Nu ben ik geen patriot, maar het idee van een horloge van Nederlandse bodem vond ik toch erg leuk. Hij presenteerde mij dit horloge:

Ik was verliefd, maar wilde het nog niet toegeven. Het probleem was ook dat er alleen nog een met zwarte wijzerplaat was. De blauwe op de foto was die van de uitbater zelf. Het verhaal van Yvo gehoord te hebben, het horloge weer ingeleverd en op het terras gaan zitten. Bij de eerste beste Google Search kwam ik op het HF terecht, het hele verhaal van de ontwikkeling kwam ter tafel. Er was geen weg meer terug, de kogel was door de kerk, ik wilde een blauwe Staudt Praeludium (de titaan). Aangezien ik goed geholpen was door de uitbater, gunde ik hem de business, probleem was echter, die zwarte wijzerplaat. Na een paar belletjes met Yvo was het geregeld. Ik moest alleen nog 3 weken wachten. Tot de dag van vandaag ben ik blij met het horloge.

Wat ik erg leuk vind aan staudt is dat er maar een klein groepje mensen het horloge en het verhaal kennen, het geen massa productie is en zoals ik aangaf het een Nederlands merk is, gemaakt door een jonge man van ongeveer mijn leeftijd.

Zodoende heeft dit horloge mij op het horloge forum gebracht, waar ik door al het moois enigszins hebberig word!

De Collectie
Mijn collectie (voor zover ik over een collectie mag spreken) is nog groeiende, vroeger heb ik hier en daar wel eens een namaak gekocht, puur omwille het feit dat ik het mooie horloges vond maar destijds voor mij onbetaalbaar. Nadat ik mijn eerste “dure” horloge kocht, merkte ik dat er geen plek meer voor is, vanaf nu alleen de real deal!

De Staudt was het tweede duurdere horloge dat ik kocht, daarnaast heb ik een Meistersinger Perigraph welke voor mij mijn eerste grail was destijds. De rest van mijn horloge doos is gevuld met wat meer standaard horloges die voor mij een sentimentele waarde hebben.

Whats next
Momenteel ben ik op zoek naar mijn holy grail en weet nog niet precies hoe en wat, de shortlist voor nu:

  • IWC Portuguese
  • IWC Pilot Chronograph (waar ik ooit een namaak had)
  • Van der Gang

Suggesties zijn altijd welkom

So thats it,

Ramus

25 likes

Welkom Ramus, mooi verhaal!

Grt. Erik

Welkom! Mooi verhaal en mooi horloge inderdaad. In je shortlist ontbreekt nog een mooie duiker :wink:

Fijne attitude! :thumbsup:

1 like

Welkom!

Welkom en mooie intro, mooie Staudt en met je MS is ook niets mis. Je voorkeur ligt bij dressers zo te zien. Veel plezier op t forum.

Welkom! Leuke introductie! En volgens mij ben jij rap bij een indrukwekkende collectie!

Mooie Staudt :slight_smile:

Welkom! Mooie Staudt, heb je een foto van je perigraph?

Hoi Ramus, welkom hier :grinning:

Welkom op Horlogeforum, Ramus! En leuk verhaal! Misschien ook nog een duikertje erbij, voor de diversiteit?

Een Perigraph als grail!:+1:t2::+1:t2:

En ik vind die Staudt vele malen leuker dan een IWC. Maar zit inderdaad in dezelfde stijl als van der Gang/IWC… Of andersom natuurlijk.

Ik zou hier zelf denk ik een mooie Pellikaan naast zoeken. Heb je 3 fraaie aparte horloge’s.
En (nog) redelijk te veroorloven.

Leuker dan zo’n kwa prijs over de kop gaande IWC , die je op ‘elke straathoek’ in 5 minuten koopt als je genoeg in je zak hebt…:stuck_out_tongue_winking_eye::wink:. Maar is wat kort door de bocht…:upside_down_face:

Mooi verhaal, en natuurlijk welkom.

Mijn beste,

Een mooi verhaal, een prachtig horloge en een enthousiast horloge-passionist!!
Van harte welkom dan ook!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Welkom en leuk verhaal

Welkom :wink:
Be proud to wear Staudt

1 like

Leuke intro! Welkom!

Welkom!!

Je bent snel genezen van de neppers😉

Welkom! Een van der Gang komt er bij mij ook nog een keer.

Welkom Ramus. Die Staudt is erg mooi en inderdaad bijzonder. Meistersinger natuurlijk ook altijd goed. Nog heel veel moois op de wereld, dus je genezingsproces zal nog wel eve duren als ik je verhaal zo lees. Sterkte ermee.

Twenthe op de wijzerplaat, altijd goed! :innocent:

Welkom en veel vermaak hier!

1 like

Ha! Welkom!, mooi verhaal!
Treed toe tot het handjevol horlogegekken.
En, een zeer mooie klok die Staudt :thumbsup:

Wat nog anders nu…:relaxed:

Grt.