Nieuw op Hf

Ook namens mij welkom.
Het is altijd leuk om een mede muzikant op het forum te verwelkomen.
Hier ook nog een fotootje met een G-sleutel.

groetjes Lenno

1 like

Dank je Lenno, mooi G-sleutel horloge! In de achterliggende week heb ik op HF ontdekt dat er veel meer soorten horloges zijn dan ik wist.

1 like

Welkom hier, Hans, veel plezier hier! :+1:

P.S. Grappig! Ik denk dat ik dezelfde Festina als jij die laat zien, heb staan op het "Markt"gedeelte van het forum.

https://i.imgbox.com/YmfiVfwn.jpg

2 likes

Hee leuk James, dit is de eerste keer dat ik dezelfde zie, ik heb het al behoorlijk lang. Het is een perfect en erg betrouwbaar horloge!
(Heb even bij jouw Festina gekeken, is dezelfde, degene die hem aanschaft doet een goede koop!)

1 like

Welkom Hans, aan de voornaam kan het niet liggen.:slight_smile:

gr. Hans

1 like

Klopt Hans!

Geen minimum aan klokjes vereist op dit forum :wink:.
Veel plezier hier :+1:

1 like

Ben je violist?

1 like

welkom !

1 like

Nee, ik ben o.a. pianist, dirigent en muziekdocent

Dank je (mā€™n likes voor vandaag schijnen op te zijnšŸ˜„)

Na bijna 50 jaar heb ik het boek ā€œDe Klokkenmaker van Geneveā€ gevonden bij een Antiquariaat in Limburg. Het wordt over een paar dagen bezorgdšŸ˜„.
De titel van het boek bleek te zijn: MaĆ®tre Zacharius ou lā€™horloger qui avait perdu son Ć¢me. (Meester Zacharias, of de horlogemaker die zijn ziel had verloren).
Als tiener leende ik de boeken van Jules Verne van de bibliotheek, later ben ik begonnen ze te verzamelen, ik heb er 45, en daar komt dan nu 1 bijšŸ˜„. Door dit boek werd mijn interesse voor horloges gewekt!

5 likes

Van harte met deze interessante aanwinst en veel plezier met (nogmaals) lezen! :+1:

Het is niet exact ā€˜on topicā€™ maar ik moest door jouw verhaal meteen denken aan dit leuke filmpje wat ik een tijdje terug op YouTube zag: The Watchmaker :relaxed:

1 like

Dank je wel, wat een mooi filmpje! Het klinkt inderdaad als muziek in de oren als je dat ene wat ontbreekt vindtšŸ˜„

1 like

Welkom. Mooie ā€˜dikkeā€™ Festina.

1 like

Dank je wel, die heb ik al heel erg langšŸ˜„en loopt perfect, Inmiddels is er (sinds HF) een hele mooie Chronograaf (automatic) van Tissot bijgekomen!

Welkom Hans! Ik weet zeker dat je het hier naar je zin gaat hebben. Misschien dat je de horlogemakerij zelfs nog een beetje kunt oppakken als autodidact - je zou niet de eerste zijn!

3 likes

Dat lijkt me heel leuk, ik heb inmiddels al een eenvoudig setje gereedschap.

2 likes

Gewoon mee beginnen Hans; heb ik ook gedaan :relaxed: Al doende leert men en daarnaast zijn ze hier op het HF heel behulpzaam als je ergens niet uit komt. Ik heb al verschillende probleempjes met de montage opgelost n.a.v. tips hier op het HF! :blush:

Op YouTube vind je ook veel kanalen waar ze helemaal voordoen hoe je b.v. een zakhorloge uit elkaar moet halen en weer in elkaar zet. Ik zou beginnen met een goedkoop zakhorloge, omdat de onderdelen groter zijn dan bij een polshorloge en omdat de werking in principe hetzelfde is als een handopgewonden polshorloge. Wel eentje die het doet, anders weet je niet of je interventies succesvol zijn.:smiley:

Ik heb heel veel gehad aan dit kanaal, ook met de nodige humor erbij, maar er zijn er nog veel meer:

Succes en vooral heel veel plezier! :+1: :relaxed:

1 like

Dank je wel, ik wil het voorzichtig gaan proberen. Bij de kringloop heb ik al een dameshorloge gekocht voor ā‚¬1,70šŸ˜„, maar dat is wel heel erg klein om mee te beginnen. Dus op zoek naar iets groters.
Het gereedschapssetje wat ik heb gekocht (in Duitsland) ziet er redelijk uit, is van het merk Augusta. Aan HF heb ik al veel gehad in deze korte periode, ook bij de keuze van mā€™n chrono van Tissot!

1 like