Nieuwe aanwinst, Breitling Avenger Seawolf

Dames en heren,

Hierbij een nieuw topic van mij! Naast mijn Mont Blanc chronograaf (welke ik zo’n 6 jaar geleden heb aangeschaft). Welke ik hier op het forum heb voorgesteld: klik hier.

Heb ik inmiddels sinds 2 weken mijn semi-droom horloge om mijn pols. Een Breitling Avenger Seawolf uit 2008. Mijn droom-horloge een Rolex Datejust komt in de nabije toekomst er zeker. Anyway, een Breitling Avenger Seawolf. Waarom dit horloge? Ik heb altijd een interesse in duikhorloges gehad, waarbij ik de Breiling Avenger een pareltje vind. Ik heb getwijfeld tussen de Super Avenger chrono en het model welke ik momenteel heb. Uiteindelijk omdat de Mont Blanc een chrono is, heb ik gekozen voor de Avenger Seawolf welke tot een duizelingwekkende 3 km onder water kan (aldus de aanduiding). Verder dan een snelle duik naar 6 meter met snorkelen zal ik niet komen, maar het is een leuk verhaal voor bij een biertje. Waarbij je aan vrienden uitlegt hoe een heliumventiel werkt.

Het horloge is ooit nieuw aangeschaft bij Eugene van Baal in Nijmegen (AD). Ik heb het horloge compleet aangeschaft inclusief papieren, de doos en alles wat er nieuw bij kwam met uitzondering van de bescherming van de lunette (deze was niet aanwezig).

Momenteel draag ik hem op een bruin lederen, originele Breitling band met vouwsluiting. Maar een rubberen originele band is onderweg (buckle sluiting).

Meer foto’s volgen binnenkort, momenteel heb ik er eentje om hem wel aan jullie te kunnen tonen!

PS: Ik kon mijn Mont Blanc voor een goede prijs inruilen, maar ik kreeg het uiteindelijk niet over mijn hart. De sentimentele waarde van de Mont Blanc is toch groter dan ik dacht. Dus die heb ik ook nog steeds. Er moet ook maar eens een watchwinder komen denk ik…

24 likes

Enjoy!

Blijft een stoere, mooie robuuste klok! Veel plezier ermee!

Mooi! Geniet ervan!

Top keus! Stoere klok, super robuust, waterdicht als een malle (heb je niet nodig, toch een fijn gevoel) en een rustig design en plaat met een prettig draagcomfort. Het formaat maakt hem niet geschikt voor al te kleine polsen, maar daarvoor is het dan ook een mannen duiker. Hoe ik dat weet? Zie onder :wink:

2 likes

Bedankt allen! En Freek, helemaal mee eens, jij hebt zelfs de stalen band eromheen! Die komt er misschien in de toekomst ook omheen, dat maakt hem helemaal een monster van een klok hahaha. Ik ben er echt super blij mee! Ook heb ik her en der gelezen dat het niet echt een ‘dress’ horloge is. Echter draag ik voor mijn werk vrijwel altijd een pak. En een donkerblauw pak, met bruine accenten (schoenen en riem) met dit horloge op een bruine band is geen gekke combi. Maar he, wie ben ik? Ben geen modepolitie!

Mooi horloge. Ik ben extreem in love met mijn Breitling… Er komt ook zeker een tweede in de collectie…

5 likes

Mooie klok, gefeliciteerd ermee!

1 like

Proficiat en veel plezier ermee :+1:

Mooie aanwinst gefeliciteerd.

Mooi, veel plezier er mee :wink:

Amai wat mooi

Pracht klok, denk dat deze nog beter zal staan op de stalen band, door het grijs en wit van de dial kan hij wel iets meer ‘bling’ gebruiken. Geen modepolitie, draag vooral wat je zelf mooi vind maar deze kwam bij mij niet onder een pak :wink:

Heb jij deze op een stalen band?

Mooie Breitling, veel draagplezier toegewenst met deze nieuwe aanwinst :thumbsup:

Op rubber met vouwgesp. Ik overweeg tzt wel een stalen band erbij.

Ik neem gelijk een stalen, want als ik die later er bij wil nemen is die aardig aan de prijs. Valt mij trouwens op dat er 2 soorten wijzerplaten zijn. Met cijfers of indices heet dat geloof ik?

Ik ben niet zo van toekomstige planningen. Mijn gele werkt het best op rubber dus kocht hem blindelings van IngedePinge. Geen spijt van. De stalen band zou optioneel zijn. Ik doe deze klok toch niet meer weg.

1 like

En gelijk heb je. Wat een uitstraling man.

Die gele werkt inderdaad heel goed op rubber.