Nieuwe aanwinst: Breitling Colt Chronograph ref. A73350 Superquartz

Eerder deze week vond ik via Marktplaats iemand met een leuk horloge, inclusief doos en papieren en een mooie prijs, het was de bedoeling om deze door te verkopen, maar vanaf het moment dat ik het klokje zag wist ik, deze kan ik niet verkopen.

Lumeshot!
Untitled

Op de originele stalen band

De Breitling Colt Chronograph Superquartz ref. A73350

Superquartz betekent voor Breitling een thermo gecompenseerd quartzuurwerk, normaal gesproken heeft de temperatuur een effect op de snelheid van een uurwerk, bij dit uurwerk wordt er continu gemeten hoe warm het is en wordt de gangsnelheid daarop licht aangepast. De afwijking komt daarbij uit op maximaal 15s per jaar.

Leuk detail bij dit horloge is dat de chronowijzer uit twee delen bestaat, de B komt los van het anker, waarbij de bovenste wijzer de seconden aangeeft, en de onderste de minuten, de rechter sub-dial tienden van seconden en de linker uren.

En om de pols

En om het af te maken met een ouder broertje, mijn eerste Breitling, de Shadow Flyback. Ik heb ook nog een Military Colt maar die heb ik aan mijn vader gegeven.

Breitling is wel een beetje mijn merk, sommige mensen vinden ze protserig, dat klopt ook wel maar al die randjes, en glimmende elementen maken het voor mij een feest om naar te kijken. En ik heb eindelijk een leuke klok voor Maandag quartzdag! Ik heb alleen mijzelf (en mijn vrouw) beloofd nu echt wat horloges te gaan verkopen…

9 likes

Mooi, zo komt de verzameling ook lekker in het hoger Sigment.

Mooi hoor :smile: Ik ben breitling ook gaan waarderen over de jaren.

Is de datum nou al aan het wisselen op foto?

Ja, inderdaad, ik heb de foto’s vrij laat genomen.

Ah kijk. Dus die quartzen wisselen gewoon wat eerder :wink:

Top klokkie!

Mooie klok! Heb hem zelf gehad maar vond hem toch te klein… Veel draagplezier :slight_smile:

Gefeliciteerd.

:+1:

Heel mooi, ik ben een fan van Breitling Superquartz.

Mijn beste,

Proficiat met deze karaktervolle Breitling!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Mooie aanwinst :thumbsup:

Mooi! Bedankt voor de informatie ook. Weer wat geleerd over de Breitling Superquartz. :smile:

Erg mooi :thumbsup: ik ben ook fan van Breitling chrono’s

Gefeliciteerd :thumbsup:

Wederom een mooie aanschaf, veel plezier ermee.
Pieter.