Nieuwe aanwinst: Citizen NY054 (titanium!)

Met een kleine vertraging, a.g.v. een griepvirusje, is gisteren dan toch mijn nieuwe aanwinst gearriveerd. Het is een Citizen NY054 en dit model was, voor zover ik kan vinden op het www, bedoeld als opvolger van de bekende NY040’s.


Hij is dan ook een stuk moderner van vormgeving. En belangrijker, gemaakt van titanium. Terwijl de kast toch echt 42 mm meet, draagt deze kleiner en (een stuk) comfortabeler dan bijvoorbeeld een Seiko SKX007. (Of in mijn geval een Seiko 7548. De moeder van alle SKX’en. zie: Seiko 7548 (niet te verwarren met...) en upgrade verslagje )
De bezel heeft zeer goede grip, maar geen scherpe delen. En ook de kast is erg mooi afgewerkt. Het goed afleesbare wijzerblad i.c.m. prima lume maken dit horloge tot een echte toolwatch.
Alles bij elkaar ben ik erg blij met mijn nieuwe duiker en ben ik de oude eigenaar dankbaar dat hij mij dit horloge gegund heeft. "thumbs up"
En nog wat eye candy:


20 likes

Leuke aanwinst, deze heb ik nooit durven kopen ivm de bekende kroon tube problemen. Geniet er van.

1 like

Een pracht van een aanwinst.
Gefeliciteerd!

1 like

Mooi! En hopelijk is ie weer helemaal opgeknapt!

Veel plezier ermee :smiley:.

1 like

Het is een plaatje! :+1:

1 like

Dat is wel een issue inderdaad. Maar met een trucje is dat te verhelpen.

2 likes

Vertel vertel!

3 likes

Ik wist niet dat dat een probleem kon zijn, maar ben wel benieuwd naar een eventuele truc. (Los van niet lomp doordraaien wanneer de kroon niet lekker pakt.)

2 likes

Mijn beste,

Proficiat met deze gedegen Citizen!!
Ik wens je er een energieke tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

De kroon iets ovaal knijpen :wink: ik heb er ooit 2 gehad met dit probleem er met een tang iets op de kroon kracht gezet en meteen klaar. Je kon het niet zien als je het niet wist.

Ik vind m prachtig… Veel draagbaar geluk toegewenst.:+1:

1 like

Zeer gaaf :ok_hand::blush: …Welk uurwerk zit er eigenlijk in? 8203 ook?

Veel plezier ermee :+1::grinning:

1 like

Klopt!

1 like

Daar fix je toch helemaal niks mee? Dan zou ik persoonlijk liever met open kroon rondlopen.

1 like

Enjoy Paul, nice review :ok_hand: and the crown issues met jouw NY054 have been taken care of as you know :sunglasses:

groet, John

3 likes

Dicht is dicht. Schroefdraad is kwetsbaar en niet te vervangen. Als je de schroef iets ovaal maakt dan grijpt die weer op het schroefdraad. En is dus weer net zo dicht als origineel. Met kroon los is de horloge zelfs niet handenwassen dicht.

Ik zeg ook truukje hé niet een fiks

Bedoel je nou de kroon of schroef Abel :face_with_raised_eyebrow: kroon is van T

1 like

Schroef is de kroon. Het was een beetje als uitleg bedoeld. In dit model horlige zit een ondoordachte fout. Materiaal van de kast is niet geschikt voor fijn draad. De kroon zit iets te ruim en je kunt de buitenkant van het draad mollen. Dus kroon iets knijpen en hij kan weer dicht. Het verdient geen prijs. Maar hij kan wel weer dicht

Klopt, daarom het schroefdraad met vacu-seal behandelen vanaf begin etc :sunglasses:

Dit model heeft een harde terugslagveer kroon op kast schroedraad :sweat_smile: daarom alles met beleid ipv lomp doordraaien kroon op kast schroefdraad :relieved:

Ovaal knijpen heeft geen zin ivm duurzaamheid :face_with_raised_eyebrow: slijt het schroefdraad nog meer ieder keer als je de kroon opent en dichtdraait.

1 like

Een dikke Citizen… Altijd goed! Veel plezier ermee!

1 like