Nieuwe aanwinst: Tudor Black Bay 36

Ein-de-lijk :slight_smile: Toen ik vorig jaar na een half jaar ‘onderzoek’ mijn Speedmaster 323.30.40.40.06.001 kocht had ik precies in mijn hoofd waar ik naar op zoek was; een ‘luxe’ sporthorloge wat ik dagelijks zou kunnen dragen, met een stalen band. Budget; ongeveer 2k. Ik heb destijds een paar keer op het punt gestaan een Black Bay 36 aan te schaffen, maar toen kreeg ik in mijn hoofd dat er een chronograaf moest komen. Zo kwam ik uit bij de Speedmaster, waar ik -ook nadat de eerste liefde een beetje is bekoeld- nog steeds blij mee ben.

Toch bleef het jeuken, je kent dat wel. Elke keer als ik een Black Bay 36 voorbij zag vond ik 'm mooi, het horloge bleef een aantrekkingskracht voor me hebben. Toen Pertijs ook Tudor ging voeren in het eerste weekend direct gaan passen. Ja, in het echt was de klik er ook.
Toen begon het wikken en wegen: "Zal ik de Speedmaster verkopen en de Tudor grijs kopen? De Speedmaster inruilen bij de AD, of een gebruikte zoeken en deze kopen voor erbij? Toen ik dit een tijdje in gedachte had kwam op het blauwe gedeelte dit exemplaar voorbij. Full set, NL geleverd, twee jaar oud, gedragen maar geen grote krassen of beschadigingen. De keuze was snel gemaakt.

En nu? Nu heb ik zowel de Speedy als de Tudor :grin: Ik merk wel dat 36 mm me zo bevalt dat er op de langere termijn best eens een Explorer 114270 zou kunnen komen… Zo blijft de hobby leuk hé, altijd een doel voor de toekomst :smile:

82 likes

Veel plezier ermee. Ik heb deze ook sinds een jaar nu en draag hem vrijwel elke dag. Een alleskunner die nooit verveelt. Ik kijk er nog steeds met veel plezier naar. En die 36mm is een perfecte maat bij dit horloge.

4 likes

Mijn beste,

Wat een formidabele aanwinst!!
Een krachtige sportieve uitstraling met een vleugje chique!!
Ik wens je er een inspirerende tijd mee!!
En wat je doel betreft:
“De toekomst behoort aan hen, die geloven in de schoonheid van hun dromen” .:+1:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

11 likes

Wauw, dankje Coenraad :+1:

2 likes

Als eerste vind ik de Speedmaster 323.30 echt te gek, gaaf die dial.

De Black Bay is een mooie aanwinst, mooi duo heb je in je bezit.

Veel draagplezier!

2 likes

Wat een pracht !!

2 likes

Prachtige NA
Gefeliciteerd!

2 likes

Prachtig!

2 likes

Blijft een topper dit horloge, gefeliciteerd met de NA!

2 likes

Proficiat!
Altijd al een boon voor deze BB’s gehad! En goed dat je 36 hebt genomen, de 41 is wat te veel van het goede…

3 likes

Proficiat met dit horloge. Het is een topper.
Zelf vorige maand ook aangeschaft als tussenpaus voordat ik de stap naar 36mm Explorer ga maken. Maar deze bevalt zo goed dat ik voorlopig de Explorer plannen in de koelkast zet.

9 likes

Prachtig. Blauwe 36 staat hoog op mijn lijstje…

5 likes

Dit verhaal is super herkenbaar! Ik was ook bij het Tudor event bij Pertijs en m’n oog viel direct op de Black Bay 36. Ook even gepast en daarna toch maar weer netjes teruggelegd :wink:.

De laatste tijd aan het kijken naar het oudere broertje van de 114270 (de 14270). Moet ze eigenlijk eens allebei passen bij een juwelier :slight_smile: .

Geniet van je Black Bay 36, echt een topper!

3 likes

Gefeliciteerd.

Waarschuwing: het dragen van de BB36 werkt verslavend :laughing:

Ik heb sinds begin dit jaar ook de 36 en sindsdien krijgen andere horloges amper nog draagtijd, zelf mijn andere favoriete komen zelden nog rond de pols. Oo het moment dat je begint banden te swappen ben je helemaal verloren.
Het is/was bij mij ook een tussenstap naar een 36mm Explorer maar ik moet bekennen dat ik er momenteel minder naar rondkijk. Misschien komt er toch nog 1 maar niet direct.

5 likes

Prachtige Tudor!
Geniet tot in lengte van jaren van deze mooie aanwinst!:heart_eyes::+1:

3 likes

Mooi ding! Enjoy

2 likes

Prachtig! Gefeliciteerd :+1::+1:

2 likes

Heel mooie aanwinst, deze BB.
Geniet ervan!

2 likes

Leuk! Hoe verhoudt deze zich qua dikte tot een explorer?

2 likes

Ongeveer het zelfde, de explorer heeft wel afgeronde zijkanten. Waardoor die optische iets lager lijkt.

2 likes