Nieuwe aanwinst: Omega Speedmaster date

Tja, uiteindelijk heeft mijn zoektocht een hele andere wending genomen dat ik vantevoren bedacht had :slight_smile: Op zoek naar het ideale horloge. Nadat ik het topic aanmaakte waarin ik mijn vraag aan jullie voorlegde heb ik nog een aantal horloges gepast:

  • Longines Hydroconquest 39mm (teveel bling)
  • TAG Heuer Carrera Calibre 5 (voelt IMHO een beetje ‘goedkoop’ aan)
  • Certina D1 (heel mooi, maar niet ‘bijzonder’ genoeg)
  • Oris 65 40mm (beetje ‘ielig’ op de stalen band)
  • Oris Pointerdate 40mm (mooi, maar groot aan de pols)

Nadat ik bij de juwelier gepast had, zag ik ook de Longines Big Eye. Omdat het idee van een mechanische chrono me erg aansprak bleef dit horloge toch een beetje door mijn hoofd spoken. Het nadeel is dat 41 mm aan de grote kant is voor me, zeker aangezien het zonder bezel nog groter oogt. Hoe langer ik erover nadacht, hoe moeilijker ik het vond om een beslissing te nemen.

Ik besloot daarom eigenlijk de beslissing nog even uit te stellen, het had immers geen haast (en heb de onrust onderstussen gestild door een vintage én een moderne Certina te kopen :slight_smile: Toen ik opnieuw ging nadenken over mijn ‘grote’ aanschaf had ik het idee van een chrono nog niet losgelaten.

Als je vervolgens online op zoek gaat naar informatie over chronografen kun je niet om de alomtegenwoordige Speedmaster Pro heen. Het duurde dan ook niet lang voordat ik de Speedmaster-koorts te pakken had. Er waren alleen twee problemen: Een (gebruikte) Speedy pro was ongeveer 1k boven budget, en met 42mm is het horloge eigenlijk te groot voor me. Ik had al eens gelezen over de reduced, en besloot me hierin te verdiepen. Ik schrapte al vrij snel mijn wens om het horloge bij een juwelier te kopen en richtte me op het gebruikte aanbod op Chrono24. Ik heb een paar keer op het punt gestaan een reduced te kopen, maar het gebrek aan eigen identiteit (t.o.v. de pro) en mijn twijfels over (service van) het uurwerk met DD module zorgde er telkens voor dat ik niet klikte.

Enfin. Net toen ik weer op het punt stond het even te laten rusten werd hier op het forum een Speedmaster date aangeboden die alles veranderde :slight_smile: Niet zo groot als de pro, echt een eigen smoel en ook een stukje budgetvriendelijke. Het is eigenlijk wel interessant hoe dat gaat; maanden de kat uit de boom gekeken, maar toen ik dit horloge zag wist ik het ineens zeker.

Vandaag heb ik het horloge opgehaald bij @watchagain Na gezellig een uur over horloges gepraat te hebben stapte ik als een gelukkig man in mijn auto, mijn nieuwe Speedy om mijn pols :smile:

Wat is die sunburst lastig op de foto te krijgen zeg! De kleur varieert afhankelijk van het licht van bijna zwart, via grijs naar een bijna goud-achtige warme gloed, heel bijzonder.

Ik ben erg te spreken over zowel de maat, als de algemene ‘look n feel’ van het horloge. Deze Speedy heeft echt een luxe uitstraling, dat spreekt me wel aan :slight_smile:

65 likes

Heel mooi. Geniet ervan! :smiley:

1 like

Goede keuze hoor, veel draagplezier👍

1 like

Gefeliciteerd !

1 like

Gefeliciteerd met je aankoop, erg mooi!

1 like

Top Stefan, geniet er van. :+1:

1 like

Zeker een topper :ok_hand::ok_hand:

1 like

Gefeliciteerd. Erg mooi horloge. En je zoektocht leuk beschreven. Snap het helemaal.

1 like

Mooie luxe klatser. En goed dat je gewacht hebt totdat de juiste op jouw pad kwam. Dat oest gewoon zo zijn.
Geniet van je nieuwe aanwinst!

1 like

Geniet ervan.

1 like

Mijn beste,

Een lezenswaardige introductie van een markante verworvenheid!!
Goed gedaan!!
Ik wens je er derhalve een memorabele tijd mee. :watch:

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Geweldig horloge, geniet ervan. :+1::+1:

1 like

Hij is fijn :ok_hand::ok_hand:

1 like

hij is prachtig, toch één van mijn favoriete horloges. Ik denk dat ik maar eens ga sparen :slight_smile:

1 like

Mooie aanwinst. Gefeliciteerd.

1 like

Goed verhaal, mooi horloge, gefeliciteerd met deze aparte Speedmaster!

1 like

Ik vind dat je hem goed hebt vastgelegd :wink:.
Gaaf hoor. Enjoy!

1 like

Erg mooi! Gefeliciteerd! Het blijft een van de favoriete horloges

1 like

Supermooie kleurstelling en perfect formaat. Veel plezier van deze mooie speedmaster.:+1:

1 like

Mooie aanschaf! Geniet ervan!

1 like