Speedy in nieuwe film over het leven van Neil Armstrong

Weinig nieuws onder de zon voor de HF’er denk ik, maar wel leuk om te lezen:


De film draait sinds een paar dagen ook in Nederland. Zijn er al leden met hun Speedmaster om naar de bioscoop geweest? Ik ga denk ik binnenkort, helaas niet met een moonwatch, maar gelukkig heb ik wel een mooie ‘date’ om mee te nemen :smile:

4 likes

Super. Ik kijk thuis vaak ruimtefilms met mijn Speedmaster om.

5 likes

Ben er heen geweest (met de speedy om) en vond het een aanrader :slight_smile:

4 likes

Geen speedmaster om mee te nemen, maar ik ben wel benieuwd naar de film.

Er zijn mensen die zeggen dat Neil en zijn moonwatch nooit op de maan geweest zijn…

Gezien: de toon van de film is anders dan bijv. Apollo 13. Soms zelfs somber en onheilspellend. Je hebt na deze film geen romantisch beeld van het vak. Het was vooral doodeng en gevaarlijk die tijd. Naast de horloges vond ik het vooral heel goed dat alle sets eruit zagen alsof ze al jaren niet opgeknapt waren. Ipv die mooie, maagdelijk witte sets uit andere films.

Ik heb ‘m gezien op Imax, wat volgens mij niet echt een succes is. De maanlanding is gefilmd met Imax-camera’s en is daarom mooi, maar de rest van de film heeft een uitgerekt en onscherp beeld. Dat is echt een domper.

5 likes

Dat zou iedereen moeten zeggen aangezien Neil geen Speedmaster om had toen hij op de maan stapte (achtergelaten in de capsule ivm een defect aan de boordklok). Buzz Aldrin had zijn Speedmaster wel om, maar dat horloge is kwijt…

Omega heeft trouwens speciaal voor deze film een aantal exacte replica’s gemaakt zodat deze er periode correct uit zien.

3 likes

Ik ga zeker kijken samen met een vriend en mijn Speedy!!! :sunglasses:

1 like

Yep. Ben er geweest met mijn zoon en mijn Speedy. Absolute aanrader en zoals eerder door @Supah aangehaald zeker geen geromantiseerd verhaal. Toch wel bijzonder om met je Moonwatch naar een dergelijke film te gaan :grinning:.

1 like

ooh, mooie From the moon to mars! Ik heb zelf net een kaartje gekocht voor vanavond :slight_smile:

1 like

Wel een aardige film. Typisch Hollywood en de Speedy’s en andere Omega zijn regelmatig in beeld :slight_smile:

Niet echt een spoiler maar toch maar in blur:

Beter had het geweest als de makers hadden gekozen voor óf een epische astronautenfilm óf een love story. Nu is het van beide kanten net niet

1 like

Haha, herkenbaar. Ik deed altijd mijn Damasko, CWC 10, GW-5000 of iets vergelijkbaars om bij het kijken van:

image

image

image

1 like

Wel de verkeerde ref Speedy.

Klopt :wink:

Ik heb zelf geen refs kunnen onderscheiden (ook al was het imax). Maar welke fouten heb je gezien? Hodinkee pakt nl uit dat alles klopt: https://www.hodinkee.com/articles/omega-speedmaster-professional-neil-armstrong-first-man

Ja. Gave film

En om de pols natuurlijk

1 like

Ik moet maar snel een Speedy kopen. Kan ik ook naar deze film :smiley:

7 likes

Daar hebben we op dit forum toch een mening over :thinking:

5 likes

Je Rolex is ook goed hoor :ok_hand:

2 likes

Goede film ja? Dan ga ik er ook naartoe. Was vorige week naar A star is born (vrouwen mee, I know, maar ook een aanrader) en ik zag de aankondiging van deze.

2 likes