Op zoek naar het ideale horloge

Althans, voor mij dan :grin: Volgende maand krijg ik wat budget beschikbaar en wil ik mezelf trakteren op een nieuw horloge. Ik draai al even mee hier op HF, maar houd me vooral bezig met de ‘budget categorie’. Ik merk dat nu ik een stapje hoger wil gaan, ik niet zo goed weet de opties zijn. Misschien dat jullie me kunnen helpen?

In mijn huidige collectie is de Orient Chicane (38mm) mijn favoriet.


Ik merk dat dit soort horloges me het meest blijven boeien; eenvoudig, niet te groot en niet te dressig. Dan zou je zeggen ‘Rolex Explorer’, maar dat is helaas een beetje buiten budget. Even op een rijtje wat ik vast bedacht heb:

  • Liefst leverbaar bij een juwelier in Nederland. Ik heb nog nooit de ‘juwelier beleving’ gehad bij aanschaf van een horloge en zou dat graag een keer mee maken.
  • Automaat of mechanisch/handopwinder.
  • Budget ca 2.500.
  • 38-40mm
  • Eenvoudig, datum mag maar hoeft zeker niet.
  • Geen dresser, ik houd van strak/eenvoud maar ben als het om horloges gaat niet zo’n bauhaus fan.
  • Rolex Explorer, Omega Seamaster Aqua Terra en IWC Mark XVIII vind ik fantastisch, maar vallen door budget helaas af.
  • De Tag Heuer carrera calibre 5 komt aardig in de buurt bij wat ik zoek, maar ik heb niet echt iets met Tag Heuer (ik vind het eerlijkgezegd een beetje goedkoop ogen :zipper_mouth_face:) Misschien kan een eigenaar me van het tegendeel overtuigen?

Weet iemand nog een pareltje waar ik niet aan gedacht heb?

Alvast bedankt!

Groeten,

Stefan

Ik ben niet geheel bekend met alle IWC modellen maar ik zie wel eens van die pilots op HF langs komen van 2-2.5k volgens mij.

Tja het is een beetje mijn ‘juwelier ervaring’ wens die me daar in de weg zit. Een fijne vintage dealer die aan te raden is met een fysieke winkel zou ik ook top vinden trouwens hoor.

Bedankt voor het meedenken

1 like

Al eens bij Ball gekeken? Blijft er zelfs nog wat budget over :sunglasses:

1 like

Tsja… een iwc Mark XVIII is een topper… maar jong gebruikt gaan die al richting 3K helaas.
Wat voor mij persoonlijk een optie zou zijn (ruim) binnen dat budget…deze:


Oris Sixty Five Movember

7 likes

Eerst dacht ik Seiko Sarx, maar omdat je dealer ervaring wil, valt die af.
Ball heeft ook knappe horloges die sterk doen denken aan explorers, zonder direct een kopie te zijn.
Wel weinig dealers van dat merk denk ik zo.

Succes

De Grand Seiko sbgx061 Quartz.
38mm

3 likes

Je was me net voor :grin:

1 like

Mido, het merk dat redelijk onbekend is, en niet de klasse van IWC uitstraalt , kent mooie klokken met goede prijs-kwaliteitverhouding.
Ze bestaan 100 jaar, dus er zullen wel speciale modellen komen/zijn.
Zoals de bigdate.
Hieronder een ander model , the wall.


Longines en Oris, ook interessant.

1 like

Zo maar een paar voorbeelden :innocent:

Bedankt voor de snelle reacties jongens! Ball ga ik eens wat uitgebreider naar kijken. De Oris movember edition is 42mm denk ik toch?

Groeten,

Stefan

Nee die is 40mm …

1 like

Ik dacht ook aan Ball. Onverwachts goede afwerking voor de prijs.

1 like

Wellicht is de Longines Conquest Classic ook een optie. Er mooi en tijdloos horloge :+1:

8 likes

40mm

4 likes

Deze is een beetje ver binnen je budget, alleen geen ‘juwelier beleving’ wegens niet meer in productie:

Seiko SARG009.

Succes!

2 likes

Naast de Sixty five wat een persoonlijke favoriet is hier, moet je zeker eens verder in het Oris aanbod kijken. 2500 euro nieuw is een minder makkelijke categorie vind ik. Je zit net onder de bekende knallers zoals Omega, Rolex, IWC, maar je verwacht meer dan de standaard Seiko, Tissot, Hamilton… Maar er zijn zeker leuke modellen te vinden, ik zou naar Longines of Oris gaan.

Bijvoorbeeld een Oris Artelier 40mm.

Je hebt bv ook Longines Master en ene Oris Artix

Die zijn helaas wel 42mm. Beetje zoeken en je vindt vast wel wat :blush: succes met de zoektocht!

3 likes

https://www.orient-watch.com/Collections/ORIENT-STAR/Classic/ORIENT-STAR%3A-Mechanical-Classic-Watch/p/AF02002B

AF02002B_690x460

Aanvulling:

https://www.ablogtowatch.com/mido-commander-big-date-watches-100th-anniversary/

1 like

De Longines is ook in 38,5mm verkrijgbaar.

https://www.boumanonline.nl/horloges/longines-master-collection-l26284926

2 likes