Nieuwe duiker, advies gewenst. Steinhart, Squale of Oris?

Alleen de Oris is een duiker.
De rest is een GMT.

Daarom, zoek je een duiker?: Oris. :slight_smile:

De Oris is sowieso trouwens van de drie naar mijn mening

Die Shogun is ook mooi trouwens. Staat ook hoog op mijn lijstje.

1 like

De Oris, hands down.

Het budget iets oprekken en deze (1280,- op staal, full set, doos/papieren, 2016) ziet er goed uit. Heb er zelf al eens een Seamaster gekocht, prima jongens, gratis verzenden (bij mij) en na vragen kon er nog ā‚¬50,- van af dusā€¦(to be clear, ik heb geen enkele verbintenis met dit verkoopkanaal).

http://www.oroeora.gr/product/oris-divers-sixty-five-2/?lang=en

Wat mij betreft is het geen eerlijk vergelijk. Als ik uit een van deze drie most kiezen, zeker de Oris!

De Oris.

Lijkt me duidelijk! Slotje doen? :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

op staal?

1300 is geen 1100 overigens hĆØ, :wink:

ik dacht dat die van Luuk ook rond de 1300 deed, op staal, vandaar mijn ā€˜kan nietā€™ over jouw gewenste 1100 piek

Eens, ik bedoel dat ik een vermoeden heb dat als nieuwe voor 1300 gaan, er tweedehands exemplaren voor een lager bedrag te vinden moeten zijn. Toch?

Wut? :scream:

ik dacht tweedehands

even kijkenā€¦ zou lekker zijn

1 like

Oris-squale-steinhart, in die volgorde.

Deze longines: is ook een optie?

5 likes

ah, op nato of rubber zie ik, ja dat scheelt wel weer (ik refereerde aan prijs op staal)

en meeste slecht leverbaar en/of bonte kleuren wijzerplaat

goedkoopste met blauwe plaat is 1390 uit Italiƫ zo te zien, op rubber

tweedehands op rubber moet dan inderdaad lukken voor die 1100 euro

nu nog eentje zien te vinden :wink:

en dus even passen zoals ik aangaf hij valt echt een stuk groter dan de ā€˜gewoneā€™ sixty-five, toch @selie?

1 like

niet erg robuust en beetje groot denk ik, vooral met die lange lugs

1 like

250 dollar, origin eel En eens wat anders dan die eeuwige stein harts

1 like

Orisā€¦erg mooi!

1 like

waar en voor hoeveel vind ik deze shogun? want ik ben er naar op zoek gegaan maar kom niet heel veel tegen

1 like

Mooi, maar een beetje te sjiek.

Ik heb de groene in het echt mogen bewonderen. Die vind ik echt heeel erg mooi hoor.

Voor het budget waarmee je die Oris kunt kopen, zou ik vol overtuiging die Oris kopen.

Ja die 42 valt best groot. Door de lange rechte lugs denk ik.

Is snorkelen wel mogelijk met de 100m water resist van de Oris?

De Oris. De Steinhart is niet echt origineel en de datum stoort me, de Squale is mooier, maar ik vind de wijzers minder en heb een hekel aan datumloepjes.
De Oris klopt gewoon, de verhoudingen, de wijzers, de datum mooier geĆÆntegreerd op de wijzerplaat en de bezel vind ik ook mooier.
Allemaal subjectief natuurlijk. Objectief gezien is de Oris waarschijnlijk het meest waardevast. Alleen de GMT functie ontbreekt.

1 like