Nieuwe duiker, advies gewenst. Steinhart, Squale of Oris?

Hi all,

Ik ben op zoek naar een nieuwe duiker, althans horloge waarmee je veilig kunt snorkelen. Ik heb mijn Oris verkocht, doet toch wel pijn, en ben daarom op zoek naar een nieuw vakantieklokje. Er is een aantal eisen:

  • Snorkelen mogelijk
  • Beetje robuust zijn
  • Comfortabel in het dragen dus niet al te zwaar of groot, Max 42mm
  • Budget tot 1100,-

Ik heb zelf een short list gemaakt. Welke heeft jullie voorkeur of welke suggestie kun jij doen obv mijn wensen?

  • Steinhart Ocean 1 vintage Dual Time Premium
  • Squale tropic gmt
  • Oris divers sixty-five 42mm (te lastig qua budget?)

Pics:



1 like

Ik persoonlijk vind de Steinhart erg mooi.
Succes met je keuze!

2 likes

Ik zou gaan voor de Oris, al vind ik die Steinhart ook wel erg mooi.
De Oris is een zwitsers merk en het horloge heeft een eigen gezicht. (geen hommage) Ook is dat bolle glas fantastisch gaaf.
De Squale doet me niet zoveel.

2 likes

Dan de Oris natuurlijk. Is een Glycine sub niets voor je? Zeer draagbaar duikertje…

gr, HJR

1 like

Die 42mm Oris draagt wel een stukje groter dan die je had. Vooral door de lange platte lugs. En gaat niet lukken binnen budget.

Is een Aquis op rubber een idee?

Of een shogun. Draagt kleiner dan de 44mm doet vermoeden en door titanium erg licht en comfortabel.

7 likes

Aquis doet mijn niet zoveel.
De 42 is inderdaad stuk duurder, maar tweedehands moet het misschien mogelijk zijn.

De Seiko vind ik ook een mooie suggestie, maar roept bij mij wat minder emotie op.

Ik help het je hopen. Vraag @Number4 even wat die tweedehands doen, die heeft er eentje gehad.

1 like

Geen Hommage-fan, 100% de Oris!

1 like

Simpel : ORIS!

1 like

Zonder enige twijfel : ORIS

1 like

Ik zeg: Oris :heart_eyes:

1 like

Ik sluit mij aan bij het Oris kamp!

1 like

Van die 3 horloges steekt de Oris er met kop en schouders bovenuit.

Steinhart is een goedkoop plakmerk in mijn ogen. Squale heeft leuke modellen, maar wat mij betreft valt die Gnomon lijn daar niet onder

1 like

Certina DS action diver ( ETA2824 ) ?

2 likes

Dank voor de suggestie. Ik heb al een zwarte duiker van een bekend merk :grinning:

2 likes

Rolex is duurder dan 1100 he…:slight_smile:

1 like

Hij is er ook in blauw en grijs ( Ti ) :wink:

1 like

@Krabong aka Roel had een 42mm recent op staal te koop staan. :wink:… Misschien heeft ie hem nog. (Stalen band neem ik over als ie past…:stuck_out_tongue_closed_eyes:)

GEEN steinhart kopen… Das zonde van je geld vind ik.

Dus…

1 like

In dit geval zeker de Oris.

1 like

Stalen band is 21mm, helaas!
Ik zag hem inderdaad. Misschien, als hij er nog is, zou hij willen zakken. Ze staan namelijk al te koop vanaf 1300 op chrono24. Dus @anon50762135EV, mijn hoop neemt toe.

1 like