Nieuwe Seiko MOD gemaakt

Dit was de derde keer dat ik me aan een MOD gewaagd heb. Het enige originele wat er nog over is zijn de kast en het uurwerk. Bij elkaar was het ongeveer vijf uur werk.

Basis: SKX009/7S26A
Wijzerplaat + wijzers: Yobokies
Lunette + saffierglas: One.Second.Closer (eBay)
Insert: Dagaz
Band: Seikoprince (eBay)

De lunette en de insert passen trouwens echt perfect bij elkaar. Ze sluiten naadloos aan, hoewel ze van verschillende leveranciers komen.
Bij de lunette kreeg ik ook twee 3M plakringen voor inserts en een stuk of vijf rubber o-ringen, mooie service. Bij het glas kreeg ik een glanzend metalen chapter ring (heb ik gebruikt). Al met al een goede kennismaking met One.Second.Closer.
De band is superzware kwaliteit, met ‘solid end links’.

Wat vinden jullie?

8 likes

Knap werk hoor! Heb niet zo lang geleden een gereedschapskit besteld, dus straps verwisselen, kastjes openen en op maat maken van bandjes dat kan ik allemaal wel. Maar dit is nog te hoog gegrepen voor mij. Gefeliciteerd met je mod :+1:

Zeker een geslaagde MOD :+1:

Goed gelukt!

(Alleen hou ik persoonlijk niet van deze plaatsing van de datum-schijf)

Leuk. De bezel klikt toch? Dit in tegenstelling tot de Murphy bezels. Dit is een beetje MM300 design.

Ik vind de gepolijste chapterring wel wat minder in combi met de gematteerde band.

Ik vind het juist wel mooi als de datum niet over één van de cijfers heen valt. Het liefst had ik een wit-op-zwart datumschijf gehad, maar dat gaat me voorlopig nog iets te ver.

Ik ben begonnen met een goedkoop tweedehandsje van eBay, dan valt de schade mee als je het verprutst :smile:
Dat ging trouwens ook goed, hoewel niet echt soepel. Sindsdien heb ik een varifocus bril en een goede loep gekocht, dat scheelt een hoop…

1 like

Ik vind het een geslaagde mod . :+1:

Ja, deze klikt 120x (hoewel ze op eBay 60x schreven, vreemd genoeg.)

Mat metaal was inderdaad mooier geweest, dat komt misschien nog. Eigenlijk wilde ik eerst de oorspronkelijke ring gebruiken, maar ik kreeg de minutenstreepjes niet mooi op lijn met de wijzerplaat.

Mijn beste,

Knap hoor!!
Mijn complimenten.:+1:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Mooi strak resultaat!

Ik vind dat ook altijd een lastige klus, heeft iemand een handige oplossing zodat het wel in één keer goed gaat?

Mooi resultaat!
Mvg. Bertjan

Er zit een inkeping in de seiko chapterring waardoor die op zijn plek vast ligt volgens mij. Is alweer een poos geleden.

Probleem zit m eerder in de wijzerplaat.

De minuten streepjes kan je ook makkelijk verwijderen. Dan heb je een zwarte ring en lijkt de plaat groter :wink:

De inkeping was geen probleem, de ring paste. Het zit hem inderdaad eerder in het uurwerk en/of de wijzerplaat. Misschien volgende keer het glas er pas in persen als de rest er al in zit, hoewel ik dat wel wat enger vind. Maar dan kun je nog iets doen met de chapter ring.

Mooi gedaan! Zelf ben ik niet zo’n handige Harrie, dus petje af hoor.

Ziet er goed uit!!!

Goed gedaan!

Netjes gedaan, mooie wijzers en plaat.

Ik doe het je niet na, chapeau! Bracelet staat m goed!

gr, HJR

Mooi gedaan!