Nieuwe Seiko 'Turtle' Topic

Weet nog niet welke variant, maar deze gaat er zeker komen! De vraag is wanneer Rob ze kan bemachtigen…

1 like

De zwart gouden vind ik heel goed geslaagd! Misschien moet er wel een seiko bijkomen in mijn collectie.

Chapter rings zitten er niet lekker in, jammer. Zeker nu ze qua prijs omhoog gaan, dan verwacht je meer. Had graag een blauwe dial in de Pepsi gehad. Lijkt nu een simpele bezel stap met de zwarte.

Welk probleem zie jij met de chapter rings? Ze lijken toch netjes uitgelijnd enzo?

Het is al weer even stil in dit topic. Mogelijk heb ik iets gemist. Maar heeft iemand er nou al een irl; zo’n ‘New Turtle’?

De ‘gouden’ spreekt mij op de foto’s 't meest aan. Maar misschien wordt 't wel een blauwe of toch weer een zwarte… (moet ik natuurlijk eigenlijk niet doen, met een halve kist vol zwarte duikers :smile: ).
Man, wat maakt Seiko mij blij met deze ‘reissue’! Lijken ze 't toch misschien eindelijk een beetje te gaan snappen, daar in Japan!? :confused: :wink:

Overigens is een niet mooi uitgelijnde chapterring idd zeker niet netjes. Maar wel heel eenvoudig op te lossen. Net als secondewijzer met lollypop (aan de ‘goede’ kant) en een evt. retro flat vent.strap.

Inderdaad :stuck_out_tongue_closed_eyes:

En de laatste aanwinst van het jaar......Turtle!

2 likes

@dialstatic Oeps, idd gemist! Ik moet ook gewoon stoppen met dat gewerk. Heb ik tenminste wat meer tijd om dit soort zaken goed in de gaten te houden! :grinning: Thanks!

3 likes

Iemand enig idee of ze al ergens te koop zijn? Of heeft tot nu toe alleen @merl er een kunnen bemachtigen.
Ik vroeg me ook af of Rob van Monsterwatches deze gaat verkopen voor een goede prijs?:grin:

Wornandwound heeft er toevallig gister een leuke review van geplaatst. Zeker de moeite waard.

Zien er goed uit. Als ze in NL leverbaar zijn (Rob gaat ze gewoon leveren, als ik het me correct herinner) zal ik ook even een bestellig plaatsen!

Er is een SRP775 onderweg naar mij.

8 likes

Hoewel ik er zelf nooit eentje zal kopen omdat ik een cushion case niet zo mooi vind ik ze wel geslaagd als model ansich. Ik snap echter niet waarom Seiko niet in staat is om chapterrings te plaatsen die goed aligned zijn, zo moeilijk moet dat toch niet zijn, of wel?

Het is natuurlijk ook wel zo dat je alleen de slechte verhalen hoort/ziet. Canon had dat ooit met een lens. Als je het internet moest geloven, was elk exemplaar rot en het ontwerp inherent fout. Toevallig weet ik uit betrouwbare bron dat 1 op de 400 exemplaren de fout vertoonde. Niet dat dat niks is (het is in feite Canon’s “ergste” lens ooit) maar je hebt nog steeds 99,75% kans op een goed exemplaar. Mogelijk is er hier iets vergelijkbaars aan de hand.

Ja true, dat is zeker waar. Maar op het merendeel van de foto’s van die nieuwe turtles (ook in het artikel van wornandwound bijv.) zie je echt slecht uitgelijnde chapterrings, vooral bij de 6 uur valt het op. Maar daar hebben wel meer seiko’s last van helaas, mijn skx007 gelukkig niet :).

Deze serie lijkt naar mijn smaak beter ten opzichte van de SKX modellen ivm de standaard solid end links met name en het betere uurwerk dan SKX. Echter, de prijs die momenteel ervoor gevraagd wordt vind ik iets te hoog.

Ah, re-edition… vond het al zo’n lompe kast :smile:

@JTrapman De review heb ik inderdaad gelezen en gezien op Youtube. Erg leuk om te zien en de eerste goede beelden.

Ik ben benieuwd naar de prijzen in Nederland en wanneer Rob ze binnen krijgt.

Twijfel wel nog tussen welke ik ga nemen. Pepsi, blue of black

Ik verwacht 'm komende week wel in huis te hebben.

1 like

In het buitenland zijn ze (online) al op diverse plekken te bestellen. Rob van Monsterwatches heeft er zelf wel al één en gaat ze volgens mij vanaf 13 februari leveren (hang me niet op aan deze datum!). Weet niet wat de prijs wordt bij Rob. Maar hij zit eigenlijk altijd (ruim) onder de prijs van de Nederlandse AD.

1 like

Dan zal het bij de douane toch wel erg mee moeten zitten.

Wie is Ac chan?