Nieuwe Seiko 'Turtle' Topic

Verdomme wat mooi!

Mijn Solar Diver toch maar weer weg doen en dan deze halen…

Ik twijfel tussen de zwarte en de zwart met gouden, lastig…

3 likes

De stalen band en de kast dragen heerlijk. Wel rammelt de sluiting een beetje. Gek maar ik heb nog nooit een 007 gedragen dus daar kan ik hem niet mee vergelijken.

Voor mensen die nog over de streep geholpen moeten worden: https://www.hodinkee.com/articles/long-term-wear-report-on-the-seiko-turtle-srp-775-black-and-gold

Ja die zwart met gouden is ook apart. Dacht alleen dat Rob de K versies niet meer zou verkopen als de J versies binnen zijn. Zal es vragen…

De 777-K is ook van de site af sinds de 777-J er op staat.

In juni komen volgens Robs Facebook bericht de
773-J (blauw) 775-J (zwart goud) en 779-J (Pepsi bezel) binnen
en zullen de K versies vervallen omdat hij deze niet meer mag verkopen.

Overigens zijn alleen de 773 (blauw) en de 775 (goud zwart) op staal.
De andere 2 zijn op rubber.

1 like

Keuzes keuzes…

De Srpa21 Padi staat sowieso op mijn lijst en vind de zwart gouden srp775 stiekem ook wel wat hebben :relaxed:

1 like

775 voor mij maar ik wacht nog even af. Zou ze eigenlijk in het echt willen zien eerst.

Zou ze ook graag allemaal even in het echt willen zien idd

1 like

Woorden van de Almighty Seiko San:

(Over positionering van de Turtle ten opzichte van Sumo en SKX)

'Turtle zit netjes tussen ze in, ik denk dat de band zelfs iets beter klopt met zijn 22mm.

SKX009 heeft geen stalen band, alleen die rammelende Jubilee, vergelijking zou met een Oyster kunnen.

Afwerking van de kast van de Turtle is gewoon goed, de deksel is mooier dan een SKX009 deksel, de afwerking van de kast is bij een Sumo weer mooier.’

1 like

Oh man, wat duurt dat wachten op die PADI toch lang!:unamused: Weet je wat, ik ga toch maar alvast een 777 scoren!:slight_smile:

@louis Gefeliciteerd!

1 like

Als ik wat meer verkocht heb kan ik wat meer husselen met banden, dan kan je bij alle modellen kiezen tussen rubber of staal, en rubber kan je ook los kopen (heel soepele band, 35 euro… Maar zolang ik nog Tuna banden heb zou ik de Tuna band vragen :slight_smile: want die vergaard minder stof en is soepel genoeg).
Strapcode heeft nu Solid Oysters voor de Turtle, heb ik nog niet gekocht omdat ze teveel op de standaard stalen band lijken. Ze zijn druk bezig met solid Jubilee en Solid Presidentials, als die er zijn haal ik ze natuurlijk hierheen en komen ze als keuzemogelijkheden.
Ben ook bezig met leuke waffle rubber banden, waarbij ik voor de PADI bestellers een cadeau laat maken, in de gewaagde kleurstelling die bij die klok past :).

8 likes

Heeft iemand al geprobeerd of een bezel van een skx op de nieuwe turtle past? Bied perspectief voor een leuke mod😃

1 like

Skx bezel is kleiner, zowel de bezel als de insert van de Turtle zijn een ruime mm groter.

1 like

Turtle band met een beessie…

4 likes

Wat vinden we van de Coke uitvoering?

4 likes

Hoe noemen we die met zwart-blauw? Die vind ik denk ik mooier!

Coke is ook tof, alleen wennen aan de wijzers.

1 like

Ik wilde typen de “coke”, maar toen zag ik de wijzers. Post direct geannuleerd.

Elf.

1 like

Batman

1 like

Is dit dan de Zwarte Piet?

3 likes

ga je mond spoelen, ow nee gelukkig mag je het woord dit jaar nog gebruiken :wink: