Omega Seamaster Professional Ceramic 41mm vs Omega Planet Ocean 42mm 2500

Ja ongelovelijk he, €3750 :astonished:…5 jaar later practisch verdubbeld, dan sla je jezelf denk ik wel voor de kop.

Het zijn beiden prachtige horloges, heb zelf de PO 2500D 45.5mm, maar je geeft aan dat het als enig horloge gedragen gaat worden, dan gaat mijn advies uit naar de PO aangezien die n.m.m. toch wat beter draagt bij formele gelegenheden. Succes!

Ik neem aan dat je de SMP bedoelt ?

Ik ben het helemaal met Tobias eens.
Ik heb ze beide, de PO en de zwarte SMPc.
De SMPc heb ik net als Tobias op origineel Omega rubber.
Heerlijk comfortabel en wat minder glitterig.
De PO 42mm 2500 met is voor mij de enige echte Planet Ocean, HET origineel.
Mocht je voor de PO gaan zorg dan voor een kastnummer vanaf 8525xxxx.
Dus een PO met een 2500d uurwerk.

Mika

1 like

Ik zou je adviseren pas een besluit te nemen zodra er helemaal geen twijfel meer bestaat. Filmpjes bekijken helpt wellicht bij je keuze.

Mijn keuze is vorig jaar op de diver 300m gevallen, draag m vrijwel dagelijks en ik ben er nog helemaal weg van. Succes met je keuze!

3 likes

Nope, zou de Planet Ocean verkiezen boven de Professional.

Oh ok, dan werd ik op het verkeerde been gezet.

Mijn voorkeur gaat namelijk ook uit naar de PO, maar persoonlijk zou ik de SMP meer geschikt vinden voor formele gelegenheden en als alledaagse klok.

1 like

Overigens moet ik ook wel zeggen dat de stalen band van de Planet ook niet bepaald de mooiste is. Aangezien de Planet-kast gepolijsten delen heeft, ziet een volledig geborstelde stalen band eruit alsof hij gepolijste accenten mist. Ik ben ook geen fan van de licht gebolde vorm van de stalen band.

Hoewel ik de Bond-band ook niet erg mooi vind, vind ik hem wel mooier dan een Submariner-stalen band.

6 likes

hele fijne band.

1 like

@aldindubo

ben benieuwd…welke is het nu geworden?
Zelf heb ik ook naar de PO Olympic Winter 2018 gekeken…juist omdat ie netjes en stoer tegelijkertijd is (maar dat is mijn mening…)

1 like

Na de verkoop van mijn Speedy Tuesday stond ik op het punt om de Planet Ocean (nieuwe versie) te kopen, maar ik heb er uiteindelijk toch van af gezien. Ik had het gevoel dat ik mijn interesse in horloges als hobby kwijt was geraakt en heb het geld vervolgens gestoken in nieuwe motorkleding met helm en elektrische gitaren.

1 like

Hij zit echt lekker! en elke keer dat ik er naar kijk komt er weer een beetje dopamine vrij :joy:

3 likes

Dat is bijzondere motorkleding zeg! :joy:

Maar serieus, goede muziekinstrumenten zijn natuurlijk nooit weggegooid geld (goede motorkleding ook niet trouwens, maar gaat minder lang mee).

1 like

Zolang je het daarbij laat mag het :joy::joy:
Mooie klatser wel!

1 like

Fijn klokje.

Aha, snap het. Keuzes, keuzes. Kun je alleen zelf bepalen en motorrijden is ook heel leuk!
(Gitaarspelen geen ervaring mee, maar wel fan van (goede) gitaarmuziek. En wat goed betekent is ook subjectief :wink: )

1 like

Vindt de bezel van de Seamaster erg storend. Deze is bij de PO veel mooier en klopt bij het horloge.

Ik zou bij een oudere PO met 2500 uurwerk, dit even in de gaten houden. Ter info voor de lezers. Jij bent inmiddels geslaagd zie ik :ok_hand::+1:

ook zo nice dat ie niet tapende :slight_smile: topband idd!

1 like