Omega Speedmaster VS Seamaster. Welke?

:joy::joy:

1 like

Bij de AD wel paar keer om de pols geslingerd. Maar doe mij de vorige generatie maar. Stuk tijdlozer en rustiger zonder de golfjes op de dial. Minder grote helium escape valve. Mooie hippocampus op de caseback. Voor mij de perfecte Seamaster.


3 likes

Seamaster no doubt!

Die ‘ouwe’ heb ik ook gehad, ik weet dus wél waar ik het over heb. Geinig. :wink:

Ah joh…

Zélfs ik begin wat achter te lopen…:wink::grimacing:

1 like

Tja, … :beers:

1 like

Ja…

Het begint mij wat licht te duizelen…

( wellicht wat te vlug opgestaan )?🥴

Dat… valt niet helemaal te ontkennen. :joy:

Met vriendelijke groet,
The 90’s!

7 likes

Wat een heerlijk fotogeniek ding zeg!

Vond hem irl (op staal) echt veel te lomp/groot.met name de band.

1 like

2 likes

Deze ooit eens zomaar genomen.

Nu zie ik hem pas liggen… van die vervelende Pierce Brosnan…

Nu zit ik niet zo goed in mijn Omegakennis.

Maar dat ding wat Craig omhad vind ik dan nog wél een soortemet van stoer.

Al zou ik ook die niet boven een Speedmaster verkiezen.

Het is dát verschil ook wat voor mij die blauwe maar een ‘dingetje’ maakt(e)

2 likes

Ik lees half door de reacties heen iets wat ik mij af vraag; zijn er serieus mensen die het ‘gaaf’ vinden dat een horloge in een B-film (James Bond dus?) zichtbaar is geweest? Who gives a f*ck…

1 like

Ik vind de Globemaster mooier dan deze twee modellen.

Voor mij de Seamaster, maar dan het vorige model zonder de golfjes. Ik draag hem tegenwoordig eigenlijk weinig naast mijn Globemaster en GO panomatic lunar, maar nu ik hem na een tijd weer eens een weekje om de pols heb, realiseer ik me weer hoe mooi ik hem vind. Heel anders dan mijn Speedmaster (FOIS) die al weer een tijdje de deur uit is.

beiden prachtige horloges. Voor mij viel de keuze op de SMP vanwege het sportiever en meer toolwatch karakter.

4 likes

Er zijn weinig foto’s die de Seamaster echt recht doen.

Ik heb 4 weken op mijn Seamaster moeten wachten.
In tussen tijd veel Seamaster plaatjes en filmpjes gekeken. Hoe meer ik er keek hoe meer ik ging twijfelen. (Had m uiteraard wel om de pols gehad voor ik bestelde) Maar dat vergeet je stiekem snel.

Tot ik hem na de 4 welen om de pols had (Had online besteld en betaald) Dus kon makkelijk annuleren. Maar ik was verkocht. Geen seconden spijt gehad.

Op de foto”s oogt hij groot / lomp en lijken de waves (te druk) te overheersen. Maar dit is verre van waar.

3 likes

Ja hoor, die zijn er. Serieus.

Ik had de Speedmaster Pro natuurlijk ook alleen maar vanwege het maanverhaal, oh enne de Clooney koffie natuurlijk… nu voel ik me helemaal 007! Lekker man. Vanwaar jouw vraag? :rofl: :joy:

Eens. Het is ook echt een rotding om op de foto te zetten, heb ik al gemerkt.

Eens. Als gezegd, ik heb hem vanmiddag naast de Speedmaster Pro gehad en ze zijn qua afmeting aan elkaar gewaagd waarbij de Speedy zelfs iets dikker was. Maar overigens wel een stuk lichter draagt. De ‘waves’ was ik ook bang voor, maar vind ze hélemaal niet tegenvallen. Leuk zelfs, veel mooier dan ik had verwacht.

Heb je ook de blauwe @anon23799972HF of een andere uitvoering? Ik twijfelde tussen de blauwe of de zwarte. De blauwe oogt wat mij frisser, daarom heb ik die gekozen. Het is ook weer eens wat anders. Heb al zo veel zwarte wijzerplaten gehad.

3 likes

Ik ben voor zwart gegaan. Ik heb al 2 blauwe duikers.

1 like

Nou nee.

Dat proef je wellicht uit mijn bijdragen.?

Dat heeft er op zich niets mee te maken. En ook weer wel natuurlijk…

Zou die Speedmaster je zo opgevallen zijn , als het geen ‘maan-horloge’ is/was geweest?

Ik was altijd vrij ‘Schumacher-minded’ , maar die Speedmaster uitvoeringen deden mij vrij weinig… Zag er vrij recent nog één ergens in een etalage staan…

Een zwart/grijze ‘Bond-nato’ zo goed verkocht?

Maar eerlijk? Ik vind Craig veruit de beste Bond.
Maar ook die Seamaster vind ik niet heel bijzonder…

Maar ze dwepen er aardig mee.:slight_smile:

De tachymeter functie gebruik ik an sich nooit. Maar dat je seconden kan timen is wel verdraaid handig op het laboratorium. Veel zaten in hun hoofd te tellen of pakte een mobiel erbij en ik kon het op mijn horloge doen. Super handig.

1 like