Schijnen ook een hele rits patenten op hun naam te hebben m.b.t. de MST uurwerken. Denk ook wel dat dit historisch gezien een ondergewaardeerd merk is.
Groet,
Tecco
Schijnen ook een hele rits patenten op hun naam te hebben m.b.t. de MST uurwerken. Denk ook wel dat dit historisch gezien een ondergewaardeerd merk is.
Groet,
Tecco
Dit merk kwam sowieso in me op als ondergewaardeerd.
En deze versie van de Airman heeft alles wat een klassieke vintage inspired reissue moet hebben.
Alleen het prijskaartje vind ik bonkers.
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpt1/v/t1.0-9/12122712_1668316650090292_1277563019412516278_n.jpg?oh=669ae10f32704e21f35dc60fdfa179a3&oe=574C2854&gda=1465756372_2871656455fdbaf27832aff6c77f7f86
Groeten,
Noel.
Zie niet in waarom deze geen 800 mag kosten, en een Squale veel meer.
Beide zijn oude merken, met een nieuw leven.
Ik vind Squale óvergewaardeerd.
Ik heb ervaring met een Aeromatic chrono, model ala Corum Bubble…
Ooit eens tegelijk met een Tauchmeister online gekocht toen ik bezopen was.
Batterijtje is leeg maar als ik hem kan vinden mag hij gratis op de post jouw kant op.
En dan gooi ik de Tauchmeister met Miyota automaatje erin voor een tientje en verzendkosten.
Groeten,
Noel.
Wat is dit?
Kan de naam op de plaat net niet lezen.
Groeten,
Noel.
deze
jullie als Nederlanders mogen er gerust wat trotser op zijn
(al is het idd jammer van die Miyota)
Ik kan nooit echt trots worden van een Miyota, en als zuinige Nederlander voel ik eerder schaamte dan trots door het dan ook nog eens voor 849,00 euries aan te bieden.
Groeten,
Noel.
Hear hear
Als de Squale overgewaardeerd is, wat moet deze dan wel niet zijn als niet-Swiss Made, geen eigen ontwerp en niet-bestaande historie?
Mmm… als je het zo zegt…
Is Squale Swiss Made?
Is die historie van Ezra dan uit de duim gezogen? Zou wel een blamage zijn…
Ben lid van een Facebook clubje waar Squale helemaal de bom is.
Ga ik zeker in mee, maar dan heb ik het wel over de originele eigen ontwerpen 50 Atmos = 1521 en de 101 Atmos = 2002.
Ze hebben door de hoge vraag naar klokjes wat Q&C issues gehad met de 1521 en dat verdiende geen schoonheidsprijs ongelijke facetranden en ongelijke kasten stofjes op de dial, enz.
Ik wil nog steeds eens een 1521 proberen maar gaf ze eigenlijk onterecht geen kans meer door deze issues.
Ik kan me nog een Patek Aquanaut herinneren die een paar keer terug moest omdat hij in eerste instantie vocht achter het glas had enz.
Dus zo zie je maar, overal kan “wat” gebeuren qua Q&C.
Wat betreft de homage afdeling van Squale (1545=20 Atmos) die voor de Amerikaanse markt gemaakt zijn kan ik weinig zeggen, want die heb ik nog nooit gezien.
Volgens mij zitten die prima in elkaar, wat ik zo uit de foto’s op kan maken.
Groeten,
Noel.
Soms gaat de historie en de techniek waardoor ze gewaardeerd werden met het bedrijf ten onder.
En het gebeurd erg vaak dat ze daar weer op leunen als het merk nieuw leven ingeblazen wordt, terwijl er eigenlijk niets van over is.
Voorbeeld daarvan vind ik Jenny die onder de Chinezen die Doxa nu bezitten nieuw leven is ingeblazen.
Er wordt geen enkele techniek gebruikt die Jenny vroeger gebruikte voor de kast toegepast, maar je mag wel ergens tussen de 1000 en de 1200 dollar aftikken.
Niks mis met het horloge maar het heeft weinig meer met het oorspronkelijke Jenny te maken mijns inziens.
Groeten,
Noel.
Ezra is van origine een Duits merk wat door een Nederlandse ondernemer weer leven is ingeblazen, ze hebben wat historie en materialen beterft niets met elkaar te maken. Een beetje wat er gebeurt is met Fromanteel…Dutch Made maar niet heus.
Klopt, de 20 Atmos van Squale (de Rolex kloon) is denk ik 1 van de beste hommages wat kwaliteit betreft.
Hè Noël, ik ben bang dat je voor $ 1000,-/1200,- geen Doxa koopt. Tenzij je de Doxa’s bedoelt die voor de Aziatische markt gefabriceerd worden.
Dit verhaal ken ik. Maar met Squale is toch ongeveer hetzelfde gebeurd, of ben ik zo mis?
En als assemblage in NL gebeurd = Dutch made, toch?
Laat ons niet vergeten dat Squale bovenal een leverancier is, en altijd geweest is, van superknappe duikhorloge ontwerpen. Ik vind het Squale bijzonder onrecht aandoen door het “de leverancier van een rolex kloon” te noemen. Als dat al een ding zou zijn, dan kon je er 90% van de merken plaatsen.
Ik snap de verwarring, maar als ik aan Doxa denk (de originele dan), dan hebben we het over deze horloges: http://www.doxawatches.com/