Ondergewaardeerde horloges

Waardeloze kwaliteit ziet er niet uit dumpen die handel, kijk nu zelf.

Als je nog een memovoxje of een futurematic kwijt wilt, stuur maar een PB.
Misschien help ik je ervan af.

3 likes

Die mido is echt gaaf

Deze komt wat mij betreft ook in aanmerking

4 likes

Dat is inderdaad een hele knappe duiker!

Junghans past ook wel in dit rijtje

Bijv. De Meister Agenda, met datum, dag, weeknummer en gangreserveaanduiding

8 likes

Nieuw zou dat toch veel meer zijn?

Zelfs FC heeft er 1 die duurder Is. Hoewel, das n manufactuur…

Zo, die is mooi.

En dan wat te denken van Eterna ?:smile:

Hier de Vaughan Big Date

Toch een geweldenaar? :slight_smile:

8 likes

Eric,

Dit heeft volgens niet met waardering te maken. Ze hebben geen verkooppunten in NL… :wink:

En Frederique Constant … ?

http://gallery.professionalwatches.com/assets_c/2014/05/Frédérique-Constant-Slim-Line-Moonphase-Manufacture-wristshot-thumb-660xauto-22652.jpg

2 likes

Heb ook de indruk dat er te weinig onderscheid gemaakt wordt tussen “ondergewaardeerd” en “minder bekend”

De duurdere seiko’s (springdrive enz. ) worden ondergewaardeerd want “het is maar een Seiko”

Een Jean Richard zal bij de kenners zeker gewaardeerd worden, echter is niet bekend bij het grote publiek.

Mijn mening/idee.

Groet
Herman

3 likes

Psies!

De JR is, naar mijn mening, ondergewaardeerd omdat ie nooit genoemd wordt, dit is zo’n merk wat mooie klokken maakt maar totaal niet bekend is. Misschien wel bekend maar niemand heeft er eentje :slight_smile:

De duurdere Seiko’s worden zeker gewaardeerd, zijn volgens mij absoluut niet ondergewaardeerd.

Weinig horen en zien betekent nog niet gelijk ondergewaardeerd. Ik denk dat veel forummers het merk Alpine wel waarderen.

Ik denk in het algemeen horloges uit de jaren 80/90.
Er werden in die tijd mooie ingetogen horloges gemaakt, een beetje back to basics na de uitbundige jaren 70 met veel pompeuze ontwerpen.

Ik heb zelf 2 chrono’s uit die tijd, en die behoren zeker tot m’n favorieten:

2 likes

Als er geen verkooppunten zijn is het toch niet zo raar dat ze niet bekend zijn?

Nee, dat is volledig waar. Maar ondergewaardeerd is volgens mij niet hetzelfde als onbekend.

Dat klopt. @anon33714818EV schreef het al eerder en daar ben ik het helemaal mee eens:

Heb ook de indruk dat er te weinig onderscheid gemaakt wordt tussen “ondergewaardeerd” en “minder bekend”

Ik denk dat er geen 10 mensen hier op het forum zo’n JR om de pols hebben gehad. Dan kun je weinig over de kwaliteit zeggen.

Helemaal waar. De reviews van de JR zijn toch echt goed, hij ziet er (vind ik) echt mooi en onderscheidend uit maar weinig over bekend.

1 like