Onderzoek over horloges, Uw mening telt!

Beste horlogeliefhebbers,

Ik ben een student Marketing aan de Odisee hogeschool te Aalst(België) en loop momenteel stage bij OMEGA BeNeLux. In het kader van mijn eindwerk voer ik een onderzoek omtrent luxe-horloges. Dit onderzoek staat los van het feit dat ik stage loop bij OMEGA. Voor dit onderzoek zou ik graag interviews/enquêtes afnemen van twee soorten personen:
-Consumenten die reeds een luxe-horloge hebben aangekocht.
-Potentiële consumenten die een aankoop van een luxe-horloge overwegen.

Luxe-horloges in dit onderzoek worden afgebakend met een prijszetting tussen 3000-10.000 euro.

Het onderzoek draait om volgende onderzoeksvraag:
Hoe kan inzicht in de customer journey van luxe-horloges het marketingbeleid van een horlogeproducent verbeteren?

Dit gebeurt aan de hand van een interview/enquête waarbij u een aantal vragen worden gesteld. Deze enquête telt 15 vragen en zal ongeveer 15-20 minuten van uw tijd in beslag nemen. Het is de bedoeling om bevindingen, emoties en verbeterpunten bloot te leggen. In functie van het onderzoek zou ik u willen vragen om op elke vraag zo uitgebreid mogelijk te antwoorden. Enkel op deze manier kan het onderzoek een goed resultaat opleveren. Uw privacy wordt natuurlijk ten alle tijde gewaarborgd, deelname is geheel vrijwillig en de informatie die u geeft is vertrouwelijk en zal ook zo behandeld worden.

Klik op onderstaande link om deel te nemen aan de enquête:

Consumenten die reeds een luxe-horloge hebben aangekocht:

Potentiële consumenten die een aankoop van een luxe-horloge overwegen:

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groeten

1 like

Ik heb je enquête ingevuld :slight_smile:
Post je hier je bevindingen ook, zou leuk zijn

2 likes

Ook ingevuld, succes.

1 like

Dat zal ik doen! Begin juni mogen jullie de bevindingen verwachten!

Mvg

Joni

1 like

Hier ook ingevuld en groetjes vanuit Ninove :sunglasses:

1 like

Ingevuld! ben benieuwd.

1 like

Wat een rare enquête met al die open vragen. Kan me niet voorstellen dat dit methodologisch klopt.

3 likes

Ingevuld! Succes met je onderzoek!

1 like

super handig verwerken ook in SPSS

1 like

Het is eigenlijk een interviewstructuur. Dus een kwalitatieve methode om gegevens te verzamelen, met de bedoeling om emoties en bedenkingen bloot te leggen. Het is absoluut niet de bedoeling om dit te verwerken in SPSS omdat dit geen kwantitatieve enquête is. Daarom ligt de nadruk ook op het feit dat de vragen zo uitgebreid mogelijk worden ingevuld!

Met vriendelijke groeten

2 likes

Voor kwalitatief onderzoek gebruik je geen SPSS maar Atlas natuurlijk :wink:

1 like

Ingevuld! Benieuwd naar het resutaat. Onder alle inzendingen werd een Omega Seamaster verloot? :wink:

1 like

Dank u! Ik denk niet dat een horloge verloten haalbaar is :grin:

1 like

Ja dat snap ik, maar zonder doorvraagmogelijkheden . Antwoorden zullen niet vergelijkbaar zijn. Anyway, succes.

1 like

Ingevuld! Succes verder

1 like

Ik begrijp wat u wil zeggen. Ik neem ook ‘in real life’-interviews af, hier zijn er wel doorvraagmogelijkheden. Daar kan ik inspelen op antwoorden etc. Maar ik wil via deze weg meer antwoorden en belevingen te weten komen. Ik denk dat de combinatie een representatief beeld geeft.

Dank u!

Met vriendelijke groeten

2 likes

Ik heb hem ingevuld! Succes!

1 like

Het doel van kwalitatief onderzoek (zeker als het exploratief van aard is) is doorgaans niet om antwoorden onderling te vergelijken en/of te generaliseren naar een populatie, maar om verschillende perspectieven bloot te leggen. Die zijn vaak an sich al interessant, maar des te meer als de inzichten gebruikt worden voor het ontwikkelen van hypothesen (die je vervolgens m.b.v. een andere, kwantitatieve of kwalitatieve, methode zou kunnen testen).

2 likes

Gedaan, veel succes!

1 like

Ik begrijp vrij goed hoe wetenschappelijk onderzoek werkt, maar op basis van de OP maakte ik op dat de onderzoeksvraag wordt beantwoord aan de hand van:
i_t gebeurt aan de hand van een interview/enquête waarbij u een aantal vragen worden gesteld. Deze enquête telt 15 vragen en zal ongeveer 15-20 minuten van uw tijd in beslag nemen. Het is de bedoeling om bevindingen, emoties en verbeterpunten bloot te leggen. In functie van het onderzoek zou ik u willen vragen om op elke vraag zo uitgebreid mogelijk te antwoorden. Enkel op deze manier kan het onderzoek een goed resultaat opleveren._

Daar maak ik niet uit op dat deze vragen exploratief van aard en gebruikt worden om hypothesen te formuleren (en aanvullend te toetsen). Anyway, het viel me op en wens TS succes met z’n onderzoek.