Op welke band staat jullie Seagull 1963

Wat is dat toch? Doe eens niet. Bruin, zeg ik je. Het liefst een tikje distressed. :slight_smile:

Blauw kan prima gezien de wijzers. Deze heb ik ook nog

UX342

1 like

Ja

Nee hoor, gewoon 18mm bandjes passen er prima tussen. geen 20mm bandjes ertussen frotten zoals ik in dit topic ook zag. Dat is geen pan!

Maar ik had een 21mm lugmaat en de juwelier heeft daar een 22mm bandje op gezet. Die tikken dan even met een hamertje het deel wat tussen de lugs komt ietsje samen en past het prima. Die halve of hele mm zie je niet zo maar niet meer want dat ga je duidelijk zien.

Dus je kunt gewoon 18mm bandjes kopen en je kunt bij alie even heel goedkoop zo een leren zulu proberen. Dan kun je zien of het past en staat en kun je altijd nog een duurdere/nettere kopen.

Maar zo een leren zulu lijkt me wel cool staan op dit horloge. En idd met die lug gaps het netste. Ik hou ook niet van die grote ruimte.

Ooit eens gezien hier op HF iemand die de Seagull droeg op een blauwe of blauwgrijze(?) Eulit, heel erg mooie combi was dat :ok_hand:t2:. Wie o wie was dit :thinking:

1 like

Misschien dat Ko een band kan maken met de ‘sleuven’ voor de lugs minder aan het einde vd band asjebegrijpwaddikbedoel
Dus meer band tussen de springbar (lugholes) en de kast

Paging @Dao

4 likes

Ja top! Die bedoel ik. Thx @Bizzarrini :+1:t2:

1 like

Als je hem draagt zie je er niks van, als het horloge op tafel ligt en je ziet er zo op is het inderdaad geen zicht.

Blijft een geweldig mooi horloge !
Lekkerrrr dit topic !

Ik ben over deze combi erg tevreden.

2 likes

Op een Hirsch Lord met geïntegreerde vouwsluiting. Al weer geflipperd :joy:

Ja, maar ik wil iets anders.

:scream:

Wat heb jij tegen blauw? Ik heb eens rondgeneusd op het forum en best veel mensen hebben hem op blauw gezet. Staat meestal prima. Immers:

Dat is een tip waar ik wat aan heb.

Mja. Ik ben ook niet zo van de Zulu straps. Lijkt veel op Nato.

Dat is interessant. Ik heb de foto’s bekeken en @Dao had er zelfs meer, in verschillende kleuren. Die houd ik in gedachten.

Ik begrijp precies wat je bedoelt. Een band die aan de kant van de kast verdikt zeg maar. Goeie.

Snap ik. Maar lost lug gap nog niet op.

Ook nog lug gap. Maar jij hebt iig geen bezwaar tegen een krokoband erop zie ik.

4 likes

Al loop je met 25 km per uur voorbij dan nog zie ik dat :grimacing:

2 likes

De tijd dat ik 25 per uur kan lopen is helaas voorbij :rofl:
En toch

1 like

Het is een pilot watch.
Dus, een pilot strap :+1:

Pilot strap

3 likes

op deze
200802CCa-2459 by levensnevel, on Flickr

2 likes

3 likes

Een heel lang verhaal maar ik kan er amper een touw aan vastknopen eerlijk gezegd.

Je hebt een horloge van 42mm met een aanzet van 22mm? En een polsmaat van 21cm?
Waarom zoek je dan een band van 21mm?? :thinking:

Als de band dicht op de kast zit kun je soms beter een dunne band gebruiken en/of gebogen bandpinnen.

Sorry haal mm en cm door elkaar.
Aardig dat je hebt gereageerd in ieder geval, en ja ik schrok achteraf ook van de lengte vh verhaal.
Maar goed een Rios1931 New Orleans lijkt een vd weinige met een maat die voldoet nl 21.6cm uit mijn hoofd.
Had voor een ander horloge een 20mm band gekocht van 19.6cm en als leek zag ik toen dat je niet kan stellen 19.6cm plus kast is voldoende lengte…
Dat is het ongeveer en wilde weten.of er meer is dan de Rios Louisiana en New Orleans.

Vrgr Ronald (hoop je niet wakker te maken)

Bandje gemaakt van kerosineslangenmateriaal (mooi scrabblewoord :))