Overexposed

Tell me why? :wink:

1 like

Allereerst dat geheul met met die Rolex Datejusts:
giphy

Verder natúúrlijk Megir:
e346c98888dcfd396f47bd9d5fbf6adc1f149dd3_1_375x500

…en verder alle overige Rolex modellen!

:sunglasses:

2 likes

Geen problemen met enige exposure hier, zelfs niet met allerlei ouwe troep, SKX’en, Rolexen of Speedmasters. Laat maar voorbijkomen, het helpt me allemaal om mijn eigen keuzes te maken, en het enthousiasme van anderen te waarderen. :innocent:

21 likes

Het is wel duidelijk dat er een paar grote favorieten hier rondzwerven als Speedmasters, div. Rolexen en de SKX-en maar dat is niet erg. Het is ook een beetje trendgevoelig. Een jaar geleden was het speedy-op en af, dat zakte wat in, daarna was het even GS en nu wat meer Rolex nu een zekere Han er ook eentje heeft.

Persoonlijk vind ik de Speedmaster wel fraai maar ik zou hem pas overwegen als die tachymeterring wordt vervangen door iets functionelers als een gewone klikring. De tachymeter-functie heb ik nooit begrepen, wie gebruikt dat nou?

Oeps verkeerde topic. Excuses.

1 like

Inderdaad. Is gewoon visuele vulling. Ik ken echt niemand die dat ooit heeft gebruikt!

Gek genoeg kom je die in onderstaand topic niet tegen:

1 like

Ik vond de Rolex pepsi GMT’s altijd enorm gaaf. Maar met die hype van de laatste tijd ben ik een beetje Pepsi GMT moe geworden. Je ziet ze overal en dan nog maar te zwijgen over de prijzen waar aan die dingen weg gaan.

1 like

Heb inderdaad het gevoel dat als je geen Seiko, Omega of Rolex hebt je hier een beetje verloren loopt op HF… :wink:

Nee hoor voel me nog steeds welkom, maar de topic titels zouden verplicht moeten worden met de merknaam te vermelden, zo kan je sneller naar de volgende scrollen zonder eerst het topic te openen om dan tot de vaststelling te komen dat het weer een SKX topic wordt. :joy:

1 like

Vroeger werden horloges voor bepaalde professionals gemaakt. Rolex GMT Master voor piloten. Rolex Submariner en andere duikers voor duikers. Rolex Daytona (en initieel ook de Speedmaster, it was never designed to go into space, maar dat is een ander zeer interessant verhaal) voor racing drivers. Er zit een stukje historie achter die tachymeter. Gebruikt de gemiddelde horloge drager die…nee. Gaat de gemiddelde horlogedrager dan dieptes dan 300 meter…nee. Zijn het onzinnige functies…nee want ze hebben historisch gezien en functie en een doel gehad en hebben de horloge wereld die we vandaag ter dag hebben gevormd en gevestigd en gemaakt tot wat het nu is.

3 likes

Erg gaaf die vintage Breitling’s! Nog tips waar je een zoektocht zou starten als je er 1 wilt kopen?

Ditzelfde is precies waar voor een Rolex Submariner :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

De speedy pro is een een horloge wat net als een paar anderen een cult status bereikt heeft.
Van alle iconen die ik me zo kan bedenken is deze veruit financieel het best bereikbaar. Dat zal de reden zijn dat je ze zoveel ziet.
Het ontwerp spreekt me totaal niet aan overigens. Er is geen enkel stukje van dat horloge wat ik fraai vind. Daarnaast is het ook qua waterdichtheid heel onpraktisch.

Natuurlijk zijn er ook velen die bijvoorbeeld een stalen sub hebben. Die vind ik net zo saai, maar het ontwerp daarvan spreekt me wel aan. Daarnaast natuurlijk ook praktisch door de waterdichtheid en keramische lunette. Ik heb de stalen versie overigens nooit in bezit gehad. Ik heb wel een tijdje een oude stalen gmt gehad.

Eens elk model heeft nu wel een PADI versie. Er is voor mij maar een echte PADI en dat was de eerste de Turtle :grin::+1:

Inderdaad. Ik ook

Ik kan geen gouden Rolex meer zien

Haha Pietje Bell :joy:

Ik zit zo eens te smakken en ik proef iets vreemds.

Is het afgunst? :upside_down_face:

De één wordt geboren om te volgen, de ander wordt geboren om een trend neer te zetten. #stijltje.

Ik vind dat ik mijn DJ te weinig post, dus bij deze.

Groetjes en een fijn weekend :v:

3 likes

Bereid je dan maar voor op een wereld van leugen en bedrog…ze zijn moeilijk in écht originele staat te vinden.

Nee; ik vind een horloge leuk of niet. Als ik het leuk is dan is het alleen maar fijn om het vaker te zien. Het vaker zien maakt niet dat het horloge minder leuk gaat zijn, anders zou ik ook elk horloge dat ik regelmatig draag zat moeten worden.

1 like

Hahahaha wat kun je toch heerlijk reageren op een provocatie!

Ik kan inderdaad geen Rolex betalen; meer daarover in mijn autobiografie ”Leren leven in armoede”

Ik heb verder geen patserig Rolex kroontje (de enige reden om een Rolex aan te schaffen: status!!!) nodig… :innocent:

Buiten dat is een Omega 100x cooler. :sunglasses:

Ik vind dat ik mijn Speedy teweinig post; bij deze.

:heart_eyes:

P.s ok die 2-tone shizzle is behoorlijk cool!
Nu nog die Nissan inruilen voor een zwarte Ferrari Daytona convertible!!! :sunglasses:
image

Nee. Er zijn veel verschillende uitvoeringen van de sub, voor zover ik begrijp. Ranke kast, slab-sided kast, verschillende typen kristal, verschillende dials. Hier een overzicht van Fratello:

https://www.fratellowatches.com/rolex-submariner-history/

Een SKX007, 009 of 013 is al sinds 1996 exact hetzelfde. Bij mijn weten zijn er zelfs geen PADI versies.