Parnis horloges

Iemand op het forum met ervaring met Parnis horloges? Kom ze vaak tegen met Seagull movements erin en ik vroeg me hoe de kwaliteit is?

Gebruik ff de zoek functie dan kom je nog meer tegen

1 like

Ik ben er erg tevreden over, zoals hierboven, lees mijn eigen ervaring maar na :wink:

2 likes

Hey Alex,

Deze had ik inderdaad gezien maar vroeg me af of er nog meer mensen zijn met ervaringen, kon niet zo snel meer vinden.

Prima klokjes voor het geld. Ik heb er ook een paar en ze bevallen prima.

1 like

Ik heb er ooit eens drie in één keer gekocht. Vallen wel meer.

1 like

Heb er verschillen gehad, hele tijd geleden.
Soms een pechgevalletje er tussen maar over het algemeen goed.

Ik heb een Parnis ‘Portugieser’. Niks mis mee, anders dan dat er een Seagull kaliber in zit dat (terecht) berucht is om z’n lawaaierige rotor. Hij klinkt als een samba-bal :smile:

haha, ik zocht net op mijn Parnis ‘posts’ en kwam een topic tegen over een lawaaierige rotor :sunglasses:

uit de oude doos:

1 like

Fantastisch leuk om te lezen!:slight_smile::ok_hand:

Leuk Parnis, echt leuke horloge’s met veel hommage modellen.
Ik heb er 2 nu, een portugieser met automaat en een pilot quarz model, binnenkort een 3e, een Panerai hommage. Ik koop ze rechtstreeks in China nu, stukken voordeliger!

Hierbij een foto van mijn Parnis. Heb toen ik hem ontving nog wel even gebaald, de ‘12’ is namelijk niet volledig. Al met al wel zeer tevreden over het horloge zelf, draag hem vrij wel dagelijks. Op het moment wel wat zoek naar wat anders.

Heb dezelfde gehad, jaren geleden. Leuk ding om te zien, maar na een tijdje haalde ik 'm van de winder af en was compleet vastgelopen en de wijzers waren verbogen, bijna geknakt. Geen idee hoe het kan, maar ik hoef die meuk niet meer.

1 like

Ik verbaas me er trouwens wel over dat hij nog steeds loopt. Ondertussen heb ik hem 1,5 jaar in bezit.

Nu aan het orienteren op een Nomos (Club, Orion, of iets in die trant).