NA: Parnis Panerai hommage

Hallo mede horloge fanatiekelingen,

Een tijdje terug heb ik een Panerai hommage aangeschaft uit china. Dit omdat ik verliefd ben op Panerai horloges maar er bij lange na het budget niet voor heb. Dus dan maar een goedkope steriele hommage om eens te kijken of het kalverliefde of misschien wel de ware is. Hier is alvast een plaatje.

Ik draag het horloge nu zo’n 70% van de dagen en ik ben er vooralsnog erg tevreden over, de afwerking is erg goed, de crownguard voelt degelijk en klikt lekker op zijn plek en de gerapporteerde 48 uur power reserve van het handopwindbaar uurwerk is ook geen grap. Het is ondanks zijn ietwat gebruikers onvriendelijke band bevestiging (er zit een soort schroefje in, ik weet niet of dit bij echte panerai’s ook zo is of dat dit voor de fabrikant de makkelijkste optie was) een heerlijke banden swapper en aangezien ik er 4 banden bij gekregen heb doe ik dat ook regelmatig.

De bijgeleverde banden zijn ook van een dusdanige kwaliteit dat je je afvraagt hoe ze het hebben kunnen maken voor die 120 euro die ik voor het horloge heb betaald.

Natuurlijk zijn er ook nadelen, en die zal ik ook even noemen om de mensen die eventueel een soortgelijk horloge aan te schaffen te informeren.

  • De lume is ronduit slecht, wat ik erg jammer vind
  • De bodem van het horloge heeft wat scherpe randjes, daar heb je met dragen geen last van maar als je de doorzichtige achterkant aan het bewonderen bent en er met je vinger langs gaat voel je het erg goed.

Tot zo ver dus mijn ervaring met dit horloge, ik ben er ontzettend tevreden over. Dan nu de voor de geïnteresseerde lezer het verhaal over de 2e panerai hommage die ik had besteld, van ene meneer Getat uit china. Deze had ik in juni besteld en nadat ik meerdere malen had geëmaild, een niet werkende track and trace code had gekregen en een refund request had ingediend bij PayPal kreeg ik van de verkoper zo’n 2 weken geleden te horen dat er iets mis was gegaan en dat ik de claim maar moest doorvoeren naar PayPal zelf. Gelukkig had ik hier al eerder een slecht gevoel over en heb ik toen dit horloge van een andere website besteld, heb ik er de afgelopen 2 maanden toch van kunnen genieten :wink:

Bedankt voor het meelezen,

Sjoerd

12 likes

Ardino? :slight_smile:

Ja, paar dagen geleden binnengekomen, 5 arduino nano’s, 1 arduino uno en wat leuke sensortjes en dergelijke :slight_smile:

Mijn zoon doet HBO software engineering/robotica vandaar dat ik het herken ik weet er zelf niets van. :slight_smile:

1 like

Aha wat interessant, die zal er dan wel meer van weten dan ik hoor, voor mij is het puur hobbyen

Getat had inderdaad een goede naam, maar heb hem zelf ook twee kansen gegeven, met 2x PayPal claims tot gevolg.

Mijden dus! Wel mooi horloge. Waar heb je hem nu vandaan? De PAM hommages zijn tegenwoordig een stuk lastiger te vinden merk ik…

Mijn beste,

Een leuke verschijning!!
Veel draagplezier!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

1 like

Als ik dit zo lees waarom dan een echte kopen voor 4000,- euro meer?

Ja precies… alleen maar goeds te vinden over die man, ik maak dadelijk nog even een ervaring met topic aan denk ik…

Deze heb ik (met dank aan @Jeffreyh1984) van:
http://www.militarytimewatch.com/new/

Ja ik ga er van uit dat de echte Panerai toch nog wat beter is hoor :wink: maar ik kan helaas niet uit ervaring spreken.

Verder is de vraag of dit horlige op de lange termijn zijn kwaliteit behoudt. Maar voor nu is dit zeker geen verkeerd alternatief hoor

Aparte stelling op een forum als dit als iemand zich afvraagt waarom een echte kopen?

Dit lijkt in de verste verte niet op een Pam, het klopt wel dat je band geschroeft is.

Kan je het scherpe niet wegschuren ?

Deze kopen voor 120 piek, relume laten uitvoeren, kast wat laten bijschaven en dan heb je voor €250 een echte PAM. :wink:

2 likes

Dromers topic aan het worden…

Alleen het bandje is een beetje aangevreten door de muizen of zo,
voor de rest best een mooi horloge voor die prijs.

Ik denk dat de opmerking waarom dan een echte kopen ook wel een beetje komisch was bedoeld hoor :wink:

En idd een pam blijft veeeel mooier, mag ook wel voor de meerprijs. En wegschuren kan ik eventueel wel proberen maar het stoort eerlijk gezegd niet dus dan laat ik dat liever achterwege

1 like

Toevallig een adresje voor relume? :stuck_out_tongue:

Ja dat heb ik zelf gedaan, mooi bandje maar was me net iets te groot dus heb een gaatje bij gemaakt

Genoeg…

Volgende keer toch even langs de schoenmaker :slight_smile:

Haha als het een duurder bandje was geweest had ik dat zeker gedaan, maar voor nu kan ik er mee leven haha