NA: Parnis Panerai hommage

Ik had al min of meer het idee opgegeven ooit zo’n horloge te dragen want toch echt wat te groot naar m’n smaak.

En dan zie ik dat er op militarytimewatch.com ook een 40mm versie te koop is, en dat is een maat die voor mij nog net gaat. Helaas niet met de “sandwich” wijzerplaat, maar dat is dan niet anders.

Vraagje: hoe verwissel je bandjes bij dit horloge? Op de foto’s lijkt het erop also je een schroefje of boutje (met een heel klein torxmaatje?) moet loshalen, klopt dat?

ja dat is inderdaad jammer aan het 40mm model, ik heb zelf relatief dunne polsen maar het is net te doen qua formaat vind ik zelf.

het bandje verwisselen doe je inderdaad met een schroefje, maar het is geen torx maar gewoon een normale schroevendraaier.

Naar keuze:

  1. Kinderarbeid
  2. Verbod op vakbond
  3. Lonen die arbeiders in de armoede houden
  4. etc etc etc.
3 likes

ja daar heb je zeker een punt, maar ik zou niet weten hoe ik er anders aan moet komen, en het komt er bij horloges vaak op neer dat je nogal betaald voor een “eerlijk” horloge

:sweat_smile:

120 euro is hier misschien weinig maar in China best veel geld.

1 like

Uiteraard is de kwaliteit ook niet hetzelfde en de productieaantallen zullen misschien hoger zijn. Dan wordt de prijs ook lager. Verder wordt er gewoon iets gekopieerd, dus ontwikkelingskosten zijn er ook niet.

Ik heb een goede ervaring met hem! Duurde wel even maar netjes geleverd

Tip. Bestel een bandje bij anchor straps.