Poll: Wat is de gemiddelde diameter van je horlogecollectie?

33 + 34 + 36 + 36 + 36 + 41.5 + 42

/

7

= 36.9 mm

Top! Dat wist ik dan weer niet.
Heeft dit topic ook nog nut :+1: :grin:

1 like

OMGā€¦ :joy::joy::joy::joy::joy::joy:

gemidDiam
Voor een ieder die daar helemaal wild van wordt, gemiddelde, mediaan en modus (van gerapporteerde gemiddeldes).

(disclaimer: dit zegt iets over gemiddeldes van horlogeverzamelingen en hoeft niet overeen te komen met de gemiddelde diameter van alle horloges uit die verzamelingen bij elkaar. De ene verzameling is de andere niet zullen we maar zeggen. 1 gek met te veel geld en een onverklaarbare liefde voor draagbare stationsklokken zou die uitkomst nogal doen verschillen van elkaar.)

2 likes

Dan zit je na een dag verdraaide goed @anon50762135EV.
Mooie is dat ik er maar 2mm naast zitā€¦ ook zeer acceptabel :laughing:

2 likes

Inmiddels dus meer dan 50 % 40mm of meer.
Gelukkig :smirk:.

1 like

Leuke poll voor nu maar nog leuker als je het elk jaar pollt. Diameter zal wel naar beneden gaan de komende jaren. :wink:

Volgend jaar een reminder @anon50762135EV? Dan kan je straks de trend voorspellen. Leuk voor de klankbordgroep van W2D. :zipper_mouth_face:

2 likes

Dit komt elk jaar terug. De resultaten verkoop ik aan de hoogste bieder.

1 like

Ik ben ook wel benieuwd wat de horlogediameters in relatie tot de polsdiameter doen. Tijd voor nog een topic!

Ik ben vooral benieuwd naar de relatie tussen de gemiddelde horlogediameter van een collectie en het gemiddelde horlogediameter van de gedragen horlogesā€¦

Je kunt bijvoorbeeld 100 horloges hebben met diameters 34-36 (gemiddelde dus 35) die je nooit draagt en 10 horloges met diameters 40-42 (gemiddelde dus 41) die je wel draagtā€¦ dan zou je vast stellen dat je gemiddelde hier 35,55 (36 afgerond) is terwijl je altijd een horloge zou dragen dat 5mm groter isā€¦

1 like

Dan loop je tegen nogal wat onvolkomenheden aan. Wat is het kantelpunt tussen een horloge uit de kist en een horloge dat ā€˜gedragenā€™ wordt? Hoeveel dagen per jaar moet je hem dan om? Hoeveel uur per dag? In relatie tot het aantal horloges dat je in totaal hebt? En wat voor werk je doet? Want die G-shock kan niet bij een pak. En wat doen we met mensen die voor hun werk overdag geen horloge kunnen dragen? Hoeveel uur per dag telt dan als zijnde ā€˜vandaag gedragenā€™?

Kortom, dat wordt een statistische bende. :wink:

1 like

@anon50762135EV Natuurlijk heb je gelijk, maar wat is de waarde van te weten dat een gemiddelde 36mm is maar dat men enkel horloges draagt die 40+ zijnā€¦

Volgens mij moet je toch een onderscheid maken tussen horloges om te dragen en horloges om te verzamelen (en dat je die dan 1 dag per jaar draagt doet er niet toe :stuck_out_tongue_winking_eye:).

Als je kijkt naar wat dragen wij vandaag dan zie je toch dikwijls dezelfde (soort) horloges terugkomen, sommigen dragen inderdaad wel vintage, velen dragen modernere horloges maar meestal zie je dat bepaalde horloges dikwijls terugkomenā€¦

1 like

Als je kijkt bij ā€˜Welke vintage draag je vandaag?ā€™ zie je ook heel veel vintage terugkomen. :wink:

1 like

Ja maar ook daar weer zie je meestal bij dezelfde leden dezelfde (soort) horloges terugkerenā€¦

Wat ik bedoel is dat je heel weinig ziet dat er het ene moment een duiker van 50mm gedragen wordt en daarna een vintage dresser van 33mm (om het helemaal belachelijk te maken)ā€¦

En sommige van die vintage dragers posten hun foto meer dan 1 keer soms doen ze dat zelfs in ā€œWat dragen wij vandaagā€ en in ā€œWelke vintage draag je vandaagā€ :stuck_out_tongue_winking_eye:

Wil de pret niet drukken, maar er zijn er ook meer dan 50% 40mm of kleinerā€¦
Aangezien je in beide categorieƫn de 40mm meetelt, is er overlap.
gemidDiam

1 like

:thinking: ik tel de 40, 41, 42 etc bij elkaar op
Daaronder dus 39, 38 etc.

Dan tel ik de 40 toch niet mee in beide categorieƫn ?

40 mm is voor mij de ondergrens namelijk ( man ---- vrouw /meisje ) :wink::rofl:

1 like

Huh dit is je vrouw?

Geintje, mijn vrouw draagt soms ook 40. En ziet er niet uit als Fiona. Over het karakter doe ik geen uitspraakā€¦

1 like

Goeie. Zo gezien:
|<=39| 33%|
|>=40| 67%|

1 like

Pfft, mannen die geen kleinere horloges dan 40mm dragen hebben gewoon iets te compenseren. Niks man/vrouw *wink *rofl

1 like

Ik kom op 19cmā€¦o wacht, verkeerde forum.

41mm

3 likes